Het topic over handvatverwarming

De beste handvat verwarming is

  • Saito Basic SG 1 grips

    Stemmen: 3 6,7%
  • Saito Hotgrips II grips

    Stemmen: 3 6,7%
  • Daytona All season grips

    Stemmen: 22 48,9%
  • Oxford

    Stemmen: 14 31,1%
  • Heinrich Gericke

    Stemmen: 3 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    45

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
2.065
64
Rotterdam
Sinds kort staat er ook een V-Strom in de garage en die wil ik gaan uitvoeren met handvatverwarming.

Na enige tijd gesurft en gezocht te hebben op MF, kan ik geen (recent) topic vinden dat mij naar tevredenheid antwoord geeft op de vraag welke handvatverwarming nu het beste is. Vandaar maar het openen van een nieuw topic.

Zover ik nu heb kunnen zien zijn de volgende setjes momenteel te koop:

Saito Basic SG 1 grips bij Motozoom nu 29 euro
Saito Hotgrips II grips bij Motozoom nu 50 euro
Daytona All season grips bij Motozoom nu 50 euro
Oxford Gezien voor 90 euro
Heinrich Gericke

Wie heeft er ervaring met bovenstaande producten?
Wie heeft er ervaring met meerdere van deze producten en kunnen aangeven waarom de een beter is dan de ander?
Linkjes zijn altijd welkom natuurlijk.

Hier nog wat andere linkjes, die ik zelf heb kunnen vinden:
vstrom.nl
 
Geen idee over de diverse types enzo, maar wat je nu bij motozoom koopt schijnt (naar eerdere topics) goedkoper in duitsland te zijn. Ik zoek het topic linkje wel even voor je.
 
Ik heb de Daytona gemonteerd, werkt prima! Gebruik alleen de startfunctie nooit, laat ze gewoon geleidelijk opwarmen.

En ja wel effe wat lijm gebruiken op het linker handvat, anders draait ie mee en dan trek je uiteindelijk de kabel stuk.
Die op de gashendel zit wel stevig.
 
Laatst bewerkt:
}) Ik mis nog een optie in de poll, nl. de handvatverwarming van Yamaha. Deze heb ik op mijn FJR zitten, traploos regelbaar en beveiligd tegen oververhitting en schakeld niet aan boven 15C. Deze past op meerdere motoren, dus niet alleen Yamaha. 8-) })
 
Ik heb die goedkope Saito set.

Helaas is het rubber vrij stug en heb ik eerst wat uitgeslepen aan de binnenkant, omdat ik bang was dat ik ze anders nooit meer van mijn gashandle zou kunnen krijgen.
Je grip wordt dus ook wel iets dikker met de Saito en dat voelt ook niet zo prettig.
Daarnaast zijn het niet echt grips die erg heet worden, dus houd je toch nog wel koude handen.



Daarnaast moet je heel goed de lengte van je huidige handvatten meten, want die Saito is eigenlijk een halve centimeter te lang en dan kom je in de problemen met je stuurgewichtjes.

Ik denk zelf dat de Daytona een stuk beter zijn (ook wel duurder)

Als je het door de dealer zou kunnen doen zou ik het eigen merk proberen te krijgen,
dan kun je misschien nog garantie krijgen als bv de kabeltjes breken...


Wat vind je van de volgende suggestie:

Ik zou bij je Vstrom gewoon voor handkappen gaan, is warm genoeg.
 
Heb zelf de Daytona op mijn Pan European, en moet zeggen, bevalt me prima.
Geen ervaring met andere type's.
 
ik heb er ook verwarming op zitten maar werken niet meer ,heb de bedrading door geknipt ,een paar goede handschoenen vind ik voldoende, rij nu nog gewoon met me zomer handschoenen.

achter af had ik ze ff moeten demonteren en kon er vast iemand mee blij maken.
 
Heb zelf de Daytona op de les motor (voor het laatst op 6 december opgezeten dus ook al wel in de wat kouwere dagen), die beviel mij prima.

En dan direct maar ff een vraagje, van mijn handvatverwarming doet alleen de linker het maar, iemand een idee waarom de ander het niet zou kunnen doen?
 
Ik heb de Saito gehad. Pure bagger, die dingen wordenm absoluut niet warm, zonde van je geld dus. Het spul van Honda is top, maar erg duur. Ik heb nu de Daytona's als een soort tussenweg. Die voldoen redelijk.
 
Heb zelf de Daytona op de les motor (voor het laatst op 6 december opgezeten dus ook al wel in de wat kouwere dagen), die beviel mij prima.

En dan direct maar ff een vraagje, van mijn handvatverwarming doet alleen de linker het maar, iemand een idee waarom de ander het niet zou kunnen doen?
kabel bereukje ???? vocht in de schakelaar ,dus slecht contact
 
Het gaat goed met de reacties.

@damted: ik heb de handkappen al, maar wil toch eens kijken wat het is om in de winter met hvv te rijden. En het is de ook de fiets van mijn vrouw en die heeft ook niets tegen warme handen denk ik.

@Deputy Duc: Wat vind je het nadeel van de Daytona's tov van die van Honda.

Ik neig nu naar de Daytona's voor 50 pop. Al het originele spul gaat richting de 200 euro volgens mij en dat is wel weer wat veel.

Nog een vraagje over de Daytona's. Worden de handvatten niet te dik? Of valt dat wel mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik beb er van HG .
Is pas de eerste winter , dus echt testen heb iuk ze nog niet kunnen doen .
Samen met de handkappen heb ik iig nog geen winterhandschoenen aangehad .

Volgens mij doe je beter ook geen te dikke handschoenen aan , anders voel je de verwarming niet :?

Ohja , de handvaten waren wat korter dan de originele. Links is dat geen probleem,
maarrechts moets ik 5 mm van dat kunstofbuisje van de gashandle afzagen.
 
Laatst bewerkt:
Die ene die er al op zit. :]
Bevalt prima ivm de twee standen (onder of boven het vriespunt) en geen omkijken naar achteraf-oplossingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan