Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Paprikapoeder
Kom je dan tegen de tank met je ritsen?dan lig je erg plat op je motor ;)

@Slijpsteen,
Foto staat er bij :Y

@Rimconator
Veel plezier met je SF,dat zal zeker lukken. :]
Als je een foto stuurt zet ik 'm in de OP
Het was me gezegt dat het beter was. Nja, kan het er zo weer af halen en deze is redelijk onzichtbaar dus dan doe ik m er maar op :)
En ik lig er nog steeds niet op :+
 
Laatst bewerkt:
Je staat er bij :)
1 dag rijden en nu al actiefoto's,goed bezig :]

Moet ik ook eens gaan doen,denk ik eigenlijk nooit aan.
Mijn foto in de OP is nog bij de vorige eigenaar in Veldhoven genomen,verder heb ik alleen foto's gemaakt met m'n mobiel voor de Achterhoek United landmarkrally 2010 :P

Bedankt voor de snelle service! :}
IDD zaterdag motor opgehaald, zondag meteen 180 km getoert en foto's gemaakt.
Vandaag ook voor het eerst naar het werk met de motor. Lekker door de Westerscheldetunnel. :]
 
kijk is mensen hoe mooi ...
full
 
ik rijd meestal ergens een 340km voor ik op reserve ga,

20liter tank,
18liter + 2liter reserve als ik mij niet vergis :)

Bedankt voor je reactie. :}

Ik kwam tot het volgende: 17 liter + 3 liter reserve. 17 liter maal 17km = 289km. Rond die stand gaan tanken, scheelt een hoop ergernis...
 
:Y ik ben geslaagd *O* morgen pasje aanvragen *O*

Verslagje staat hier: Paprikapoeder in "Het Grote (Ex)-lestopic #3"
Het is alleen langer uitgevallen dan de bedoeling :+


De fiets heeft ook een klein beurtje gehad vandaag.
Remvloeistof vernieuwd (voor en achter), bougies waren pas gedaan, banden opgepompt, verse olie, accu en ketting gecontroleerd.
Over een km of 4000 moeten de kleppen nog gesteld worden en de remblokken beginnen dun te worden dus ook even in de gaten houden. Dit wilde de monteur de volgende keer meteen doen met de kleppen :)
 
Laatst bewerkt:
:Y ik ben geslaagd *O* morgen pasje aanvragen *O*

Verslagje staat hier: Paprikapoeder in "Het Grote (Ex)-lestopic #3"
Het is alleen langer uitgevallen dan de bedoeling :+


De fiets heeft ook een klein beurtje gehad vandaag.
Remvloeistof vernieuwd (voor en achter), bougies waren pas gedaan, banden opgepompt, verse olie, accu en ketting gecontroleerd.
Over een km of 4000 moeten de kleppen nog gesteld worden en de remblokken beginnen dun te worden dus ook even in de gaten houden. Dit wilde de monteur de volgende keer meteen doen met de kleppen :)


Kleppen stellen? op een sevenfifty??

Vergis ik mij nu enorm, maar bij hydraulische kleppen (zoals onze sevenfifty) moeten deze toch nooit gesteld worden?
 
Kleppen stellen? op een sevenfifty??

Vergis ik mij nu enorm, maar bij hydraulische kleppen (zoals onze sevenfifty) moeten deze toch nooit gesteld worden?
Heel eerlijk, ik heb echt geen idee, de monteur zei het. Maar hij heeft gister maar even ernaar gekeken zodat ik iig kon rijden :)
 
Als die monteur durft zeggen dat hij je kleppen wilt stellen,
zoek dan snel een andere.

Kheb nogmaals opgezocht,
maar we hebben hydraulische kleppen, en die moeten niet gesteld worden.
 
Gefeliciteerd.
full



Kleppen stellen op de seven fifty is onzin,dan weet de monteur niet waar hij het over heeft.Niet doen dus.
De seven fifty staat juist bekend als een onderhoudsvriendelijke motor mede door de hydraulische kleppen die niet gesteld hoeven te worden
 
Laatst bewerkt:
:Y ik ben geslaagd *O* morgen pasje aanvragen *O*

Verslagje staat hier: Paprikapoeder in "Het Grote (Ex)-lestopic #3"
Het is alleen langer uitgevallen dan de bedoeling :+


De fiets heeft ook een klein beurtje gehad vandaag.
Remvloeistof vernieuwd (voor en achter), bougies waren pas gedaan, banden opgepompt, verse olie, accu en ketting gecontroleerd.
Over een km of 4000 moeten de kleppen nog gesteld worden en de remblokken beginnen dun te worden dus ook even in de gaten houden. Dit wilde de monteur de volgende keer meteen doen met de kleppen :)
feli met je A *O*



en de kleppen is al genoeg over gezegd :P
 
:Y ik ben geslaagd *O* morgen pasje aanvragen *O*

Verslagje staat hier: Paprikapoeder in "Het Grote (Ex)-lestopic #3"
Het is alleen langer uitgevallen dan de bedoeling :+


De fiets heeft ook een klein beurtje gehad vandaag.
Remvloeistof vernieuwd (voor en achter), bougies waren pas gedaan, banden opgepompt, verse olie, accu en ketting gecontroleerd.
Over een km of 4000 moeten de kleppen nog gesteld worden en de remblokken beginnen dun te worden dus ook even in de gaten houden. Dit wilde de monteur de volgende keer meteen doen met de kleppen :)

Whow lucky you,
Ik dacht dat ik een raar examen had(ben de examinator met instructeur kwijt geraakt) :') maar jij kunt er ook wat van.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal die monteur eens een schop geven dat ie er vanaf moet blijven :Y


Ben wel erg blij dat ik toch ben geslaagd, had t echt niet meer verwacht gezien de fouten die ik heb gemaakt. Maar dat maakt niet uit *O* mijn dag(en) kunnen niet meer stuk *O*
Morgen me eerste ritje *D
 
Van harte PP met je A! *O*

Je hebt het verdiend, straks lekker rijden op je SF. :]

Mij hebben ze ook verteld bij de aflevering dat het een onderhoudsvriendelijke motor is en dat je kleppen niet hoeft te stellen. :Y

Maar goed, ik ben geen techneut. Hij gaat dan ook gewoon naar de motorzaak voor onderhoud.
 
Ik zal die monteur eens een schop geven dat ie er vanaf moet blijven :Y


Ben wel erg blij dat ik toch ben geslaagd, had t echt niet meer verwacht gezien de fouten die ik heb gemaakt. Maar dat maakt niet uit *O* mijn dag(en) kunnen niet meer stuk *O*
Morgen me eerste ritje *D

Zo zie je maar weer,je hebt toch wel een goede indruk achter gelaten en misschien was het allemaal wel minder ernstig dan jij dacht.
Veel plezier met rijden
 
Hij zei ook dat hij niet alles heeft gezien :) het totaal plaatje was blijkbaar prima :)

Bij mijn motor heb ik verder geen instructies gekregen, heb dat zelf moeten uitzoeken :)
Maar de remvloeistof en olie is vervangen en dat was het belangrijkste.

Op hoeveel bar hebben jullie je bandjes?
Heb nu voor 2,3 en achter 2,8 als ik het goed heb :)
 
2,5bar voor en achter volgens het boekje,ik heb zelf 2,5 voor en 2,8 achter omdat het fijner rijdt althans vindt ik.

Ik heb trouwens een bandenspanningsmeter van de aktion,doet het perfect( heb de bandenspanning vergeleken bij een pomp)voor jawel KUCH75 centKUCH :$
 
Volgens de monteur bij mijn motorzaak zou de bandenspanning 2,5 voor en 2,9 achter moeten zijn. Dus dat klopt wel met wat Lorenzoom schrijft. :Y

Heb zelf wat last van vocht in mijn knipperlicht linksvoor. Iemand nog tips/trucs? :?
 
Me eerste ritje zit erop *O*
Vond het stiekem best spannend maar wel meteen vertrouwd. De koppeling had geen vrije slag en moest ook even wennen met wegrijden, nu gaat het allemaal prima en de koppeling is losser gedraaid voelt ook veel beter aan nu. Me moeder stond te kijken met wegrijden dus die zat al helemaal in de stress omdat het even niet zo vlotjes ging :+ de terugkomst vond ze al een stuk beter :P

Heb echt lekker gereden. Enigste waar ik echt aan moest wennen was het zadel, is wat breder en hoekiger dan mijn lesmotor. Maar het rijd echt fantastisch, snelweg ook geen probleem.
De kracht die in de motor zit is ook heerlijk, vooral op de snelweg, er is gewoon echt genoeg power *D

En die keer dat ik de stoute schoenen had aangetrokken om voor te dringen bij het stoplicht moest ik nog 2 auto's toen het stoplicht op groen sprong :')
Mercedes reed niet door dus had nog ruimte genoeg voor de rest begon te rijden *O*
Stoplicht verder durfde ik niet meer _O- dacht dat ik het niet ging halen om helemaal naar voor te rijden, sta ik nog 5 minuten in de rij te wachten met rood licht :') volgende keer gewoon meteen maar doen :Y

Heb er nu ongeveer 50km opzitten. Voelde een paar keer de achterband een klein stapje opzij zetten als ik recht over een reparatiestrook reed (kon niet anders) en vond het wel tijd om weer terug huiswaarts te keren. Heeft wel de hele tijd wat geregend.
Nu maar mijn pak te drogen gehangen :+
Wilde persee gaan rijden, en het regende nog geen pijpenstelen :+

2,5bar voor en achter volgens het boekje,ik heb zelf 2,5 voor en 2,8 achter omdat het fijner rijdt althans vindt ik.

Ik heb trouwens een bandenspanningsmeter van de aktion,doet het perfect( heb de bandenspanning vergeleken bij een pomp)voor jawel KUCH75 centKUCH :$
Hebben hier thuis al een bandenspanningsmeter en kan m er ook mee oppompen :) Ga gewoon even proberen wat ik het prettigste vind.
Achterband kan dus nog wel iets harder als ik het zo lees.
 
Parika,

Leuk dat je het motorrijden zo bevalt. :]

Als je een keer vanuit Antwerpen gaat rijden, laat het me dan even weten, misschien kunnen we ergens afspreken? :W

Ik woon niet zo ver weg van de Sinjorenstad en altijd leuk om een stukkie te gaan rijden, toch?

Vanavond trouwens maar eens kijken naar dat knipperlicht, zal wel de rubberen ring zijn die versleten is.
 
Ik snap gewoon niet hoe zoveel mensen hun achterwiel al opzij voelen gaan op zo'n strook,
ik rijd de laatste weken constant woon/werk en nog wat plezier ritjes, en heb nog geen enkele keer een wiel gehad dat wat versprong/schoof... (en aangezien ik in belgie woon, rijd ik van reparatie naar reparatie strook :p )

alleszins,
als ik nog 170 bol, dan zit ik aan de 40.000km, bijna ingereden dus ;)
 
Rimconator, misschien dat ik volgende week woensdag met de motor naar school ga, moet er de hele dag zijn echt scheelt 10euro parkeergeld :+ gister noodweer onderweg gehad en was gelukkig met de auto :) laat dat nog wel weten mocht je woensdag tijd hebben en ik ben met de motor *O*

Koeno, ik had dat gevoel met het achterwiel, was na een km of 40 pas. zal wel wennen zijn denk ik.

Heb er nu totaal 100km op zitten *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan