Honda CB Seven Fifty rijders (deel 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
IJsje wezen eten vandaag :9 *O*
152345930.jpg
 
Laatst bewerkt:
Smaakt extra lekker zo niet?
Ik zal de mijne ook weer van stal halen,ritje door Duitsland(met dempers kan dat wel) O-) en ergens langs de rijn ook een ijsje eten :9
 
Ritje ging niet door,ik stond helemaal klaar begint het te regenen en onweer. :(
Er bleven maar buien over trekken dus dat was het dan. -O-

Volgende week wordt het beter dus dat worden dan maar avondritjes.
 
Eindelijk heb ik hem gisteren gewassen, vandaag weer even gereden want het was even droog, begint het weer te regenen, is'tie weer smerig :)

Naja, de pot op d'r mee, hier is de foto voor de OP :)

full


mvg

db
 
Je staat erbij.
Ik ben niet meer gegaan,met zo'n zomer heb je meer aan een smartphone met buienradar op je bike dan aan navigatie.

Iemand trouwens ervaring met navigatie op de motor?,je kunt dan wel mooi de ritjes voorbereiden op je pc.
 
Ik gebruik mijn mobiel met mcguider(net zoiets als tom tom) in een tanktas op de motor. Ik wil alleen nog een keer een laadsnoertje maken zodat ik hem langer dan een uur kan gebruiken.

Ik gebruik geen audio, in de auto gebruik ik hem ook altijd zonder audio, mcguider is best fijn, iets uitgebreider dan de tomtom die ik er ook wel eens op heb gehad. Alleen de gesproken navigatie klinkt als een kampcommandante. Ik ben me regelmatig te pleuris geschrokken als die op een lange rechte weg opeens uitbleerde dat ik over 100 meter er af moest.....

Oja, ik heb ook internet op de telefoon dus ik kan ook op buienradar zien dat ik in de regen rij :)

Ik vindt navigatie op de motor trouwens wel een beetje saai, het is dan nog lastig om spontaan leuke ritjes te doen. Bij het minste of geringst stuur dat ding je naar de lokale snelweg en dat is eigenlijke een beetje saai. Daarom heb ik nu ook een programmaatje erop staan waar je een coördinaat in kunt vullen. Vervolgens kun je een kompas selecteren en dan wijst hij in de richting die je hemelsbreed moet rijden. Dat programma had alleen kuren laatst (het programma sloot spontaan een paar keer af) Dus ik heb ook al even gekeken naar een Etrex voor dit doel.


mvg

db

Oja, bedankt voor de OP vermelding :)
 
Rimconator, misschien dat ik volgende week woensdag met de motor naar school ga, moet er de hele dag zijn echt scheelt 10euro parkeergeld :+ gister noodweer onderweg gehad en was gelukkig met de auto :) laat dat nog wel weten mocht je woensdag tijd hebben en ik ben met de motor *O*

Koeno, ik had dat gevoel met het achterwiel, was na een km of 40 pas. zal wel wennen zijn denk ik.

Heb er nu totaal 100km op zitten *O*

PP laat maar iets weten, hangt bij mij vooral ook af van de drukte op het werk, of ik met de motor naar het werk ga en natuurlijk of het goed weer is! *D
 
Gisteren ook even een ritje gedaan. Het was sinds donderdagavond hier echt slecht weer, veel regen en wind, geen weer om te gaan rijden. :N

100 km gedaan, door het Vlaamse land en langs de kust in Zeeuws Vlaanderen. Kreeg op den duur last van mijn kont, dus toen maar naar huis gegaan! :]
 
Ik heb een garmin zumo440 op de sevenfifty staan,
en ik moet eerlijk zeggen: beste aankoop ooit...
lekker duidelijk, gemakkelijk bedienbaar, waterdicht en trilvast...

enkel als je met oortjes wil werken is het wat stil...
 
Gewoon op je stuur gemonteerd?en kun je nu ook ritten voorbereiden op de pc?
Ik lees wel eens dat men de wegen zelf kan uitkiezen op de pc en dan de route overzetten op de nav.
Ik heb in de auto zo'n ingebouwd systeem maar daar kan ik alleen aangeven kort of snel en heb geen invloed op de wegkeuze.
 
Gewoon op je stuur gemonteerd?en kun je nu ook ritten voorbereiden op de pc?
Ik lees wel eens dat men de wegen zelf kan uitkiezen op de pc en dan de route overzetten op de nav.
Ik heb in de auto zo'n ingebouwd systeem maar daar kan ik alleen aangeven kort of snel en heb geen invloed op de wegkeuze.


ik zal morgen foto nemen van de hoe en wat,

het zit bevestigd met een ram mount.
heb een voedingskabel naast de originele kabelboom bevestigd...

ik kan routes van op internet halen, of met google earth/ mapsource zelf samenstellen..
kan x aantal "waypoints" of Points Of Interest opslaan (+ mp3 speler enzo)

de modernere gps'en voor motoren hebben meestal die route functie wel...
 
Volgens mij niet, heb al 2 PB berichten gekregen :+

Maar duidelijk, volgende keer dan maar?

Ben nu ook op de motor naar het werk, heerlijk! *O*
Volgende keer :Y

Heb net ook weer gereden, binnen 10min dat ik thuis was zat ik al op de motor :$
Heb mijn slot ook binnen wat ik had besteld en past ook prima, ook nog maar net onder de zitten :Y
 
Ik heb eigenlijk nooit een slot bij me omdat ik voornamelijk rij,ik stap eigenlijk nooit ergens af.
Naar de races heb ik een schijfremslot meegenomen die maar net onder het zadel paste.
 
Het slot dat ik heb past nét onder het zadel, maar ik moet hem dan op de cm nauwkeurig op de plek leggen, iets onder het metaal schuiven van het zadelslot en dan zonder de motor aan te stoten het zadel erop leggen. Vaak moet ik dit een aantal keer herhalen.

Vervolgens gebruik ik het slot zelden.... Of ik stop niet, of ik parkeer hem op mijn werk, en bij iemand voor de deur zodat ik hem kan zien :)

mvg

db
 
Volgende keer :Y

Heb net ook weer gereden, binnen 10min dat ik thuis was zat ik al op de motor :$
Heb mijn slot ook binnen wat ik had besteld en past ook prima, ook nog maar net onder de zitten :Y

Heb je een PB gestuurd! :Y

Heb een slot van Abus (geel), wat ik van voor in mijn voorwiel op de schijf zet als ik langer parkeer. Gebruik ik als ik wat langer parkeer en op het werk.
 
Heb je een PB gestuurd! :Y

Heb een slot van Abus (geel), wat ik van voor in mijn voorwiel op de schijf zet als ik langer parkeer. Gebruik ik als ik wat langer parkeer en op het werk.
Ik heb niets gehad :N

Was vandaag bij een vriend op bezoek, in het centrum van Breda en dan is het wel fijn als ik m met iets meer als alleen een stuurslot op slot kan zetten :Y
Waarschijnlijk hebben de meeste van jullie er nog een auto naast? Dat heb ik niet, en dit scheelt de auto van pa en ma vragen ;) vandaar dus een extra schijfremslot *O*
 
Heb een slot van Abus (geel), wat ik van voor in mijn voorwiel op de schijf zet als ik langer parkeer. Gebruik ik als ik wat langer parkeer en op het werk.

Welke slotje, abus koopt geel volgens mij in bulk in :)

Ik heb dit setje, maar ben er nog nooit aan toe gekomen om de ketting mee te nemen, het tolletje past met moeite onder het zadeltje.

mvg

db
 
Laatst bewerkt:
full


Dit is de mijne! Uit '94. zwart gespoten, zijkappen verwijderd voor een ruigere look, breder stuur, kleinere knipperlichten.. en mijn linkerspiegel zit momenteel met ductape vast na een valpartijtje in Deutschland.. :s Gekocht afgelopen februari in Deventer, en sindsdien al bijna 11.000 mee gereden... :)
 
Ik kwam tot het volgende: 17 liter + 3 liter reserve. 17 liter maal 17km = 289km. Rond die stand gaan tanken, scheelt een hoop ergernis...

Ik kan 300 rijden zonder te tanken en zonder de reserve om te zetten. Dan rijd ik netjes, dus op tijd schakelen, woon-werk gedoe enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan