Honda CB250 (Twin) Topic

Gefelicteerd, een CB500 uit 99, heb ik ook, maar dan met een kuip. Helaas heb ik laatste week elektrische problemen ermee. 2 weken terug heeft men bier overheen gegooid en een maat van me heeft het eraf gewassen met een zeiknat doek.
 
Kan iemand mij helpen aan een andere uitlaat, die van mij is helemaal doorgeroest!!

Uiteraard voor een CB250

Om wat voor CB 250 gaat het hier?
K, B, G, T, N, RS of de NightHawk/TwoFifty?
Keus genoeg en niets past op een ander als je het goed wil doen, alleen die van de K en de B maar dat komt omdat de B ook bekend is als K4
full
CB250K


full
CB250K0


full
CB250K4 (ook CB250B)


full
CB250G5


full
CB250T


full
CB250N


full
CB250RS


full
CB250TwoFifty


Allemaal CB250 maar verder werelden van verschil.
 
Om wat voor CB 250 gaat het hier?
K, B, G, T, N, RS of de NightHawk/TwoFifty?
Keus genoeg en niets past op een ander als je het goed wil doen, alleen die van de K en de B maar dat komt omdat de B ook bekend is als K4
[afbeelding]CB250K


[afbeelding]CB250K0


[afbeelding]CB250K4 (ook CB250B)


[afbeelding]CB250G5


[afbeelding]CB250T


[afbeelding]CB250N


[afbeelding]CB250RS


[afbeelding]CB250TwoFifty


Allemaal CB250 maar verder werelden van verschil.

Oeps, sorry!!

De CB250TwoFifty
 
Best mede motor-forum genoten,

Laatst heb ik mijn motor weggebracht i.v.m. een reparatie na een valpartij. Hij vond alleen wat ergers dan alleen de oppervlakkige krasjes. Schijnbaar waren de kogellagers van mijn achterwiel geheel versleten + dat er onderdeel was dat in zijn geheel vervangen moest worden. Ik ga morgen kijken welk onderdeel dit precies is. De monteur zei ook dat het onderdeel over de 850 euro zou gaan kosten.

Helaas hen ik niet zoveel geld en ik was dus benieuwd of er mensen zijn die onderdelen over hebben van een Honda CB two-fifty uit 1996. Ik zal morgen posten om welk onderdeel het precies gaat maar ik wou graag weten of er mensen zijn die nog onderdelen hebben.

Grten
 
Ik weet niet of de kerel je hele wiel wilt vervangen. Maar jij kan voor minder een andere CB250 kopen.
Wiel lagers kan je los kopen. Achter heb je twee nodig (I.D 15mm x O.D 42mm x W 13mm)

full

De lagers zijn #10 en #12. (#9 is een stofkap als ik me niet vergis)

Bij Roukama kosten ze 11.20€ per stuk.
Ik denk met man uur erbij hoort het niet veel meer te kosten dan 100-150€.
 
Wat gebeurd kan zijn;

Als het linker achterwiellager kapot is kan het zijn dat het heel erg heet is geworden. Het komt wel eens voor dat er niet genoeg vet op de wiellagers zit of dat er met een hogedrukspuit het vet is weggespoeld. De gevolgen zijn voor het lager desastreus. Zonder vet kan het na een ritje van vijf minuten al over zijn.

Als het linker lager is heetgelopen dan kan het materiaal van het wiel zo heet zijn geworden dat het vrijwel meteen breekt. Wat er dan breekt? De zwakste schakel is in dit geval de flensrand waarachter de segerring zit die de tandwiel unit op zijn plek houdt. Dit kan overigens ook kapot gaan als het wiel niet goed in lijn staat met het voortandwiel dus check ook even de achtervork.
full

Het groen gekleurde deel is de gevoelige flensrand. Soms te repareren maar meestal niet.

Het achterwiel is zo ongeveer de enige post die zo duur is. ongeveer 700 euro zonder BTW.

Is het te voorkomen? Jawel, eigenlijk moet iedereen die zijn motor uit elkaar haalt om lekker te spuiten ook meteen even de moeite nemen om meteen even de wielen, remmen en balhoofd te checken. Een potje kogellagervet en eventueel nieuwe remblokken en remvloeistof plus misschien een revisiesetje voor de remklauw die erg gevoelig is en vaak verwaarloosd. Kosten? zo rond de vijftig euro met revisiesetje twintig meer maar alles bij elkaar goed voor vele uren knutsel plezier en een veiliger rijdende motor.

En nu? Als het inderdaad het wiel is stuur me even een PB dan komen we er wel uit.
 
Ik ben net langs geweest en het is inderdaad de flensrand. Die is helemaal egaal naar gort geholpen. De rest is allemaal in orde dus alleen de velg moet vervangen worden.
 
Probeer het eens bij een Honda dealer.
De veren zijn origineel iets van 4,50 per stuk en de platen (twee verschillende) iets van 16,- per stuk. (die van de CMX nog iets minder, ongeveer 12,50)
Imitatie kan wel eens duurder zijn en is zeker niet beter, integendeel.
Meet ook eens alles goed na; veren en platen gaan zelden tegelijk stuk, tenzij je met lamme veren nog 10.000 hebt doorgetuft. Let in dat gevel ook op of de korf niet is ingeslagen. (die is wel duur)
 
Laatst bewerkt:
Overigens tegen juni ofzo komt mijn CB250RS vrij, motorisch volledig gereviseerd. Is er eventueel iemand geïnteresseerd om deze over te nemen? Kwestie van eens te horen of ik deze verkocht krijg ja of nee.
 
Ach een goed bod dat ik in overweging kan nemen :p. Heb hem zelf €450 betaald, dus neem dat het reviseren rond de €100 uitkomt, ben ik blij met €600, (hangt er beetje vanaf)
 
Mijn zwaar verbouwde RS250 heeft wat problemen met de electriciteit (oa dimlicht en remlicht). Is er iemand met een duidelijk afleesbaar electrisch schema???
 
Terug
Bovenaan Onderaan