Honda CBR // Nieuwe ketting lengte ?!?!?

Ozerec

MF'er
24 nov 2019
37
7
Beste rijders

Mijn stunt motor is toe aan een nieuwe ketting.
Alleen kom ik er maar niet uit hoelang de ketting is en of hoeveel schakels ik moet hebben.
Ik heb er met de hand 56 geteld aan 1 kant, moet ik dat keer 2 doen = 112 schakels of zit ik compleet verkeerd?
Is er nog een eenvoudige manier om hier achter te komen ?
Tandwiel voor is standaard, Achter is 54 tand.

Bij voorbaat dank !
 
Ik zou zeggen: standaardlengte voor jouw motor, plus de helft van het extra aantal tanden op je achterkettingwiel.

Je kan op internet vast vinden wat de standaardlengte is voor jouw motor, en wat het standaard aantal tanden van de kettingwielen is.
Aangezien je niet hebt aangegeven wat het exacte type en bouwjaar van je motor is, kunnen we je daar niet mee helpen.

Edit: Hoewel we natuurlijk ook een gok kunnen doen, en gewoon willekeurig 1 van de Ca. 20 CBR-modellen kunnen uitkiezen, met bouwjaren erbij zijn dat maar ongeveer 100 mogelijkheden ofzo, heb je altijd nog een kans van 1% op een kloppend antwoord :+
 
Laatst bewerkt:
@nampus de oude ketting zit er helaas nog op maar ik tel er 56 aan de ene kant..
Het gaat trouwens om een Honda CBR 600 F2
EEE586FF-8CC2-4BD9-9B3D-46DFD5687308.jpeg
 
Markeer anders even een schakel, door er een krasje op te zetten ofzo. Dan kan je gewoon ronddraaien en tellen totdat je weer bij het begin bent. Wel onthouden of je de schakel met het streepje aan het begin meetelt, of aan het eind, en niet 2 keer...

EDIT: Wat ik me nog wel afvraag?

- Ga je de ketting zelf vervangen?
- Zo ja, hoe ga je de ketting sluiten?
- Ga je de kettingwielen ook vervangen? Het is gebruikelijk/verstandig om de gehele set te vervangen, omdat deze op elkaar inslijten. Nieuwe ketting op oude wielen slijt veel sneller.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan