Honda cbr125

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Helmo

Die hard MF'er
28 apr 2004
344
0
Giesbeek
Beste mensen,

Binnenkort hoop ik dat ik ook mijn motorrijbewijs zal halen!! maar ik ben nu al druk op zoek naar een mooie fiets (25 kw).

Laatst was ik op de honda site en zag ik de honda cbr 125.
Zijn er hier al mensen met ervaring met deze fiets?


Alvast bedankt..!!
 
De cbr125 is een mooie fiets, persoonlijk vind ik hem er wat magertjes uit zien vergeleken met andere supersports, je zou hem misschien kunnen vergelijken met de aprilia rs125.

Qua vermogen en topsnelheid schiet de cbr125 te kort.
Heb er zelf eens op gereden hij kan nauwelijks of beter gezegt niet mee op de snelweg (teller gaat ook maar tot de 110).

Conclusie hele mooie fiets voor het geld, maar net te wijnig power ;)
 
Heb geen goede verhalen over de cbr125 gehoord i.v.m. weinig vermogen. Ik heb er verder geen ervaring mee hoor.

Je kan wellicht een Honda VTR 250 (25kW) meenemen in je overweging.
(Check mijn signature O-) )
 
Of een RS125, mijne staat te koop. ook nog in de mooiste uitvoering (Rossi) bouwjaar 1999 en weinig km's 9800.
O-)

Laat het me maar horen :)

Jorritferwerda@hotmail.com
 
vriend van mijheeft een cbr 125 cc gekocht, en heeft deze op de testbank geplaatst. Deze wees naar 15 Kw en ongeveer een 21 Pk. Deze cbr rijd toch een 120-130 op zijn max.
 
het is een brommer.

zelfs ik zal dan nog sneller voor een rs125 kiezen
 
Voor mij is het nu wel duidelijk, de honda cbr 125 is denk ik niet de motor die ik later aan zal gaan schaffen...

Bedankt voor alle reacties :}
 
125cc tjes zijn alleen leuk in de stad, maar niet als je vaak op snelwegen/autowegen zit zoals hier in nl...
je ziet dit soort motoren vaak in grote wereldsteden... viel me tijdje geleden op in barcelona :)
 
Voor mij is het nu wel duidelijk, de honda cbr 125 is denk ik niet de motor die ik later aan zal gaan schaffen...

Bedankt voor alle reacties :}
Ik wou deze ook eerst kopen maar heb hem ook laten vallen. Te weinig vermogen en nogal klein. Op zich een mooie "motor" maar looks is ook niet alles.
 
Jesus Christ, wat een gelul toch. Wat gaat er boven de charmes van een klassieke ouwbollige 125 cc, zelfs al gaat die wat minder.

Eender welke reactie komt erop neer dat een 125 van merk A 2,7 kw meer heeft dan deze van merk B, merk C 3,6 km/h sneller loopt dan D en E makkelijker op te fokken is dan F.

Let's not suck each others dick maar als je snel wil gaan, koop dan verdikke een 750, 1100 of wacht tot je groot genoeg bent, haal je tenminste snelheid uit je inhoudelijke bron (laten we het de "longinhoud" van de motor noemen). Neem je genoegen met het minimum van het minimum onder de 125 cc'tjes en respecteer je ten volle het plezier van uitboren, grotere klepjes, snelle nokkenasjes, bottled venturi's, vervroegde voorontsteking, compressiebeperking, ... enjoy a real classic small-petit 4-stroke

Malossi & Polini = plug & play and plug & play = 4 mietjes ...
 
dag oma :)
ik vraag me echt af of er niemand hier zo'n cbr125 heeft ? Het zou me verbazen (in Belgie alleen al dit halve-jaar zo'n 100 verkocht). Ik denk er serieus aan om zo'n cbr te kopen. Ik weet ook wel: het is een 'grotere' brommer, maar om eerlijk te zijn.. ik geef gewoon niet om al die commentaar! ik vertaal het gewoon als: een brommer die legaal 130 haalt, en lekker soepel is voor in steden (ik ga hem vooral gebruiken om en rond Gent) en dat alles voor maar 2650 e (waar ik van m'n dealer nog eens 7% op krijg). Het enige gebruikers dillema die ik me nog stel bij zoiets: koop je voor zoiets een pak ?
Ik zou echt wel graag een paar eerlijke (en liefts vooringenomen -te traag, te klein- ) meningen horen.
dank je alvast

TpieD
 
Als je op de motor rijdt kan je beter (lees moet) een pak kopen.
Je rijdt gelijk al de andere motorrijders tss het verkeer.
Of je nu op een halvebrommer rijdt of een busa, dat maakt niet uit.
Ps: voor 2650 euro kan je wel een 25kw motor vinden van meer als 125 cc.
En dat heeft geen brommergeluid en een beetje meer power.
 
Toen ik ben beginnen zoeken naar een 125CC ben ik deze ook tegen gekomen maar vond het maar niks (op looks geen commentaar want dit is persoonlijke smaak). Dit is een 11Kw, misschien geef je niet om snelheid, maar stel dat je iemand moet meenemen (lees wilt meenemene), dan denk ik niet echt dat die van de grond wil. buiten de looks, schrok ook die 11Kw me af, had toch graag een fiets die toch wel een beetje motor is en niet 1 die wordt ingehaald door een opgefokte brommert B|

Ik zou persoonlijk een beetje verder kijken. misschien ook de >125cctjes eens bekijken. Alhoewel ik dat ook weer jammer vind met die domme 25Kw in belgië (moest je dus van belgië zijn)
 
De cbr125 is een mooie fiets, persoonlijk vind ik hem er wat magertjes uit zien vergeleken met andere supersports, je zou hem misschien kunnen vergelijken met de aprilia rs125.

:^

Ik denk dat de rs 125 er nog wel meer motor uit ziet dan de cbr... Zag de cbr laatst bij motoport staan, hij ziet er echt heel mager uit :X :X

Je moet gewoon voor de rs 250 gaan *D deze kan je ook laten begrenzen op 25kw
 
Koop een motor die je terug kunt voeren, heb je dr na je 25KW periode dezelfde motor met hele andere rijeigenschappen voor hetzelfde geld. :)
 
Ik vind die CBR 125 R best een mooie fiets hoor!
Ik zit er zelf ook serieus aan te denken er een te kopen, eerst maar eens in de motorzaak kijken naar zijn afmetingen :9

Voor 2700 hebje goed spul, 4 takt, nieuw, 2 jaar fabrieksgarantie, na 2 jaar magje toch op een zware en doe je hem weer weg, of hou je um :9 altijd leuk.

Iedereen loopt wel te zeiken te weinig vermogen, te veel snelwegen in nl, maar of dat laatste nou ook zo is....

Als je op het boerenland in drenthe of groningen woont wel ja, maar hier bij eindhoven en in noord en zuidholland is dat echt wel anders.

Gewoon leuk beginnersfietsje, geen gezever en al die rs-125 rijders moete nie zeveren over de dikte, want bij de cbr125r verw8 je dan ook geen supergeluid wat de meeste mensen bij een rs wel doen en zichzelf in zun broek schijten van het lachen...

aanvalle })
 
hi
ik heb nu mijn cbr125r een drie maand
en ik weet hij is klein en niet zo snel
maar ondertussen zijn er door honda al een paar dingen op de markt gebracht die je bij de dealer kunt kopen die dat probleem aanpakt
de mitto en andere 125 cc race modellen mestal twee takt ziujn sneller aan welke prijs
de cilinders zijn vlugger versleten
remmen vlugger weg
motor gaat niet zo lang mee

als je snel wilt koop dan de grote broers

groeten
van een blije cbr 125 r rijder
 
je moet zo'n cbr bekijken als een grote brommer, leuk dingetje maar veel het woord moto is het niet echt, wel ideaal voor woon-werk verkeer! veel plezier ermee!
 
Denk meer aan dat cbr125 voor 18jarige zijn die niet zosnel 5000 euro uit hun zakken kunnen halen. This wel de goedkoopste nieuwe motor. this best mager maar ik denk dat je veel voordelen eruit kan halen wanneer er file is.

Gs500f zou ik kiezen als je echt vermogen wil want dat heeft ie wel.
Kost beetje meer dan de rs maar is wel goedkoper dan de Mito.
met looks van ouwe gsxr2004 moet toch effe afwachten wat 2005 laat zien.
en na 2 jaar kan je de begrenzer eraf halen.

dus weinig geld in je zakken de cbr125
Meer geld suzuki GS500F
 
die CBR125 ziet er niet slecht uit enkel heel smal tov een RS125 vin ik persoonlijk.. Ook die bandjes zijn erg smalletjes :X maar een RS125 is dan ook dubbel zo duur dan een cbr125...

Oja en ik trek die cb125 er los uit *D
 
nogmaals dit is een vrije tijds brommer
te gebruiken in de zomer en ook in de winter vor je plezier als je niet te ver van je werk woont je bent er snel en je hebt plezier
en dat hij niet vlug optrekt nouja
om dan toch mee te doen met de meerderheid
zoals ik zei heeft honda een paar uitbreidingen op de markt gegooid zoals een nieuwe uitlaat enz
en met die ekstra's wil ik wel eens naast je rs staan
en dan zien we wel
groeten
 
wat voor extra's zijn dat dan??

een 125cc 2takt blok dan hopelijk, uit een 4-takt me dezelfde cilinderinhoud kan je nooit zoveel power halen,

maar zoals het al genoeg is gezegd, is een echte vrijetijdsbrommers, om relaxt kleine ritjes mee te doen, afstanden van 5km ofzo is hij perfect volgens mij
 
Koppel op lage toeren zal wel meer zijn dan bij een 125cc 2takt, maar eens we boven de 8000 toeren uit komen is het gedaan voor de 4takter :+

Het blijft veel fiets voor maar 2500 euro! en ideaal om mee te leren rijden denk ik wel..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan