Eddepettepet
Rookie
- 2 jun 2007
- 4
- 0
@Hybride,
Jij schreef: "Techniek is schijnbaar hetzelfde als van mijn Foresight, onverwoestbaar dus."
Wel, ik heb totaal andere ervaringen met mijn Helix uit '95. Ongeveer drie jaar geleden heb ik de Helix gekocht en na een jaar of 1,5 na aanschaf probleemloos gereden te hebben, ontstond er op een gegeven moment een fors probleem. De motor had en heeft nog steeds problemen in het gebied van lage toerentallen. De motor hapert en schokt bij wegrijden. Met een beetje mazzel rijdt ie weg, maar de motor kan ook maar zo afslaan. Dit is zeer ergerlijk en zelfs potentieel gevaarlijk. Zie draadje Motor hapert bij wegrijden; valt soms stil... HELP
(Eddepettepet = Edmaan)
Inmiddels zijn er twee motorzaken bezocht (waarvan 1 algemeen dealer en 1 honda dealer), maar het wordt maar niet opgelost. Vanochtend nog naar een motorzaak in Hoevelaken geweest, maar die wilde de motor niet eens in 'behandeling' nemen. Waarom weet ik niet precies, maar hij zei dat die andere motorzaak het maar moet oplossen. Gedeeltelijk heeft ie gelijk natuurlijk, maar aan de andere kant, als hij het kan oplossen dan ben ik een tevreden klant. Maar goed, de kosten zijn dusdanig opgelopen dat ik er inmiddels een aardig buikpijn gevoel aan over heb gehouden.
De motor heb ik eigenlijk aangeschaft om dezelfde redenen als Hybride schrijft, namelijk dat het onverwoestbare techniek zou zijn en goedkoop in onderhoud. Daarbij las je vaak dat het geweldig zou rijden. Dat laatste klopt zeker. De motor is goed te bedienen en rijdt super relaxed. Niets dan lof daarover, maar over die techniek ben ik niet zo tevreden. Monteurs zijn over het algemeen niet zo positief over de technische kwaliteiten van de Helix. Commentaar als "het is maar brommertechniek" en "na zo'n 50.000 km zijn ze op" hoor ik regelmatig. In mijn geval klopt die laatste opmerking helemaal.
Kortom, voor mij geen Helix meer.
Jij schreef: "Techniek is schijnbaar hetzelfde als van mijn Foresight, onverwoestbaar dus."
Wel, ik heb totaal andere ervaringen met mijn Helix uit '95. Ongeveer drie jaar geleden heb ik de Helix gekocht en na een jaar of 1,5 na aanschaf probleemloos gereden te hebben, ontstond er op een gegeven moment een fors probleem. De motor had en heeft nog steeds problemen in het gebied van lage toerentallen. De motor hapert en schokt bij wegrijden. Met een beetje mazzel rijdt ie weg, maar de motor kan ook maar zo afslaan. Dit is zeer ergerlijk en zelfs potentieel gevaarlijk. Zie draadje Motor hapert bij wegrijden; valt soms stil... HELP
(Eddepettepet = Edmaan)
Inmiddels zijn er twee motorzaken bezocht (waarvan 1 algemeen dealer en 1 honda dealer), maar het wordt maar niet opgelost. Vanochtend nog naar een motorzaak in Hoevelaken geweest, maar die wilde de motor niet eens in 'behandeling' nemen. Waarom weet ik niet precies, maar hij zei dat die andere motorzaak het maar moet oplossen. Gedeeltelijk heeft ie gelijk natuurlijk, maar aan de andere kant, als hij het kan oplossen dan ben ik een tevreden klant. Maar goed, de kosten zijn dusdanig opgelopen dat ik er inmiddels een aardig buikpijn gevoel aan over heb gehouden.
De motor heb ik eigenlijk aangeschaft om dezelfde redenen als Hybride schrijft, namelijk dat het onverwoestbare techniek zou zijn en goedkoop in onderhoud. Daarbij las je vaak dat het geweldig zou rijden. Dat laatste klopt zeker. De motor is goed te bedienen en rijdt super relaxed. Niets dan lof daarover, maar over die techniek ben ik niet zo tevreden. Monteurs zijn over het algemeen niet zo positief over de technische kwaliteiten van de Helix. Commentaar als "het is maar brommertechniek" en "na zo'n 50.000 km zijn ze op" hoor ik regelmatig. In mijn geval klopt die laatste opmerking helemaal.
Kortom, voor mij geen Helix meer.