honda lead

ik ben vandaag al wezen proefrijden i.p.v. donderdag omdat ik vroeg van mijn werk thuis was. En ik moet zeggen het rijd naar mijn idee niet verkeerd, de zit houding is enorm wennen als je nog nooit op zoiets hebt gereden, het is zowat dezelfde houding als wanneer ik thuis een bord eten naar binnen zit te metselen.

na een gesprek met de verkoper bleek dat de motor van een man van 82 jaar is geweest (bij aankoop dus ondertussen 88) eerlijk waar, het is natuurlijk een cliché ..... ja die auto is van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan...... maar ik heb daar toch vertrouwen in, mocht weten wie dat was.

dat slot waar ik het over hadis een soort ketting slot van pak hem beet 1 meter waarmee je hem om een lantaarnpaal kan vastleggen, lijkt me erg practisch.

bagage ruimte is in mijn ogen groot te noemen.

dus ik heb hem samen met een nieuwe helm gekocht en kan hem zaterdag ophalen, ik zal dan proberen om hier een foto te plaatsen.
 
ik rij nu een paar maanden op de honda lead 100 cc en ik heb als top de teller op 87 gehad

ik heb koffer en dat bevalt goed en rustigaan binnenweggetjes 1 op 33

auto;s doen soms heel raar op de auto weg
de mijne was keurig net (bj 2004) en 600 euro en dat is niet duur voor een brommer motor om de deur.
mijn vader rijdt ook scooter met oranje plaatje en pakt mijn motor ook af en toe en dat bevalt em prima
 
Laatst bewerkt:
ik ben vandaag al wezen proefrijden i.p.v. donderdag omdat ik vroeg van mijn werk thuis was. En ik moet zeggen het rijd naar mijn idee niet verkeerd, de zit houding is enorm wennen als je nog nooit op zoiets hebt gereden, het is zowat dezelfde houding als wanneer ik thuis een bord eten naar binnen zit te metselen.

na een gesprek met de verkoper bleek dat de motor van een man van 82 jaar is geweest (bij aankoop dus ondertussen 88) eerlijk waar, het is natuurlijk een cliché ..... ja die auto is van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan...... maar ik heb daar toch vertrouwen in, mocht weten wie dat was.

dat slot waar ik het over hadis een soort ketting slot van pak hem beet 1 meter waarmee je hem om een lantaarnpaal kan vastleggen, lijkt me erg practisch.

bagage ruimte is in mijn ogen groot te noemen.

dus ik heb hem samen met een nieuwe helm gekocht en kan hem zaterdag ophalen, ik zal dan proberen om hier een foto te plaatsen.
Gefeliciteerd, veel :] plezier ermee
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een honda lead 100
En de top licht echt wel iets hoger als 75 km/u
Ruim 80 is altijd wel haalbaar .
Gisteren nog even op de A2 gereden 95km op de teller en kon gewoon vrachtauto's inhalen.(Zonder plat op de lead te liggen)
Polderwegen zijn zeker geen probleem.
In het bergvak past inderdaad geen intergraalhelm.
Handig voor woonwerkverkeer naast mijn TL1000R
 
IK heb hem welliswaar nog niet maar ik ben alvast aan het rondkijken voor een hoog windscherm, kan alleen niets vinden, weten jullie mischien nog een site waar ik zou kunnen kijken
 
Heb zelf een honda lead 100
En de top licht echt wel iets hoger als 75 km/u
Ruim 80 is altijd wel haalbaar .
Gisteren nog even op de A2 gereden 95km op de teller en kon gewoon vrachtauto's inhalen.(Zonder plat op de lead te liggen)
Polderwegen zijn zeker geen probleem.
In het bergvak past inderdaad geen intergraalhelm.
Handig voor woonwerkverkeer naast mijn TL1000R

Ligt denk ik ook aan je gewicht als je harder dan 75-80 wil ;)
Maar inhalen op de A2 kan dan msischien nog wel ,maar op 2-baans snelwegen krijg je al snel een grote rij auto's achter je die vinden dat je op moet schieten. Geldt in principe voor alles onder de 250cc. Ik vind het om in te halen niet slim met een lichte motor, men verwacht soms ook niet dat je totaal geen vermogen hebt.

Maar het ligt er maar net aan hoe je route naar je werk ligt, is dat allemaal binnendoor, dan kan een Lead in principe wel, maar als 75 a 80 een beetje de normale top is, dan koop ik liever iets zwaarders zodat je relaxt 80-90 kan rijden.
 
Het is zover, vanmorgen mijn peugeot elyseo 125 opgehaald bij de motorzaak en meteen maar een nieuwe MQP jas gekocht omdat mijn oude jas van de zolder die ik al in geen jaren meer heb aangehad was gekrompen ( of zou het een andere oorzaak hebben ;) ). gelijk een stuk gereden en ik moet zeggen het rijd heerlijk z'n topsnelheid is ca. 100 km/h.
ik heb al wel gemerkt da je bovenlijf plus hoofd wel in de rijwind zit en dat er voor de koude wintermaanden een hoog scherm nodig is ( weet iemand waar ik die kan vinden.

na bloed zweet en tranen is het me toch gelukt om hier wat foto's te plaatsen (denk ik )

eerst de scooter van links en rechts:
full

full


dan een blik in mijn bagage ruim:
full


vervolgens een bewijs dat de scooter waterkoeling heeft:
full


en tenslotte het ingebouw kabelslot waarmee je hem om een lantaarnpaal kan leggen:
full


tot slot wil ik iedereen bedanken die mij informatie heeft gegeven, en wellicht kom ik jullie nog eens op de weg tegen.
 
Het is zover, vanmorgen mijn peugeot elyseo 125 opgehaald bij de motorzaak en meteen maar een nieuwe MQP jas gekocht omdat mijn oude jas van de zolder die ik al in geen jaren meer heb aangehad was gekrompen ( of zou het een andere oorzaak hebben ;) ). gelijk een stuk gereden en ik moet zeggen het rijd heerlijk z'n topsnelheid is ca. 100 km/h.
ik heb al wel gemerkt da je bovenlijf plus hoofd wel in de rijwind zit en dat er voor de koude wintermaanden een hoog scherm nodig is ( weet iemand waar ik die kan vinden.

na bloed zweet en tranen is het me toch gelukt om hier wat foto's te plaatsen (denk ik )

Mooi praktisch ding! En de kleur is ook perfect ;)
Ik kijk wel een beetje jaloers naar die grote opbergruimte :o Het lijkt wel een concertzaal! Dat moet ik toch wel een beetje missen. Maar ja, dat is nu eenmaal de prijs voor de grotere wielen, en die wil ik ook niet missen.
En die staart die je er zo uittrekt, dat hebben ze bij Peugeot goed uitgedacht.

Ik ben niet bang dat je hier geen plezier aan beleefd!
 
Laatst bewerkt:
nu ik die staart zo eens bekijk lijkt het wel of je bij het tanken de slang bent vergeten terug te hangen.

De kleur is van het type altijd goed past bij iedere auto of motor.

in de bageruimte past makkellijk een intergaalhelm jas en handschoenen, twee intergaalhelmen gaat niet, dit heb ik geprobeerd. ook zit er nog een vakje onder het dashbord voor handschoenen of zo.
 
Veel plezier met de scoot.
Dit is de betere optie tov de Lead.
Ik heb ook voor de keuze gestaan maar ging toch voor de looks en de handelbaarheid van de Cygnus.
 
Trixo, proficiat................ziet er gelikt uit deze scoot.
heel veel rijplezier ermee !!

ps. jammer dat je niet voor de Dylan hebt gekozen. *D ............haha
 
dat scherm bij easy parts is dat wel van een 125 cc en niet van een 50 cc, dat verschil is bij accesoires niet altij even duidelijk aangegeven
 
dat scherm bij easy parts is dat wel van een 125 cc en niet van een 50 cc, dat verschil is bij accesoires niet altij even duidelijk aangegeven

Een mailtje naar easyparts sturen en je weet het. Je kan het inderdaad niet zien omdat het plaatje er nog niet bij staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan