Honda SH150i 2009

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Gisteren Sixteen ingeruild op nieuwe SH.

full


Oud en nieuw naast elkaar.
 
Laatst bewerkt:
En nog eentje.
full


Volgens website importeur heeft ie nu achter ook een schijfrem,maar die heb ik dus bij deze niet kunnen ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Heeee,
Dat ziet er wel mooi uit. Ik rij op de voorloper van de sh; de Dylan. Ik ben zeer tevreden over de Dylan, kan mij voorstellen dat de SH nog een stukje beter is. Meer motorvermogen dan de Dylan?

Veel plezier ermee!

Mish
 
Wat lijken ze op elkaar he? Maar ik zie dat Honda nu toch een klein ruitje heeft. Is die topkoffer standaard of vind je alles terug op de rekening?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er nieuw en gelikt uit..
Ik vind de witte kleur erg gaaf en fris ogen.

Greetz Storkie..
 
Heeee,
Dat ziet er wel mooi uit. Ik rij op de voorloper van de sh; de Dylan. Ik ben zeer tevreden over de Dylan, kan mij voorstellen dat de SH nog een stukje beter is. Meer motorvermogen dan de Dylan?

Veel plezier ermee!

Mish


Mish,jij rijdt trouwens op de voorganger van de PS150i ;)

De SH heeft net als de Sixteen 16inch wielen.
Het vermogen is van alle modellen (@,Dylan,PS en SH gelijk,16 pk) gelijk.
Alleen heb jij een carburateur,en vanaf de PS hebben ze injectie.
 
Wat lijken ze op elkaar he? Maar ik zie dat Honda nu toch een klein ruitje heeft. Is die topkoffer standaard of vind je alles teiug op de rekening?



Topkoffer had ik al,heb hem uiteraard overgezet.
Op het vorige model van de SH zat hij er standaard en in kleur gespoten op,maar toen koste hij ook nog 200 euro meer.
 
Laatst bewerkt:
Proficiat Theunie! Wat ziet dat er mooi uit zo nieuw, dat glimt aan alle kanten!. Veel plezier ermee! Over een tijdje horen we wel van je hoe ie je bevalt, misschien kun je dan eens een vergelijking neerpennen met je ex-Suzuki, zou leuk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Thanx allen.

Heb zojuist contact gehad met de dealer.
Scooter moet voor en achter een schijf hebben.
Ik heb het idee dat er een Italiaantje is geweest die niet goed heeft opgelet in de fabriek en nog in de war was met het vorige model.
Dinsdag word er contact opgenomen met Honda NL en dan hoor ik verder.
Word vervolgt.
 
Proficiat met je mooie nieuwe scooter! Hopelijk ga je er lang en veel plezier aan hebben.

Wat ik me wel afvraag bij scooters van het kaliber SH, Scarabeo, Cygnus X, e.d., is of ze in het verkeer niet vaak aanzien worden als bromscooters. Bij mijn TGB 101R heb ik dat toch vaak voor gehad, met heel wat vervelende tot zelfs gevaarlijke situaties als gevolg. Nu heb ik de SH en Scarabeo enkel nog maar op foto gezien. Misschien zien ze er in het echt wel een stuk forser uit.
 
Mooie Scooter Theuni,

Maar wat is het verschil met die andere (de Sixteen). Lijk m.i. erg veel op elkaar.
Volgende keer niet met die lelijke containers foto's maken van mooie scooters, of is dat je geheime berging....
 
Proficiat Theuni, ziet er zeer leuk uit. Heb ook zeer goed moeten kijken. Buiten het scherm zag ik eerst geen verschil. Veel plezier en veilige km ermee.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en veel veilige kilometers gewenst!
Vraagje: hoe is het gesteld met de ruimte onder de buddy? Past er een integraalhelm onder?
 
Ik ben net ff een bakie wezen halen bij Motoport Wormerveer, en daar stond ook een nieuwe SH en deze had ook geen remschijf achter.
De SH stond daar als zijnde een 2009 model.
Op de Honda site staat idd de SH met een remschijf achter!!
Ik ben nu erg benieuwd wat Honda gaat zeggen volgende week!

Theunie, mag je de SH ruilen voor een ander met remschijf achter?

Greetz Storkie.
 
Proficiat met je mooie nieuwe scooter! Hopelijk ga je er lang en veel plezier aan hebben.

Wat ik me wel afvraag bij scooters van het kaliber SH, Scarabeo, Cygnus X, e.d., is of ze in het verkeer niet vaak aanzien worden als bromscooters. Bij mijn TGB 101R heb ik dat toch vaak voor gehad, met heel wat vervelende tot zelfs gevaarlijke situaties als gevolg. Nu heb ik de SH en Scarabeo enkel nog maar op foto gezien. Misschien zien ze er in het echt wel een stuk forser uit.

Bobbeken,

Een SH is toch wel een stuk groter als een bromscooter.
De meeste automobilisten zien het verschil toch wel.
 
Mooie Scooter Theuni,

Maar wat is het verschil met die andere (de Sixteen). Lijk m.i. erg veel op elkaar.
Volgende keer niet met die lelijke containers foto's maken van mooie scooters, of is dat je geheime berging....


Yskonijn,dat is de geheime berging van Motoport Echt..........
Er zit idd.niet veel verschil in maar omdat ik de Sixteen met de schade goed kon inruilen heb ik besloten om voor de nieuwe SH te gaan.
 
Laatst bewerkt:
inderdaad heel apart, Honda geeft zelf twee schijfremmen op. Verder is dit model wel anders dan het 2008 model.
 
Proficiat met je mooie nieuwe scooter! Hopelijk ga je er lang en veel plezier aan hebben.

Wat ik me wel afvraag bij scooters van het kaliber SH, Scarabeo, Cygnus X, e.d., is of ze in het verkeer niet vaak aanzien worden als bromscooters. Bij mijn TGB 101R heb ik dat toch vaak voor gehad, met heel wat vervelende tot zelfs gevaarlijke situaties als gevolg.
Het is wel aan te raden op de door jou genoemde scooters een geel vest te dragen. Uit ervaring weet ik dat dit "echt" helpt, automobilisten weten meteen dat het een motor is dan(uilskuikens daargelaten). Trouwens bij ons(in NL) zie ik zo goed als nooit iemand met een bromscooter met geel vest. Bij jullie(in B) rijden/lopen/wandellen mensen veel vaker met geel vest.

Maar eigenlijk zou gewoon iedere motorrijder een vest moeten aandoen, nog steeds komen daar de meeste ongelukken uit voort(het niet gezien worden). Je ziet het gelukkig steeds vaker.
 
Laatst bewerkt:
Theunie en Vox, merciekes voor jullie reacties. Blijkbaar zijn hier in Vlaanderen dan een groot deel autorijders dikke uilskuikens, want ook op m'n TGBke droeg ik altijd een motorvest + geel veiligheidshesje. Toch heb ik me amper als motor aanzien gevoeld. Nu met m'n Sym Joyride is dat gelukkig al een merkbaar verschil, alhoewel er nog steeds een aantal onverantwoorde rodeo's blijven die het niet erg nauw nemen met de verkeersveiligheid. Goed uit je doppen kijken is nog altijd het devies, dus. Misschien is dat hier wel nog erger dan in Nederland.
 
alhoewel er nog steeds een aantal onverantwoorde rodeo's blijven die het niet erg nauw nemen met de verkeersveiligheid. Goed uit je doppen kijken is nog altijd het devies, dus. Misschien is dat hier wel nog erger dan in Nederland.
Klopt eigenlijk ook wel, Bobbeken. België is een gevaarlijk land voor motorrijders, helaas(de statistiek wijst dat overduidelijk uit). Ik denk dat het het komt omdat men daar erg auto georiënteerd is(toch een beetje neerkijken op tweewielers ). Ook zal meespelen dat Nederlanders opgroeien met twee wielen, de fiets in dit geval. Hierdoor is men als automobilist daar ook alerter op denk ik. Bij jullie zijn de afstanden groter(minder bebouwing)dus fietsen is bij jullie minder interresant. Als je dan fietsers ziet zijn dat meestal wielrenners. Hier rijdt iedereen fiets van Advocaat tot putjesschepper en dat is hier niet iets om je voor te schamen(volgens mijn vriendin(Vlaamse)vinden Belgen het maar vreemd als ze een minister op de fiets zien vertrekken van z'n werk, wat hier dus volkomen normaal is.).

BRON: gva.be
Motorrijden is zeer gevaarlijk in België. Want op de motor heb je bijna 20 keer meer kans op een dodelijk ongeval dan in een auto. Noorwegen is het veiligste motorland in Europa.

Deze harde cijfers raakten bekend op een debat van de European Transport Safety Council (ETSC) in de Kamer. In Noorwegen is de kans op een dodelijk ongeval op twee wielen zes keer groter dan in een auto. De Sloveense wegen zijn het gevaarlijkst. Met de motor loop je er 50 keer meer kans op een dodelijke crash dan met de auto. Anders gezegd: motoren nemen 1% in van het aantal afgelegde kilometers in België. Volgens kraakverse cijfers van Touring telt deze categorie 15% van onze verkeersdoden.

Er zijn meer motorongevallen in het weekend dan gedurende de week. Op weekdagen is de avondspits gevaarlijker dan 's ochtends. Bij brommers zien we dezelfde trends, maar is woensdagnamiddag ook te mijden. Er staan al maatregelen op stapel. Staatssecretaris Etienne Schouppe (CD&V) zorgt ervoor dat motoren straks op vrije busbanen mogen, maar de gewesten hebben hierin het laatste woord. En Vlaanderen stemt wellicht niet in.

In 2011 komt er een rijbewijs in rijbewijs voor beginnende bestuurders. Nieuwe motorrijders moeten een inrijperiode op een lichte motor, daarna op een 400cc en pas dan op de echt zwaardere motoren. Volgend jaar al wordt het dragen van opvallende hesjes en zelfs van beschermkleding wellicht verplicht
 
Laatst bewerkt:
Zéér ontnuchterende informatie allemaal! Misschien moeten we hier als motor(scooter)rijders een front vormen en wat meer (na)druk leggen bij de politiek om onze veiligheid sterk te verbeteren en de automobilisten te sensibiliseren. Maar jah, daar zijn de Vlamingetjes waarschijnlijk weer veel te braaf voor.....

Maar we zijn hier zwaar off topic aan het gaan, sorry daarvoor Theunie. Kom maar op met die SH-ervaringen! ;o)
 
Terug
Bovenaan Onderaan