Ik heb hulp nodig. Das duidelijk!
bij mijn 1996 non-ABS ST1100 Pan European had ik deze zomer wat vreemde rem-ervaringen : de voorremmen bleven verschillende malen steken, en af en toe kon ik het remhendel helemaal tot tegen het handvat trekken, na wat pompen was dit over. Aangezien het een 20 jaar oude motor betreft wou ik nieuwe remleidingen monteren (Hell stainless steel braided) en de klauwen reviseren (nieuwe rubbers en proper maken).
Dit is vlot gegaan, alleen krijg ik nu het systeem niet onder druk. Ik mag staan pompen aan die remhendel tot ik een ons weeg!
Ik zie nergens een lek. De remvloeistof blijft gewoon in de rempomp container staan. Eerste idee is : rempomp kaduuk. Maar als ik de banjobolt even losmaak en dan knijp, dan spuit er een mooi straaltje uit. Dus die lijkt het te doen.
Hier is mijn procedure voor ontluchten : leiding op ontluchtingsnippel, andere kant in proper potje met remvloeistof. Duwen op remhendel, en kijken voor luchtbellen...die niet komen!
Ook met de ontluchtingsnippels dicht krijg ik geen enkele druk in het systeem. Ik moet duidelijk iets mis doen, maar wat?? Als ik die slang van de nippel doe en dan pomp, dan komen een paar druppels remvloeistof tevoorschijn, maar zeker niet genoeg om enige druk te zetten. Er wordt dus ergens lucht meegetrokken of zo?
Iemand hier ervaring mee? Ik kan de motor zo niet naar de dealer rijden (en mijn trots laat dat niet toe, alhoewel dat aan het afkalven is).
Op den duur word ik paranoide, en begin ik al te denken aan lekkende klauwen, lucht die langs de zuigers naar binnen gaat enz...
bij mijn 1996 non-ABS ST1100 Pan European had ik deze zomer wat vreemde rem-ervaringen : de voorremmen bleven verschillende malen steken, en af en toe kon ik het remhendel helemaal tot tegen het handvat trekken, na wat pompen was dit over. Aangezien het een 20 jaar oude motor betreft wou ik nieuwe remleidingen monteren (Hell stainless steel braided) en de klauwen reviseren (nieuwe rubbers en proper maken).
Dit is vlot gegaan, alleen krijg ik nu het systeem niet onder druk. Ik mag staan pompen aan die remhendel tot ik een ons weeg!
Ik zie nergens een lek. De remvloeistof blijft gewoon in de rempomp container staan. Eerste idee is : rempomp kaduuk. Maar als ik de banjobolt even losmaak en dan knijp, dan spuit er een mooi straaltje uit. Dus die lijkt het te doen.
Hier is mijn procedure voor ontluchten : leiding op ontluchtingsnippel, andere kant in proper potje met remvloeistof. Duwen op remhendel, en kijken voor luchtbellen...die niet komen!
Ook met de ontluchtingsnippels dicht krijg ik geen enkele druk in het systeem. Ik moet duidelijk iets mis doen, maar wat?? Als ik die slang van de nippel doe en dan pomp, dan komen een paar druppels remvloeistof tevoorschijn, maar zeker niet genoeg om enige druk te zetten. Er wordt dus ergens lucht meegetrokken of zo?
Iemand hier ervaring mee? Ik kan de motor zo niet naar de dealer rijden (en mijn trots laat dat niet toe, alhoewel dat aan het afkalven is).
Op den duur word ik paranoide, en begin ik al te denken aan lekkende klauwen, lucht die langs de zuigers naar binnen gaat enz...