Is deze kras nog te redden?

Motorwiel

Rookie
8 jul 2021
15
8
Zoals de titel zegt, net langs een ijzer randje geschuurd.
Wat heeft geresulteerd in deze kras....

Is dit nog te redden met bepaalde middeltjes of moet deze kap nu volledig herspoten worden?
Gaat om een matzwarte kap
Untitled.png
 
Het probleem met matzwart is dat poetsen niet gaat,blijft vervangen of overspuiten over,je kan dat zelf proberen
met een spuitbus matzwart maar dat onzichtbaar weg te werken zal niet meevallen kan ik uit ervaring vertellen.
 
Opvullen, in de kleur bijspuiten en de hele kap even opnieuw van een laagje matte lak voorzien.

Zal je rond de 100-120 euro kosten als je een hobby spuiter kunt vinden die tijd heeft.

Die eerste 2 zaken kan ik mee helpen, maar direct beschikbare tijd helaas niet.
 
Het probleem met matzwart is dat poetsen niet gaat,blijft vervangen of overspuiten over,je kan dat zelf proberen
met een spuitbus matzwart maar dat onzichtbaar weg te werken zal niet meevallen kan ik uit ervaring vertellen.
Ik vind sowieso om die reden alle matte kleuren echt vreselijk. Sneller vies, niet op te poetsen. Doe mij maar gewoon lekker glossy als Rossi.
 
Zoals de titel zegt, net langs een ijzer randje geschuurd.
Wat heeft geresulteerd in deze kras....

Is dit nog te redden met bepaalde middeltjes of moet deze kap nu volledig herspoten worden?
Gaat om een matzwarte kap

Van goedkoop naar duur:
- Lekker laten zitten. Wat boeit een klein krasje op een fz6? van >10 jaar oud?
- plak er een sticker op.
- Kijken of er een lakstift beschikbaar van de fabrikant.
- plekje overspuiten met mat zwarte spuitbus. Kleurverschil zal je zeker zien, maar misschien minder erg dan de kras zelf?
- Complete kap over laten spuiten.
 
Van goedkoop naar duur:
- Lekker laten zitten. Wat boeit een klein krasje op een fz6? van >10 jaar oud?
- plak er een sticker op.
- Kijken of er een lakstift beschikbaar van de fabrikant.
- plekje overspuiten met mat zwarte spuitbus. Kleurverschil zal je zeker zien, maar misschien minder erg dan de kras zelf?
- Complete kap over laten spuiten.
Ik zou een nieuwe motor kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan