Is Motorrijden nog leuk in NL?

heb ook last van flitsangst

  • ja overduidelijk

    Stemmen: 91 58,3%
  • soms

    Stemmen: 46 29,5%
  • nee, rij altijd zonder nummerplaat

    Stemmen: 6 3,8%
  • TS is een mietje

    Stemmen: 13 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    156

Luigibernau

Swing met mij mee!
30 okt 2003
16.069
7
den Haag
Ik word langzamerhand zo ontzettend paranoide van al die flitsers/trajectcontrole/mobiele flitsposten dat ik niet eens meer ongegeneerd het gas durf open te draaien, gewoon geen zin om mezelf terug te zien in wegmisbruikers en mn rijbewijs en/of motor te moeten inleveren.

Kwam van het weekend terug van een leuk ritje komt er een A8 heel hard voorbij, denk hup even naar zn bumper }) , maar toen het tellertje 170 aangaf liet ik m gaan, om bovenstaande reden.

Hebben anderen hier ook last van?
 
Nee, ik woon op 5 minuten rijden van Duitsland :P
 
Ja hoor, wegen zat waar geen agenten, flitspalen etc. te bekennen zijn *D Alleen moet je daar natuurlijk niet iedereen van z'n sokken gaaan rijden ;) want dan staan ze daar natuurlijk binnen de kortste keren ook...
 
soms wel last van...maar op sommige dijkjes zijn mn goeie voornemens binnen een paar seconden verdwenen als sneeuw voor de zon.

Zolang de overheid methadon verstrekt aan verslaafden om aan hun behoeften te voldoen, mag ik ook wel aan mijn behoefte voldoen vind ik ;) :P
 
structureel 30km/u te hard op de snelwegen is toch hard zat... (kan me niet veroorloven mijn rijbewijs in te moeten leveren i.v.m. mijn werk)
En de boete die je dan riskeert.. ach ja, hoort bij de sport heh.
 
Af en toe, Risico van het vak en tja... het bloed kruipt waar het niet gaan kan he O-)

Maar idd het word er niet beter op in NL, met al die flitsers drempels en andere ellende B| verder zoek je jezelf helemaal de klere om wat leuke bochtjes te vinden B| (dijkjes uitgezondert :] :9 )

Gelukkig hebben ze het circuit uitgevonden, en zit je binnen een paar uur in de eifel, waar je wel heerlijk kan sturen.
 
binnendoor loont niet als je ergens snel wilt zijn.....
maar (de juiste) binnendoor wegen zijn vaak onbewaakt door politie....maar als ze er toch staan dan is het meestal erug sneaky op een plek gaan staan met een laser!!

dus vaker binnendoor rijden dat wordt de toekomst!!
 
Af en toe, Risico van het vak en tja... het bloed kruipt waar het niet gaan kan he O-)

Maar idd het word er niet beter op in NL, met al die flitsers drempels en andere ellende B| verder zoek je jezelf helemaal de klere om wat leuke bochtjes te vinden B| .

Gelukkig hebben ze het circuit uitgevonden, en zit je binnen een paar uur in de eifel, waar je wel heerlijk kan sturen.


:^
 
binnendoor loont niet als je ergens snel wilt zijn.....
maar (de juiste) binnendoor wegen zijn vaak onbewaakt door politie....maar als ze er toch staan dan is het meestal erug sneaky op een plek gaan staan met een laser!!

dus vaker binnendoor rijden dat wordt de toekomst!!

Of je kenteken plaat helemaal ONDER je undertail :P , wel zichtbaar van achter niet als er je er schuin achter staat *D
 
't gaat mij niet alleen om de flitspaal, maar meer eigenlijk over de drukte en flapdrollen met een rijbewijs in nederland waar ik me zorgen over maak.

Hard rijden is niet per definitie gevaarlijk, maar in het nederlandse verkeer wordt het meer en meer een loterij.

Ik probeer dan ook op "rustige" plekjes (en op rustige momenten op drukke plekken :) )
mijn knietje aan de grond te leggen en es wat harder te rijden.

op drukke plekken is het toch niet lekker (hard) rijden '(
 
Meer flitspalen heeft dus toch enig effect ;)
Maar versta mij niet verkeerd, ik kom die dingen ook liever niet tegen. Zelf wanneer ik mij aan de opgelegde snelheid hou word ik nerveus als ik zo een nestkastje zie...
 
Meer flitspalen heeft dus toch enig effect ;)

Absoluut, zeker die flitsautos zonder politie striping. Ben als ik de snelheid een beetje opvoer zo ongeveer elke auto die ik inhaal aan het bekijken of er niet een flitser inzit. En autos die met je meerijden :X

Tis gewoon jammer dat het niet echt om de verkeersveiligheid gaat, maar om de munten. Ben van mening dat er s'avonds op een lege vierbaansweg echt wel harder dan 120 gereden kan worden, zonder een gevaar op de weg te zijn.
 
Weinig last van. Ik vermaak me nog prima op de motor. Ik probeer de wegen waar ik het gas opendraai een beetje uit te zoeken zodat ik ze op tijd zie staan en ik beperk het een beetje tot wegen die ik ken en waarvan ik de plekken weet waar ze vaak staan. Verder kijk ik altijd ff in mijn spiegel of iets wat ik net ingehaald heb me niet achterna komt voordat ik het gas weer opendraai.

En andere weggebruikers... Ach, hard rijden doe ik bij voorkeur als er weinig tot geen anderen in de buurt zijn en verder probeer ik maar zoveel mogelijk op mijn eigen anticiperend vermogen te vertrouwen. Tot nu toe gaat dat goed. Meestal. :X :P

En een beetje risico nemen hoort erbij. Dat houdt het spannend, zullen we maar zeggen. Iig nog lol zat op de NL wegen.

Stel je niet zo aan.
Verkortte versie van mijn post. :+
 
Isser nou geen een die hier durft bekennen dat hij zelden/nooit sneller rijdt dan mag omdat hij/zij er niet het nut van in ziet om 170 te vlammen ipv 120 op de snelweg?
 

Door Wullebolle op 29-03-2005 15:11



Isser nou geen een die hier durft bekennen dat hij zelden/nooit sneller rijdt dan mag omdat hij/zij er niet het nut van in ziet om 170 te vlammen ipv 120 op de snelweg?

full
 
Isser nou geen een die hier durft bekennen dat hij zelden/nooit sneller rijdt dan mag omdat hij/zij er niet het nut van in ziet om 170 te vlammen ipv 120 op de snelweg?

oh jawel hoor. ik, bijvoorbeeld. maar ik ben dan ook een saaie ouwe tang van (bijna) vijftig, op een shadow 8-)

en ik vind motorrijden enorm leuk in nederland
 
Gisteren was het niet leuk, veel te veel verkeer. Achteraf logisch, maar toch.
 
ben er toch altijd wel een beetje bang voor. heb nl puntenrijbewijs en ja... 3 puntjes en hij is weg. zat een hoop geld en moeite in en dat wil ik eigenlijk niet zo verknoeien. tuurlijk rij ik wel eens te hard, maar nooit veel harder dan 20 km/h (te hard dan he). en dan vind ik t lastig als ik in een groep rij die overal veels te hard gaat. je kan moeilijk overal een half uur later aan komen. dus achteraf beetje in de stress.
 
Terug
Bovenaan Onderaan