Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die je op de foto hebt staan is inderdaad voor het achterwiel. De naven van voor- en achterwiel zijn inderdaad hetzelfde, maar de bus op de foto (die in de rechterkant van de naaf zit) steekt bij het achterwiel iets verder uit (t.b.v. het tandwiel). Bij het voorwiel vrijwel niet.Ik denk dat ik erachter ben waarom mijn voorwiel niet lekker in de vork past. De spaker van mijn wielen heeft de voor- en achternaaf omgewisseld.
Als ik het aluminium deksel losklik, zie ik hetzelfde gatenpatroon wat gebruikt wordt om het achtertandwiel te monteren... ( ik denk dus dat de naaf voor+achter gelijk is)
[afbeelding]
Mogelijk is het achterwiel wat breder a.g.v. vulbussen o.i.d.
Weten jullie wat het precieze verschil is tussen een voor- en achterwiel? Ik kom dat op het internet nergens tegen.
Iemand hier interesse in een gratisss 640 koplamp?
Was de garage aan het opruimen en kwam hem tegen
Dikker is niet het goede woord.Sproeier-tips (met naalden) varieëren op het net van 100 naar 120.
Een erg groot verschil.
Iemand poneerde dat als je mengsmering in de tank hebt, je een grotere HS nodig hebt dan met een oliepomp-systeem, omdat mengsmering benzine 'dikker' zou zijn.
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
(of misschien wat voor het algemene 2 takt topic?)
Dikker is niet het goede woord.
Om een zuigermotor goed te laten draaien moet de benzine lucht verhouding ongeveer op een kilo benzine tegen 13 kilogram lucht liggen.
Als je olie bij gaat mengen gaat het benzine aandeel dus naar beneden. Dan loopt de motor te arm, dus heet. Daarom moet je dus een grotere sproeier, om weer aan de 13:1 verhouding te komen.
Je kunt zelf wel uitrekenen hoeveel de afwijking zal zijn bij je mengverhouding.
Ik ben toch benieuwd, als je eens een rondje rijdt op een (vb. mijn) 638, wat voor verschillen je ondervind..
Ik heb een rode en een gouden 634 en ik heb al een aardig eind gereden op de 634 van Tijmen. En ze rijden alledrie een beetje anders. Een 638 zal ook wel weer anders rijden. De 634 is in elk geval zwaarder dan de 638 vanwege het gietijzer. Maar ik vind de 634 mooier dan de 638. De Californian vind ik NOG mooier en de 500 OHC ben ik helemaal weg van.
Anderen zijn helemaal weg van de Perak. Ik vind hem wel leuk. maar ben te lang om daar lekker op te rijden. Daarnaast droom ik nog van een BMNee R26. Heb ik ooit gerestaureerd toen ik nog in Zutphen woonde en nog studeerde en moest ik destijds verkopen vanwege geldgebrek. Was net een binnenvaartschip dat ding met haar ene cilinder. Maar ja, ik moet het doen met een pensioentje en heb ook nog twee zoons die nog niet geheel onafhankelijk zijn. Ik heb jaren geleden een 634 gekocht en ben er helemaal veliefd op geworden, dus ik rij op wolken. Ik kan me heel goed voostellen dat anderen een andere liefde hebben. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.
Hallo,
Heb vandaag een jawa 638 gekocht uit 1994. Nu wil ik nieuwe bougies kopen, want er zitten 2 verschillende in. Zelfs eentje met lange en eentje met korte schacht. Dus mijn vraag is wat voor soort bougie er in moet of wat raden jullie aan?
mvg, Frederik
Mannen....(en vrouwen?)helaas mn jawa 634 staat te koop....ik heb m op speurders staan.ik weet alleen niet wat nu een redelijke prijs is?maar moet er snel vanaf...er is een hoop gebeurd in mn prive leven zegmaar...
Wow, dat met lange schacht nog goed gaat!
Brisk n14c of ngk b8hs..Zelf heb ik niet zulke geweldige ervaringen met ngk en 2takt, maar kan toeval zijn.
Is het bouwjaar echt '94? Er zijn 640's die ouder zouden zijn meen ik..
Niet mee eens. Zet hem op Marktplaats. Op die roestige zwarte 634 is nu al 425 euro geboden.Ok.meer mense het daar mee eens?heb al huidig bod van 350,- namelijk..ik heb er zelf alleen zn 500,- inzitten..maar dat is dan niet anders.
Ik ga ook me schuur opruimen(div gereedschap)mocht er hier nog iemand wat zoeken pb me maar