Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die dat zijn de 4 in 2 dempers plus uitlaten toch?
Ben wel geïnteresseerd.. Maar eigenlijk zoek ik een demper voor op de 4 in 1.. Nu zit er een open verkorte uitlaat demper op. Mooi geluid maar misschien iets te.
Dom, kom net uit mn garage maar heb er niet aan gedacht sorry!Iemand met een zephyr 750 en een rolmaat die even de kou wil trotseren om in de schuur te gaan meten?
Ik zou degene dankbaar zijn
Ziet er goed uit!Het is inderdaad voor de 4 in 2.
Hebben een poetsbeurt nodig maar nergens is het doorgeroest!
Linkje naar de MP ad:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
je hebt pm!
Heb ff het topic hier doorgelezen, waarschijnlijk passen de bochten wel.
Of de dempers ook passen is dan nog wel de vraag... ik vraag me af of de 550 wel montagepunten heeft voor twee dempers eigenlijk!
Kan iemand mij helpen aan de volgende info betreft de voorvork van een zephyr 750.
Afstand tussen vorkpoten, mag hoh of gewoon tussen de poten in.
Afstand van onderste balhoofd plaat en bovenste.
Reden is dat ik met het idee loop om een superbike stuur te monteren op een gpz900, echter zijn de verkrijgbare adaptersets gewoon lelijk.
Als ik het complete balhoofdset van een zephyr 750 kan overzetten.....
Diameter poot is hetzelfde, 41mm
Balhoofdlagers zijn ook hetzelfde.
Het is een idee wat in me hoofd speelt, werkt het niet..... Dan niet
Ok , thx, ik ga even checken wat die filter doet.
Kan iemand me de ontstekingsvolgorde geven van een Zeph 750 ?
Bij mij staat ie 1243. Klopt dit ?
mvg
Z.
Hey Zephers,
Zit met wat problemen op m'n zephyr 750 wat betreft de carbs. Eentje loopt over en heb er metalen braampjes in gevonden. Volgens mij afkomstig uit de benzinetank , is bekend dat deze nogal roestgevoelig zijn. Nu ben ik op zoek naar een andere tank. Kan iemand me zeggen of een Zeph1100 tank ook past voor een 750 ?
Alvast bedankt
Zep
1:18 ga je niet redden met de 1100 Daarvoor moet je met de 750 al rustig rijden.Ik heb sinds kort ook een Zephyr. Wijnrood metallic met staal gevlochten remslangen, mono-kini kuipruitje, valbeugels en superbike stuur. En een carburatie probleem...
online een WPH opgezocht en gevonden(duits talige pdf file)
Ik heb al e.e.a gedaan:
- bandenspanning op peil gebracht
- achtervering/demping ingesteld op mijn gewicht.
- achterbrug gesmeerd
- ketting gesmeerd
- remmen gecontroleerd (blokjes, zuigertjes, vloeistof)
- ontstekingstijdstip gecheckt: OK
- nieuwe bougies (8st! Twin Spark!) + oliefilter + olie
- balhoofd gecheckt op speling, in orde
- vorkpoten + oliekeerringen gecheckt, geen lekkage
Helaas blijf ik last houden van een 'powergat' in het moter gedrag tussen 1800 en 2500tpm. Zeer storend als je bv in de stad rechtsaf moet vanuit stilstand, in 2 wil het blok slecht oppakken en sputtert maar wat. De motor valt dan a.h.w. de bocht in en trekt er niet lekker uit. Ook 50 in 5 is slecht te doen. (= ongeveer 2000tpm) De moter reageert dan slecht op extra gasgeven.
De bougies lijken ook steeds zwart/roetig aan te slaan en het verbruik is erg hoog. (beetje doorrijden: 1:12, rustig cruisen: 1:15 ter vergelijking: mijn K100RS was 1000cc en deed rustig cruisend en shortshiftend 1:22,4..., de Kawa 1100 moet dus beter kunnen scoren! ik ben pas tevreden met 1:18 of beter.)
Koud starten kan zonder enig gebruik van de choke. Mijn conclusie: over het hele toerenbereik te rijk afgesteld.
Dus heb ik nu de carbs er maar afgenomen en ben daarmee aan de slag gegaan:
- vlotterniveau: alle 4 stonden te hoog
- sproeierbezetting: de middelste cilinders moeten 98 zijn, maar er zit 100 in. (hoofdsproeier). Voor de rest zijn alle sproeiers standaard. Lijkt me niet echt een probleem.
- stationair sproeiernaalden zijn in orde en ik heb ze ingeregeld op 2 slagen uitgedraaid.
(volgens het WPH)
- de hoofdsproeiernaalden stonden allemaal op 1 na verste stand naar onder afgesteld, dwz dat ze bij het omhoog trekken (= gasgeven) snel te veel benzine doorlaten, zeker in combinatie met de te hoge vlotterniveau's. Dus heb ik ze in het midden gezet (5 posities mogelijk) Is dit de correcte fabrieksstand? Het WPH geeft daar geen info over.
Verder de membranen gecontroleerd en netjes schoon gemaakt en alles weer nauwkeurig gemonteerd.
- synchronisatie leek me niet erg verkeerd te staan dus daar ben ik vanaf gebleven.
- helaas zag ik dat de rubbers tussen carbs en kop scheurtjes vertonen. Ik kan slecht beoordelen of ze ook de oorzaak van vacuum lekken zijn maar dat risico wil ik niet lopen dus die moet ik nieuw bestellen.
Iemand een goede suggestie waar ik online Kawa (Keihin CVK) onderdelen kan bestellen?
grt
Jan.
1:18 ga je niet redden met de 1100 Daarvoor moet je met de 750 al rustig rijden.
Inlaatrubbers kan je bij iedere fatsoenlijke motorzaak kopen. Zelf bij Horeon al eens gekocht die dingen.