Keuzestress....Monster 1200S (2020) of Speed Triple 1200RS...

pvc

MF'er
9 feb 2006
107
16
Noorden van Antwerpen
Om onverklaarbare reden zit het in mijn hoofd...mijn KTM Duke 690 (2016) weg en een Monster 1200s (>2017) of een SpeedTriple 1200 rs (2021) in huis halen (gebruikt).

Kan alleen niet kiezen, nooit Ducati gereden, ooit een Speed Triple (2007) gehad die ik dan weer heb ingeruild voor een Tuono Factory V2 (die ik nog steeds heb). Iemand deze keuze voor ogen gehad? Ik hou wel van veel koppel op lage toeren, traktor....
 
Laatst bewerkt:
Een 690 of een 1290, dat zijn toch wel 2 verschillende beesten.
Die nieuwe Duke 990 is ook wel :9~
 
Een 690 of een 1290, dat zijn toch wel 2 verschillende beesten.
Die nieuwe Duke 990 is ook wel :9~
Nog meer keuze...

Ik vind mijn KTM 690 Duke een erg leuke motor maar dit is de enige motor die ik nog wil inruilen voor wat anders...Dus een ducati Monster 1200s (2017) of een Speed Triple 1200 RS....
 
misschien moet je op beiden even gaan zitten (of beter nog ... een stukje rijden) ?
 
Ik zat met dezelfde gedachte vroeger, maar dan was de keuze tussen de speed triple en de duc streetfighter V2.
Uiteindelijk ben ik voor een Aprilia Tuono V4 gegaan :+
 
Tussen de 2 genoemde motoren zou ik voor de Speed 1200 gaan.
Het blok loopt super, mooie componenten en sublieme afwerking. Alleen iets lichtere veren in de voorvork en gaan.
De motor kan gewoon wat meer dan de toch wat rauwere 2 pitter in de Duc.
Mijn hart zegt Tuono V4 Factory.....
 
Laatst bewerkt:
Kan allemaal maar nu even niet..dus hoopte ik op de immense ervaringen van forumgebruikers om een weloverwogen ;-) keuze te kunnen maken.
Er kunnen hier 300 mensen gaan posten dat je een Ducati moet nemen, vervolgens ga jij er een stukje op rijden en vind het helemaal ruk. Het zijn jou centen alleen jou mening telt.
Als je die TonijnV2 nog hebt, zou ik voor de Speed Triple gaan.
 
Als je even rustig wacht gaat het gevoel dat je een andere motor moet kopen vanzelf weg en ben je weer blij met je KTM.
Dan komt wel over een tijdje hetzelfde gevoel weer terug maar dan met andere motorfietsen.
Ook dan weer afwachten, je kunt dan dromen en vergelijken en je rijdt gewoon op KTM wat een prima motorfiets is.
 
  • Leuk
Waarderingen: pvc
Tja wat is dit nu voor een advies

Een Yamaha Diversion uit het jaar kruik kan ook een prima motorfiets zijn.

Ik zou de Triumph kopen, ziet er goed uit, mooi afgewerkt, en veel power.
 
Ik heb nu een 1200 RS, echt een super ding, maar wel veel minder "rauw" dan de Speed Triple uit 2012 die ik hiervoor had. Verwacht dus niet dezelfde soort motor als de Speed Triple die je hebt gehad.
De zitpositie van de 1200 RS is meer naar voren, dus meer racy dan rechtop.
Rijdt wel echt super en is echt wel een beest van een machine vind ik. Zoals hierboven ook aangegeven is het een mooie motor (smaak is voor iedereen anders dat weet ik...;)), goed afgewerkt en werkt alles zoals het moet werken. Ik ben er blij mee tot nu toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: pvc
Ik heb nu een 1200 RS, echt een super ding, maar wel veel minder "rauw" dan de Speed Triple uit 2012 die ik hiervoor had. Verwacht dus niet dezelfde soort motor als de Speed Triple die je hebt gehad.
De zitpositie van de 1200 RS is meer naar voren, dus meer racy dan rechtop.
Rijdt wel echt super en is echt wel een beest van een machine vind ik. Zoals hierboven ook aangegeven is het een mooie motor (smaak is voor iedereen anders dat weet ik...;)), goed afgewerkt en werkt alles zoals het moet werken. Ik ben er blij mee tot nu toe.
Grotendeels mee eens ik heb ook een 2012 en alleen proefgezeten op de 1200, maar de nieuwe breekt wel met sommige iconische stijlelementen van de 1050.
 
Ik zou het lekker bij een motor rond de 110 a 120 pk houden , meer is nauwelijks bruikbaar op de weg
En bij die pk klasse kun je het gas nog een beetje opendraaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan