Kleen Air systeem Kawa ZX6R

Jeroenski82

MF'er
20 mrt 2011
71
0
Maassluis
Heb al eens eerder iets gelezen over een soort van handleiding voor het verwijderen / modificeren van het Kleen Air systeem voor een Kawa ZX6R, maar die kan ik helaas niet meer vinden... :N
Zelf heb ik een Kawa ZX6R uit 2002, maar nu vraag ik me af; hoe moet je dit doen en waarvoor dient het in eerste instantie?
Wat zijn de voordelen van de modificatie eigenlijk?

Thanx! :Y


Grr,

Jeroen
 
Ik heb 't verwijderd. Is 10minuten werk. Je hebt wel wat afdekdopjes en eventueel block off plates nodig. (het kan netjes maar dan kost het geld. Of het kan beun en dan is het bijna gratis :+ )

Het KLEEN systeem zorgt ervoor dat de motoren goedgekeurd worden ten behoeve van de emissie eisen.

Wanneer je gaat banken/je PC afstellen incl. Kleen systeem, zal je A/F waarde niet kloppen. Daarom moet die eerst worden afgesloten of verwijderd.

Of het extra voordeel heeft? Ze zeggen dat hij minder popt wanneer je het gas dicht draait en dat het geheel wat soepeler loopt. Dat eerste kan ik op zich wel beamen, het 2e weet ik niet zeker.
 
Scarrr, bedankt voor de info.
Als ik het goed begrijp is het dus zeker wel aan te raden om de modificatie uit te voeren?
Bedoel je met 'poppen' het rommelen uit de uitlaat bij gas los?
En weet jij misschien waar ik de handleiding op MF kan vinden over de modificatie van het systeem?
 
Scarrr, bedankt voor de info.
Als ik het goed begrijp is het dus zeker wel aan te raden om de modificatie uit te voeren?
Bedoel je met 'poppen' het rommelen uit de uitlaat bij gas los?
En weet jij misschien waar ik de handleiding op MF kan vinden over de modificatie van het systeem?

Nouja, voor zover ik weet, en ook volgens diverse tuners/mensen die motoren afstellen, kan het geen kwaad om het er uit te halen. Veelal zijn ze blij als het er uit is!

Ik merk weinig verschil.

En met poppen bedoel ik idd de backfire wanneer je het gas dicht draait.

Handleiding weet ik niet. Heb destijds een handleiding gehad van iemand in het 6 topic, maar uiteindelijk heb ik een handleiding op kawiforums oid gevonden.
 
Oke, dan moet ik maar ff verder googelen voor die handleiding.
Dat rommelen in de uitlaat vind ik altijd wel geinig om te horen })
Maar ik wil wel gaan proberen om het er uit te halen iig.
Toevallig kwam ik net in een ander topic ook tegen van iemand die het moest demonteren voordat ie op de bank kon.
Mooie Kawa heb je btw!
 
Terug
Bovenaan Onderaan