kleptiming

ducducdeduc

MF'er
1 dec 2009
240
2
Heb ik mijn blok eindelijk in elkaar zitten tikt het ergens. Ik vroeg mij dus af of de kleptiming wel goed is. Ik heb even een printscreen van mijn werkplaatshandboek gemaakt en heb precies gedaan wat daar op staat. Je ziet op het plaatje dat de buitenste 2 nokken naar onder gericht zijn, maar als je de krukas 360 graden verder draait dan zitten markering 1 en 2 op het plaatje in lijn alleen de 2 buitenste nokken staan nu omhoog en in het werkplaatshandboek staat niet in welke positie de cilinders moeten staan om de kleptiming af te stellen. Ook heb ik even een filmpje gemaakt met het tikkende geluid. Kunnen jullie mij verder helpen

ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
full
 
Als de T1-4 voor staat staan de 2 buitenste zuigers boven, als de 2 streepjes op de tandwiel met de pakkingvlak in lijn staan en de krukas op T1-4 staanze goed

edit.
 
Laatst bewerkt:
Als de T1-4 voor staat staan de 2 buitenste zuigers boven, als de 2 streepjes op de tandwiel met de pakkingvlak in lijn staan en de krukas op T1-4 staanze goed

edit.

als dat het geval is dan maakt het niet uit hoe je de nokkenas monteert van de 2 standen die 180 graden van elkaar af liggen
 
met gemonteerde spanner is de timing goed. Als ik het kleppen deksel verwijdert hebt maakt de motor geen tikkend geluid. Het getik voelt een beetje alsof er om de zoveel tijd een veer terug springt. Als mijn timing goed is kunnen de kleppen op geen mogelijkheid tegen de zuigers aankomen tog?
 
Terug
Bovenaan Onderaan