KNMV verzekering - ART slot, bewaakte stalling, vaste wereld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.916
1.100
Cranendonck
Sorry, weer de zoveelste verzekeringsvraag. Aangezien polisvoorwaarden nogal eens veranderen toch maar weer eens gepost.

Ik heb mijn auto en motor verzekerd bij Reaal. Die eist dat de motor met een ART goedgekeurd slot aan de vaste wereld moet zitten. Niet onredelijk, wel lastig. Bovendien moet hij, na 20:00 of 21:00 (weet het even niet uit mijn hoofd) altijd in een bewaakte/afgesloten stalling staan. Bij een bioscoopje pakken wordt dat lastig. De dichtsbijzijnde stad heeft helemaal geen bewaakte/afgesloten stalling! Diefstal verzekeren is wel goedkoop bij Reaal, logisch met die voorwaarden...

Nu ik ook nog een flinke premieverhoging heb gekregen nadat ik mijn Dodge Caliber ingeruild heb voor een Suzuki SX4 (?) ben ik toch serieus aan het overwegen om over te stappen met de auto en motor. Ben in het verleden wel bij de KNMV verzekerd geweest maar vond ze nu niet bepaald klantvriendelijk. Voor een paar euro per maand stap ik dan ook niet over maar de voorwaarden beter zijn wel.

Hoe zit het met de verzekering van de MAG???
 
Oeps, zou ik even naar het centrale verzekeringstopic moeten schuiven....

En ja, ik heb op hun website gekeken maar ik kan geen knopje vinden om de laatste polisvoorwaarden te downloaden. De kleine lettertjes dus.

Edit, topic gevonden:

Centraal verzekeringen topic deel 2

Kan hier een slotje op dan stel ik mijn vraag daar even.
 
Laatst bewerkt:
Thnx!

Interessant, de MAG eist alleen een ART slot (ART hoeveel wordt niet vermeld). De KNMV een ART4 aan de vaste wereld als hij 's-nachts buiten staat. Geen van beiden zo beperkend als Reaal waar hij altijd in een stalling moet staan tijdens de late avond/nacht.
 
Laatst bewerkt:
Kende ik nog niet! Die vaste wereld verplichting is best wel een probleem. Kan niet altijd en er is een soort scheepsketting voor nodig om het nog enig nut te laten hebben. Ik kan aardig wat meenemen maar vindt dat toch wel zonde van de bagageruimte. Ook redelijk nutteloos want een lange ketting is zo door.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan