kuipstickers verwijderen, hoe krijg ik `t plak weg ?

joep900

Die hard MF'er
26 mrt 2009
350
0
Amsterdam
Ik ben bezig met `t verwijderen van sommige kuipstickers na een valschade ;(
de bedoeling is ; verwijderen stickers , schuren , opnieuw spuiten en dan nieuwe orginele stickers erop waarna blanke lak

nu heb ik een beetje last van stickerplak :(
terpentine geprobeerd alsmede wasbenzine, lampenolie, zonnebloemolie,
ammonia, cillet bang en zelfs pindakaas haha, echt waar ! stond ergens op een site
allemaal niks dus.. Ik heb een oud (proef) kuipdeel,dus kan alles uitproberen

iemand gouden tip ? asseton of zo !?

thanx :W
 
Ik ben bezig met `t verwijderen van sommige kuipstickers na een valschade ;(
de bedoeling is ; verwijderen stickers , schuren , opnieuw spuiten en dan nieuwe orginele stickers erop waarna blanke lak

nu heb ik een beetje last van stickerplak :(
terpentine geprobeerd alsmede wasbenzine, lampenolie, zonnebloemolie,
ammonia, cillet bang en zelfs pindakaas haha, echt waar ! stond ergens op een site
allemaal niks dus.. Ik heb een oud (proef) kuipdeel,dus kan alles uitproberen

iemand gouden tip ? asseton of zo !?

thanx :W

Lampenolie werkte bij mij perfect! :Y

Kon het er zo vanaf pulken/poetsen.
 
ik heb afgelopen weekend nog wat lijm resten weggepoetst. Met een oude poets doek het ergste weg gewreven en toen met wat poets spul de boel weer mooi glimmend gemaakt. als je toch gaat schuren zou ik wat grof schuurpapier pakken en voorzichtig met de hand het ergste weghalen. vooral niet te zachtjes doen (met een poetsdoek, om het ergste er af te krijgen) van de wrijvings warmte laat het ook los.

een ander truukje dat ik hoorde was het goed koud maken, dan werkt het net zoals met kauwgum.

success!
 
Laatst bewerkt:
ik heb afgelopen weekend nog wat lijm resten weggepoetst. Met een oude poets doek het ergste weg gewreven en toen met wat poets spul de boel weer mooi glimmend gemaakt. als je toch gaat schuren zou ik wat grof schuurpapier pakken en voorzichtig met de hand het ergste weghalen. vooral niet te zachtjes doen (met een poetsdoek, om het ergste er af te krijgen) van de wrijvings warmte laat het ook los.

een ander truukje dat ik hoorde was het goed koud maken, dan werkt het net zoals met kauwgum.

success!

En dan schuif je uit en maake een paar diepe krassen in je kuip waardoor op die plats de verf doffer gaat uitvallen na het herspuiten ...
 
Als, als, als.

Als je het goed wil doen leer je hoe het echt moet of je laat het een professional doen. Er zitten altijd risico's aan DIY.

jij creëert gewoon een risico nu. Er is geen enkele professional die met een korrel van pakweg 180 of zelfs groffer aan iets gaat zitten dat die later nog moet spuiten. Laat hem het nu maar rustig met een productje die restanten eraf halen
 
Stickerverwijderaar (bijv van HG) werkt het allerbest.
Lampenolie en dergelijke werkte bij mij voor geen flikker.
Maar bij anderen weer wel, dus altijd proberen waard.
Maar stickerverwijderaar werkt gegarandeerd en tast de lak niet aan.
 
WD40 deed gisteren bij mij de trick nog.

Echt bizar, 't is gemaakt als kruipolie maar is beter te gebruiken als schoonmaakmiddel. Beetje z'n doel gemist.
Inderdaad, WD40, ik was mijn haar er zelfs mee, superspul :+
Zonder gekheid: WD40 eropspuiten, even in laten werken en met een bank/Airmilespasje de derrie eraf schuiven. 2x herhalen en je hebt de boel schoon zonder lakschade.
 
Bedankt voor de tips allemaal !! :}

Ik heb vandaag een kuipdeel gevonden in mijn kleurstelling zonder schade *O*
voor 50.- € ga ik morgen even voor kijken
scheelt me toch geld, aangezien de sticker al 89.- euries is
en dan nog spuiten..

maar die andere kuip wordt ook nog opgeknapt en die lijm moet er af
dus ik laat `t nog even weten :Y


thanx voor `t meedenken :P
 
Iemand zei het al eerder: lampenolie! Werkt helemaal fantastisch. Gewoon op een doek en wrijven. Je wrijft het er zo vanaf zonder dat je schade aan je lak maakt. Heb het al een paar keer zo gedaan. En als je nieuwe stickers gaat plakken: ff schoonmaken met pure alcohol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan