MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ja hoor waarom niet?
Enige is dat mogelijk de door jou zelf gelaste oogjes in de weg zitten?
Als dat zo is haal je ze er eerst even af en gebruikt vervolgens de door Akra meegeleverde klem met de 2 oogjes.

Waar je je wel bewust van moet zijn is dat de bovenste ophanging van de
S-PI4SO3-HRSS schuin staat, die kan je beter niet koud op de swingarm monteren,
maar beter indirect monteren, er moet dus iets tussen en dan pas aan de swingarm... op dat moment zou de bracket van TBS erg handig want die doet eigenlijk precies wat hij moet doen namelijk een indirecte verbinding creëren tussen uitlaat en swingarm.

mvg. Jan
 
ik kan gemakkelijk aan verschillende brackets geraken om zelf iets te creëren dus dat kan geen probleem zijn
zie fotos ;https://www.facebook.com/commerce/products/954670357978201/
 
@megane
Franky, op je link zijn de details goed zichtbaar van de bevestigingen. Als je zo een kit apart kan bestellen is het natuurlijk kinderspel, en dan heb je wel een heel fraaie degelijke uitlaat. Normaal hoef je ook verder niets te aan te passen als rolletjes, drukveer, koppelingsveertjes, enz. Ook de EFI moet niet aangepast worden.
Als Jan (Webengine) voor die stukken kan zorgen voor 275,00 €, zonder importtaksen te moeten betalen en BTW inbegrepen, en als de dan met de uitlaat zelf op een totaal komt van een 700,00 € voor de originele Akrapovic, met 3 jaar waarborg, dan ben je goed gesteld volgens mij. De originele kost heel wat duurder.
 
Ik heb afgelopen zondag een paar uurtjes mogen touren op de Sym 600 van Myo.
Partner achterop.

Dat was heel even wennen weer zeg.
Zithouding en balanspunt weer even vinden maar na een kwartiertje voelde dit al heel vertrouwd :)
Geweldig frame,zo stabiel als een huis en het gewicht was niks van te merken door het lage zwaartepunt.

Power zat ook met duo.
Hier rij je echt met twee vingers in je neus mee naar spanje.

Prachtige machine.
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar kunnen belgen niet bestellen bij scooter.nl, land kan niet verandert worden en post code met 4 nr word ook geweigerd
 
Laatst bewerkt:
als dat zo is dan loont het nog steeds omdat ding voor 3,50 euro naar b.v. een NL. kennis te verzenden om hem vervolgens voor ergens rond de 10 euro door naar België te sturen.... dan zit je op 473 euro

Ik ben ze trouwens wel vaker voor rond de 470 tegen gekomen.
Kijk ook eens bij tensen-tweewielers.nl
die staan o.a. op >>>>> MP

2e hands kom je ze nauwelijks tegen, en als je ze tegenkomt zijn ze duur en snel verkocht..... "motorcity-amsterdam.nl" heeft ze regelmatig 2e hands en soms dan ook nog met schade en dan vragen ze er nog minimaal 275 euro voor
 
Laatst bewerkt:
Oh kijk eens aan.... nou uhm.... Megane zet hem op :]
Die andere uitlaat kan je wel weer eens verkopen aan iemand met een 125cc brommer.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben al effe actief op dit forum en juist mijn KTM Duke 690 verkocht. Daarvoor al tal van motoren gehad. Van Ducati tot Honda tot BMW, van motor tot motorscooter.

Nu verdeelt de KTM dealer ook sym en ik ben wel geïnteresseerd geraakt in de maxsym 600

Ik rij met de motor puur recreatief gebruik en heb bijv nu ook een Honda SH300 in gedachten.
Wel opmerkelijk dat Sym standaard 5j garantie geeft op haar scooter. Echt toch een teken dat ze er in geloven.

De vraag eigenlijk is......: is de afwerkingsgraad evenwaardig aan de Japanse motorfabrikanten?

Groetjes W.
 
@Wimper
Afwerking is prima, eigenlijk was SYM met hun MaxSYM de Japanners qua uitrusting (oa. LED-verlichting, USB-contact, enz.) een voorloper.
Als je interesse hebt moet je gewoon 2 zaken doen :
- ga hem eens bekijken in een toonzaal qua uitrusting
en staat hem je aan :
- vraag dan een gratis proefrit bij je dealer
Je kan ook hier de forums lezen over de MaxSYM 400 & 600, de delen 1 t.e.m. 3.
Er zijn hier trouwens mensen die nog met de eerste MaxSYM400-ers rijden van 2011, en nog steeds tevreden zijn.
De MaxSYM 400 en 600 zijn qua uitrusting en carrosserie voor een groot deel identiek gebleven.
 
Vraag ook naar het onderhoud.
Volgens Sym is het oliewissel om de 5000 en riem om de 15000 voor de 400.
Kleppen om de 10000km.
Mijn dealer doet de riem pas na 20000km. Op 15000km is het gewoon olie. De kleppen ook bij 20000km. Zowel voor de 400 als de 600.
Wat kost het eerste onderhoud na 1000km en gaan ze dan de kleppen al regelen? Ik heb al 16000km en de kleppen zijn nog niet gecontroleerd of bijgesteld.
Een Honda Forza 300 bv moet maar na 12000km nieuwe olie krijgen. 24000 km is kleppen en riem. Iets om rekening mee te houden.
Dus best ook vragen hoe het met het onderhoud zit bij de dealer. Want dat is een kost om rekening mee te houden naast de aankoopprijs.


De maxsym is zeker kwaliteit. Ik rij al 4 jaar probleemloos met een 400. Alleen die oliewissel om de 5000 vind ik een minpunt.
 
Laatst bewerkt:
Alleen die oliewissel om de 5000 vind ik een minpunt

Tja , dat is op te lossen door zelf te doen , dan kost het ongeveer 10 euro + om de tweede wissel een filter en een halfuurtje prutsen.
 
Klopt. Zo heb ik het al een keer gedaan. Olie is makkelijk zelf te doen. Nu die twee liter olie koste wel wat meer dan 10 euro.
Remblokjes heb ik ook zelf al gedaan.
Wel rekening mee houden dat als je nu een nieuwe koopt je de eerste 5 jaar braaf naar de dealer gaat voor het onderhoud vanwege de garantie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben Guy en rijd met een nieuwe MaxSym 600i, 2 maanden in mijn bezit, ongeveer 2200 km op de teller, valt mee, maar ik zou graag de vering achterkant willen verbeteren, iemand een ondervinding hiermee,???
 
@Guy5712
De achterveer is regelbaar met de schroefring onderaan. Kijk even in je handleiding, daar staat normaal in hoe je die regelt. Velen hebben een regelsleutel bij hun aankoop er bijgekregen.

"De achtervering is in 5 stappen instelbaar, standaard staat ze op de 3de stand. Draai de regelring om de hardheid van de veer aan te passen aan de eigen behoefte."
Links draaien is zachter, rechts draaien is harder
 
Laatst bewerkt:
Hallo Maxsymmers,

Zoals beloofd heb ik een fotoreportage gemaakt over het plaatsen van LED-kliklichten, het afnemen van de Maxsym-neus en aansluiting van led-kliklichten.
Ik hoop dat het duidelijk is en wens jullie allen veel leer/kijkplezier! :W

Via deze weg wil ik ook de anonieme man bedanken die dit mogelijk had gemaakt! :}

11aiw5s.jpg

jj0nx1.jpg

15pj11z.jpg

nyzf49.jpg

10g0nps.jpg

v682ew.jpg

1534e2x.jpg

2itolsz.jpg

34oslzd.jpg

28qxl3p.jpg

16m86cl.jpg

keai46.jpg

2u455ab.jpg

331ezk9.jpg

24e43cz.jpg

dp7ckl.jpg

141jvic.jpg

2ah7ev6.jpg

161jcg.jpg

2ppgcjc.jpg


Leg alvast een dikke doek of mat klaar voor de neus.
Zijn alle schroeven en stukken verwijderd behalve die ene bout?
Je voelt dat de neus echt losjes en nergens nog vasthangt...
Dan mag je nu de bout losmaken en de neus heel voorzichtig uithalen.

11l65b6.jpg

veljr7.jpg

311w5c3.jpg

fbkc4h.jpg

oh33hj.jpg

k7nsz.jpg


Voilà, einde verhaal en zijn jullie wat wijzer?
 
Laatst bewerkt:
Knap gedaan Rotgerbo maar dat kan je ook doen zonder die volledige neus er af te halen. Gewoon met, zoals jij het noemt, een stroomdiefje langs onder aan de pinker aansluiten dan moet alleen de ruit eraf om een led te plaatsen.
Maar zoals gezegd heel knappe reportage die laat zien hoe de neus er af kan. :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan