MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hey ,best knap, ik heb niet gevolgd ,maar heb je deze led lichten bijgeplaatst om uw pinkers beter te kunnen zien,??? Deze zijn niet goed zichtbaar bij felle zon;
 
Hallo, heeft er iemand ervaring met een opzetstuk op het windscherm van een maxsym 600i,
Valt dat mee, en heb je hiermee wat minder wind op je??
 
Hallo, heeft er iemand ervaring met een opzetstuk op het windscherm van een maxsym 600i,
Valt dat mee, en heb je hiermee wat minder wind op je??

Ja,
full

full


bevalt zeer goed,ik ben 1.90 en vang hierdoor een stuk minder wind.
Is op veel manieren in te stellen,de kat ook :+
 
heb daarstraks gelezen dat sym expliciet het gebruik van de E10 brandstof afraad. dus voor alle sym eigenaren geen E10 gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Weet ondertussen al iemand hoe het nu is met de gezondheid van Old??
Is al een tijdje geleden dat we hem gehoord hebben.
 
@yamahake ik heb daarstraks een uurtje met old gebeld en hij was al aan de iets betere hand. met de auto kon hij al terug wat rijden. hij ging binnenkort ook is een klein stukje door het dorp proberen te rijden om te kijken hoe het dan met zijn evenwicht zat. gaat wel goed komen zo te horen. mvg
 
@ guy5712

Ik ben zééér tevreden over de kliklichtjes in LED! *O*

Enkele weken geleden nog in felle zonlicht gereden en kon telkens de lichtjes zien pinken. Echt handig, se! :Y
Maar voor 's avonds waren ze dan weer te fel. Daarom had ik een L-profiel ervoor gemonteert om de rechtstreekse oogcontact met de pinklichtjes te vermijden. Het is gelukt en het mag zelfs gezien worden... *D

Kijk maar even naar de foto's... :t

Het was bewolkt weer met niet werkend kliklichtje
347cp3a.jpg

Hier zie je duidelijk dat de kliklicht werkt!
xeywl.jpg


Hieronder in het donker zie je duidelijk het verschil
dytbio.jpg

mjyb7l.jpg


Vooral 's avonds zijn de lichtjes wat te fel en daarom had ik L-profieletje geplaatst
nyx52.jpg

Binnenkant liet ik blank zodat de weerkaatsing van het licht optimaal werkt
2ew319d.jpg


Enkele pagina's eerdeer kan je ook zien hoe je zulke kliklichtjes kan monteren!
 
@Wouwer,

Waar had je dat gelezen?
Ik vind het toch eigenaardig dat we niets van de dealer zelf vernemen over de E10 benzine?
Dat het zeker niet goed zou zijn voor onze Maxsym had we ook duidelijk vernomen van Jarolo, weet je nog?
Ik ga eens een mail sturen naar de dealer hoe het zit met de E10-benzine...

Wil je ook mijn groeten overmaken aan Eddy? Dank!
 
Op de site van Febiac staat een module waar je kan checken of je auto of motor met E10 mag rijden. Bij Sym is dat een algemene nee. Jammer wanneer je ziet dat Suzuki, Honda, Yamaha en kymco meestal wel op E10 mogen rijden.
 
Bij Shell is het al oppassen voor E10.

Daarstraks bij Shell gaan tanken en op de pomp met Ron95 hing een briefje dat er nu E10 uitkomt, maar dat voertuigen vanaf 2010 geschikt zijn voor E10 met 10% rommel er in. Dit klopt dus zeker niet. Vroeger heb ik in het buitenland al dikke problemen gehad met E10 en toen was er zelfs maar 5% rommel in gemengd. Heb dan maar de Shell special of zoiets 98 getankt, voor mij nooit meer E10, heb er teveel miserie mee gehad.
 
Ik heb ergens gelezen dat de ethanol (die 10%) een sterk solvent is dat gebruikt wordt om te ontsmetten. Het zou voor extra slijtage aan motoronderdelen zorgen. En bij contact met de huid zorgt het voor verminderde vruchtbaarheid. Gevaarlijk spul.
 
Ik weet het niet maar er stond bij dat die 10% biologisch is. Wat ik mij daarbij moet voorstellen, geen idee maar de gevolgen ervan heb ik wel mogen (moeten) ondervinden. Plezant is anders als je dan nog een paar 1000 km moet rijden.
 
10% ethanol 90% benzine. Ethanol is een alcohol gemaakt van rietsuiker of mais. Zie Wikipedia.
 
Laatst bewerkt:
In duitsland werd e10 een tijd terug ook ingevoerd.
Werd een enorme flop :+ ,maar daar werd/wordt reguliere euro 95 ook nog verkocht.
Ik had begrepen dat dat laatste in belgie niet het geval is '(
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat ik als ik in duitsland kom dat ik wat jerrycans ga vullen met de octaan 102 bij ARAL Het getal is een octaangetal. Het nummer is een referentiewaarde voor de klopvastheid van benzine. Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Wanneer benzine klopvaster is houdt het in dat het meer compressie aankan voordat het vlam vat. Hierdoor is de explosie groter wat uiteindelijk leidt tot meer vermogen. en zou ook minder slijtage geven voor de motor door minder roet afzetting op de kleppen enz... en lager verbruik. is wel het proberen waard vind ik. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan