MOTO GUZZI 1100i SUPERBIKE

yellowrider

MF veteraan
26 nov 2010
2.877
2.061
Een nieuw project:
Na een Triumph en Yamaha verbouwd te hebben afgelopen jaar nu de beurt aan een Motoguzzi.
Een leuk en uitdagende opdracht, een chopper ombouwen naar een racer. Dat houdt in, Olïns veren (achter stereo dempers), 100kg gewicht verwijderen (makkelijkste gedeelte😅) OZ velgen, clipons met radiale pomp en klauwen, KETTING aandrijving ipv cardan!! Dikke buizen achterbrug, RVS uitlaat met 2 dempers ( 1 aan de zijkant en 1 in de kont) kn-filters, blok tunen, wrs powercommander en dan het uiterlijk met opmaat gemaakte tank (Magni model), kuipdelen.
20231214_183649.jpg

Om dit te kunnen bouwen zijn 2 donormotoren aangeschaft, een Guzzi uiteraard en een Aprilia RSV Factory voor het rijwielgedeelte.
 
De grootste uitdaging dus: cardan ombouwen naar ketting. Waarom? Om de OZ velgen met 190 band te kunnen plaatsen en de eigenaar vindt dit mooi.
En ik ben de uitdaging aangegaan.
Heb inmiddels al wat kennis vergaard en sterker nog ik heb 2 jaar geleden een Guzzi voorzien van een zadel opmaat terwijl deze ook omgebouwd was. Dus het is al eens gedaan.
IMG-20231223-WA0010.jpeg
IMG-20231223-WA0008.jpeg
IMG-20231223-WA0012.jpeg

De eigenaar heeft hem vast gestript. Zo geen weg meer terug😅.
 
een California is niet echt een chopper, het originele Tonti frame is goed stijf en de basis-geometrie van het frame is gelijk aan de sportievere motoren van Guzzi met Tonti frame.
oude maat van mij reed met een California (3 volgens mij) de koffers en treeplanken aan de grond op assen en liet daarbij menig japanse fiets achter zich...
voor iets met het uiterlijk van een cruiser stuurt het best heel aardig, zeker in de tijdgeest.

een echte supersport naar moderne maatstaven moet je daar eigenlijk niet van willen maken, daarvoor komt het blok toch echt wat paardjes tekort.
en een 190 achterband??? oogt vast leuk, maar stuurt toch voor geen meter meer O-)

maar goed, dat is mijn mening dan.... en zolang ik een Guzzi rij met een rollator ernaast mag je dat rustig met een paar korreltjes zout nemen...

maar volgens mij zit er onder de swallower guzzi (een bott racer met ketting ombouw) ook geen 190 achterband

edit: inmiddels heb je zelf al gepost dat het richting klassieke caferacer gaat.... dan vervalt een deel van bovenstaand verhaal en blijft alleen de 190 band twijfelachtig
 
Zij een leuke uitdaging hier bij komen
Eerste is die 100 kilo eraf te krijgen
Dan de ombouw naar ketting en dat heel te houden .
Ja ik ken er twee die met ketting rijden maar daar waren een problemen mee voor het betrouwbaar was .
Zal eens kijken of ik er nog wat van terug kan vinden
 
Laatst bewerkt:
een echte supersport naar moderne maatstaven moet je daar eigenlijk niet van willen maken, daarvoor komt het blok toch echt wat paardjes tekort.
en een 190 achterband??? oogt vast leuk, maar stuurt toch voor geen meter meer O-)
Ik bouw in opdracht dus als de eigenaar het wil ga ik m'n best doen er wat rijbaars van te maken.
😉.
 
de dokter John was het eerste prototype 4 kleps blok (van de grote guzzi's de v35 t/m v75 hadden al eerder vierkleppers) voorloper van de Daytona, maar daar zat gewoon cardan aandrijving onder.
 
Dat is volgens mij de motor op de foto in #11... laatste keer dat ik bij Lamers was stond ie daar te koop..
 
Terug
Bovenaan Onderaan