Moto guzzi project "last dime"

Of ben je nog te veel gewend aan "conventioneel" remmen, met je handrem dus. Die Guzzi heeft een integraal remsysteem met één rem op het voorwiel bediend door het pedaal samen met de achterrem. Als je dat niet gewend vraagt dat ook een beetje aanpassing.
Ik moet er vaak ff om denken ook eens met de voet te remmen. Rem eigenlijk bijna enkel met de hand. Dus 1 schijf. Gas los en je staat al bijna stil. Nu rij ik ook niet zo vaak binnen de 1sec op mn voorganger......
Voor mn voetrem mot ik mn voet optillen, das toch wel heel veel werk......




Was het bij de 850gt beter geregeld.
 
Bij sparks online zeggen ze idd dat ze alle 3 het zelfde zijn. Ik zal ze er voor de zekerheid even uit halen
 
Met alleen de enkele voorrem doe je ook niet veel, m'n cx'je heeft dubbele zuigers en schijven een stuk meer remkracht
Dan is er iets mis bij de Guzzi Dee jaren 80Honda,s hadden al geen beste remmen. Dat moet echt een stuk beter zijn bij bij Guzzi.
 
Een Yamaha FJR automaat bestaat niet. De AS heeft een electronisch bediende koppeling, maar je moet nog steeds zelf schakelen.
Maar er is geen koppeling, en schakelen kan zowel aan het stuur, als met de voet
 
Er is wel een koppeling, geen koppelingshendel. En dat je met de voet en met de hand kunt schakelen maakt het nog geen automaat. Je maakt mij niet veel wijs over een FJR, ik rij er al 21 jaar op. Heb sinds 2019 mijn 4e FJR en dat is dus een AS. AS staat voor Assisted Shift, niet voor Automatic Shift zoals veel mensen denken.
 
Sorry, ik wilde je niet beledigen o.i.d. 🫣
Ben ook niet beledigd. Wilde alleen even duidelijk maken dat een FJR - AS geen automaat is zoals veel mensen denken. Neemt niet weg dat het fantastisch rijdt en dat ik hem zeker kan aanbevelen.
 
Inmiddels zo'n 80 km gereden, en een aantal keren de stand van de pedalen veranderd. Het lijkt al iets beter te gaan *O*

Vanmiddag ook een carb sync setje gekocht, ik deed het afstellen op het oog of met een voelermaatje, maar nu kan het op de enige juiste manier. Ik zal de cx ook even checken.
 
Carbs van de Guzzi zijn sync afgesteld, scheelde echt nix 👍
Verder de 3 sets nieuwe remblokken gemonteerd. Hopen dat het morgen iets minder koud is, kunnen we weer een stukkie testrijden/remmen
 
Carbs van de Guzzi zijn sync afgesteld, scheelde echt nix 👍
Verder de 3 sets nieuwe remblokken gemonteerd. Hopen dat het morgen iets minder koud is, kunnen we weer een stukkie testrijden/remmen
Je gaat hem houden nog een paar honderd kilometer en je bent verkocht. Echt,...het is niet zomaar een tractor.
 
Voor de ritjes door de landerijen hier zal de cx iig een betere/fijnere motor zijn, wendbaar en vlot. Voor de wat langere ritten zal ws de Cali een betere/stabielere motor zijn.

1 van beide zal tzt weg "moeten" dit omdat ik absoluut een project in de schuur wil hebben voor de donkere dagen :Y
 
Een jaar geleden stond er een cx op mn hefbrug, de motor had ,,wat,, achterstallig onderhoud .Na reparatie heb ik natuurlijk een proefritje gemaakt , rijd best goed , remt hooguit matig , maar de motor heeft ,wat mij betreft , geen karakter, en dat heeft mn Guzzi volop.
 
Mijn cx'je heeft volop karakter, en remt echt als een wilde.
Ik vindt het een geweldige ondergewaardeerde maxhime
20231017_091249.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan