MOTO GUZZI 1100i SUPERBIKE

Stil op dit topic maar ondertussen loopt er vanalles. De haakse overbrenging gaat aangepast worden daarvoor kan ik bij verschillende adressen terecht wie mij kunnen helpen.
Ik moet nu concrete maten hebben (ivm lengte uitgaande as enz) dus frame weer op het motorblok gemonteerd.
Wel heb ik vast de voorzijde aangepakt: t-stuk, kroonplaat, stuurpen en balhoofd aangepast.
Tevens stuurdemper en tank nou dat levert weer wat foto’s op😉
20240224_154426.jpg
20240224_154703.jpg
 
20240224_154724.jpg

Meten is weten...
Komende tijd, het pasmaken vd overbrenging.
Puzzelen hoeft niet meer. Ben er uit hoe ik het wil/ga maken.
20240221_100521.jpg
Eerst de lengte uitrekenen, vervolgens de assen aan elkaar te koppelen en een aluminium behuizing frezen waar de uitgaande as in gelagerd zit met een keering.
20240221_100508.jpg

Uitgaande as er af, bus er in. Het geheel moet zo strak als mogelijk bij het draaipunt achterbrug.
Foto's volgen haha..
 
Gaat lekker zo :)
Houd je nog wat stuuruitslag over met die vork en tank?
 
Is al ca 30 jaar geleden dat ik een Mille GT had. Ik zal me wel vergissen. Die Mille GT was nogal een traumatische ervaring die ik destijds heel snel wilde vergeten.
 
Hierbij een update:
Afgelopen weken druk geweest om de geharde assen vd haakse overbrenging aan te passen.
Daarvoor eerst hulpgereedschap moeten maken om het goed op te kunnen spannen.
20240415_120410.jpg

Met wisselplaten is het te doen maar het viel niet mee.
20240409_140854.jpg

De uitgaande as overbrenging gekoppeld aan de uitgaande as waar het voortandwiel op komt.
20240416_202833.jpg

De opname bus (cardan) in de as hardgesoldeerd. Tevens loopt hier straks een keering overheen. Nou affabriek zou ik zeggen.

Uitgaande assen zijn onder de 10ton pers in elkaar gedrukt maar heb het voor de zekerheid ook maar gelast.


Lang verhaal kort, assen zijn nu klaar.
Op naar de volgende uitdaging.
 

Bijlagen

  • 20240415_124640.mp4
    19,9 MB
  • 20240409_135032.jpg
    20240409_135032.jpg
    232 KB · Weergaven: 0
20240420_150802.jpg

Doordat er een brede achterbrug in komt is het achterste stuk vh frame er ook maar afgezaagd.
Dit project gaat echt met 2 stappen vooruit en 1 naar achteren zo lijkt het maar als het makkelijk was geweest dan... had ie niet bij mij gestaan waarschijnlijk haha.
Komende tijd bezighouden met de haakse overbrenging in elkaar zetten en de achterbrug.
Wordt uiteraard vervolgd hier😉
 
De tandwiel verhouding van het cardan zal doordat de haakse overbrenging 1:1 is uit de het nieuwe voortandwiel en achtertandwiel gehaald moeten worden. Dat betekent 13 T voor en 58 T achter.
Dus een dicht tandwiel aangepast (cnc gefreesd)
Bekijk bijlage 1998370
Lijkt wel zo groot als bij die elektrische motoren.
Ben je niet bang dat het voortandwiel harder slijt omdat het zo klein is, of zie ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan