Motor werkhandschoenen, welke?

6R15

MF veteraan
31 jan 2010
3.771
25
Sleutelen aan motoren is leuk vieze handen dat is minder leuk je kan je handen erna wassen maar je kan het ook proberen te voorkomen maar wat is dan de beste handschoen?

De eisen een dunne handschoen waar je veel gevoel bij hebt en die het liefst vloeistof dicht is, wie gebruikt handschoenen? Welke? Waar zijn ze te koop? En hoe goed zijn ze?

Wat is gebruik:

Latex handschoenen ( zoals bij de tandarts)

Voordeel
• Vloeistofdicht
• Goede grip
• Goedkoop

Nadeel
• Scheuren makkelijk als je kracht zet
• Zweethanden

Witte handschoenen van de Action (werkmann ofzo)

Voordeel
• Geen zweethanden
• Redelijke grip
• Goedkoop

Nadeel
• Niet vloeistof dicht
• Zijn wit en binnen no time zwart en dan kan je ze weggooien
• Niet altijd op voorraad

Ik zit te denken aan dit soort handschoenen is dat wat?

http://www.mechanix.com/automotive
 
Ik gebruik alleen handschoenen van hyflex als ik aan remmen van koekblikken werk dat fijne stof gaat diep in de porien zitten..
Bij aandrijfashoezen pak ik latex...
Handen reinig ik met

DAAR IS IE WEER



TADAAAAAAA


DASTY
 
Laatst bewerkt:
Ben paar keer mee geweest met de mechanische man in ons bedrijf (werk in de offshore dus een hoop smerige zooi zoals smeerolie en ander gespuis.)

Die gebruikt altijd leren "chauffeurs handschoenen".

Deze: GRATIS SAMPLE AANVRAGEN? Dat kan! Werkhandschoen Driver rundnerfleder | ongevoerd | elastiek in de rug

- Helemaal leer (ruikt lekker)

Ik hoef jullie motorrijders niet uit te leggen dat leer fijn is, ik heb een hoop handschoenen gehad maar dit komt qua gevoel het meest in de buurt van je eigen huid. Erg fijn om te klussen, goed "fingerspitzen" gevoel, dat is voor mij de belangrijkste eigenschap.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze smeerolie goed kunnen verdragen, ze laten het na een paar uur klussen nog niet door. Deze handschoenen zijn niet te dik, maar ook weer niet te dun ze bieden nog voldoende mechanische bescherming. Al die latex en kunststof meuk krijg ik zweet handen en allergie van, deze gaat prima.
 
Van de Total fabriek gejatte werkhandschoenen ,

Lijken op gewone sleutel-handschoenen , maar zit kevlar in verwerkt

Zeg maar het aanpak-vlak is rubber-achtig, de achterkant laat gewoon lucht door. ( stof )

Heb er helaas niet meer kunnen stelen , maar gezien de herkomst zullen ze wel hoerig duur zijn
om ergens zelf op te kunnen scharrelen.
 


Dasty?! Lekker als je kleine wondjes op je handen hebt, en is de pest voor de huid en nagels. Lees dit maar eens: kopje 'zuren en logen'

Ik gebruik WD40 om de ergste olie er vanaf te vegen. Daarna gewoon handzeep of garagezeep. WD40 is vrij mild en heb je dus niet zo snel last van. Maar voor dagelijks gebruik zou ik ook dat niet aanraden, en zijn handschoenen een stuk beter.
 
Laatst bewerkt:
Wil je dunne handschoentjes met veel gevoel dan zijn er diverse nylon handschoentjes met een coating beschikbaar. De coating is dan vaak van PU, Nitriel of latex.

fit




Een slag hoger in kwaliteit zijn dezelfde handschoen maar dan met een HDPE vezel (Kevlar, Dyneema, Taeki5) door het nylon geweven waardoor je een snijbescherming hebt.

fit



Werk je veel met oliën of andere chemische middelen moet je toch gaan denken aan volledig vloeistof dichte handschoenen. (Bijvoorbeeld PVC of Nitriel)

fit


fit
 
Droge werk: Hyflex (zwarte) :} :} :}

Olie, brandstoffen e.d.: (dikke kwaliteit) Nitril handschoenen :Y

Beide gebruik ik thuis en op het werk, heb nog geen beter alternatief gevonden... :N
 
Laatst bewerkt:
Gebruik zelf altijd dit:
Raths-PR88-Hautschutz-GasProfi24.de_.jpg


Werkt perfect!
Beschermt tegen olie en vetten en dergelijke. Naderhand je handen schoonmaken is een eitje!

Ik koop het via eBay uit duitsland. 5 potten voor 50 of 60 euro. Gebruik op mn werk ongeveer 2 potten per jaar. Thuis een stuk minder.
 
Laatst bewerkt:
db_file_img_57_800x600.jpg

Sommige mensen zullen ze wel kennen :P. Normaal gooien we die na 1x gebruik weg bij m'n werk (of bij vervuiling), ik neem ze mee naar huis. Ideaal!

Ik heb ooit een keer eens een setje Mechanix handschoenen besteld, afgezien van het feit dat ze te groot waren, vond ik ze erg dik en stug, niet fijn met sleutelen imo.
 
Laatst bewerkt:
Ben paar keer mee geweest met de mechanische man in ons bedrijf (werk in de offshore dus een hoop smerige zooi zoals smeerolie en ander gespuis.)

Die gebruikt altijd leren "chauffeurs handschoenen".

Deze: GRATIS SAMPLE AANVRAGEN? Dat kan! Werkhandschoen Driver rundnerfleder | ongevoerd | elastiek in de rug

- Helemaal leer (ruikt lekker)

Ik hoef jullie motorrijders niet uit te leggen dat leer fijn is, ik heb een hoop handschoenen gehad maar dit komt qua gevoel het meest in de buurt van je eigen huid. Erg fijn om te klussen, goed "fingerspitzen" gevoel, dat is voor mij de belangrijkste eigenschap.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ze smeerolie goed kunnen verdragen, ze laten het na een paar uur klussen nog niet door. Deze handschoenen zijn niet te dik, maar ook weer niet te dun ze bieden nog voldoende mechanische bescherming. Al die latex en kunststof meuk krijg ik zweet handen en allergie van, deze gaat prima.

Die zal dan werken met M20 ed vermoed ik? Want met mijn handschoenen die ik in de truck heb kan ik echt geen M6 moer op een bout krijgen.
 
Ik gebruik Mechanix handschoenen. Zitten prettig strak en geven nog gevoel bij het sleutelen. Het is wel zo dat ze idd direct uit de verpakking wat stug zijn, maar dat is eigenlijk na een kwartiertje wel over. daarnaast was ik ze ook wel eens uit, waardoor je ze langere tijd kunt gebruiken.

Latex handschoenen en dergelijke vind ik niet fijn werken, zweterig, snel stuk en geven naar mijn idee minder gevoel. Zelfde geldt voor dikkere rubber handschoenen. Wel eens wegwerphandschoenen gekregen die hierboven ook beschreven worden, volgens mij van Nylon, die werkten ook goed.
 
• Zijn wit en binnen no time zwart en dan kan je ze weggooien
• Niet altijd op voorraad

http://www.mechanix.com/automotive

Waarom weggooien als ze zwart zijn geworden, alle werk handschoenen worden vies aan de buitenkant. als ik op mijn werk iedere keer mijn handschoenen zou weggooien als ze vies/zwart zijn aan de buitenkant dan blijf ik bezig :P
en niet op vooraad is een kwestie van genoeg inslaan als ze er wel zijn, en wanneer ze bijna op zijn bijhalen, niet pas bij het laatste paar.

Verder ben ik niet zo'n fan van handschoenen bij motor sleutelwerk (wel als ze echt voor bescherming dienen) ze zitten vaak meer in de weg dan dat ik ze handig vind. Enkel voor de echt smerige klusjes (ketting vervangen, olie verversen, remblokjes/vloeistof dan gebruik ik latex.

maar als het niet nodig is geen handschoenen, en goede garage zeep met een nagelborsteltje
:W
 
Allemaal leuk en aardig, maar in vind het niet heel tof als ik bijvoorbeeld zit te eten met zwarte handen.


Ben nog niets tegen gekomen dat er met goede garagezeep niet af gaat... Gewoon na het sleutelen even met warm water de handjes wassen en je haalt alle laagjes vuil (en eelt :P) er zonder problemen af. Of ik nu met olie, remvloeistof of andere meuk werk maakt geen verschil.
 
Ik gebruik alleen handschoenen van hyflex als ik aan remmen van koekblikken werk dat fijne stof gaat diep in de porien zitten..
Bij aandrijfashoezen pak ik latex...
Handen reinig ik met

DAAR IS IE WEER



TADAAAAAAA


DASTY

Lijkt me vooral voor iemand die dagelijks sleutelt niet echt een optie.... :N


Edit; voor incidenteel gebruik lijkt mij het eigenlijk ook geen optie. Ik gebruik garage-zeep van de Lidl, werkt als een speer en kost geen drol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan