Motorclub voor de wat jongere rijders gezocht

Wat ik trouwens met leeftijd vooral bedoel, is dat het in principe bedoeld wordt voor de jonge chopperrijders, die nu niet echt lid van een club zijn. Ik merk namelijk dat daar dus wel degelijk een vraag naar is. En inderdaad, het is maar hoe jong je je voelt, maar in feite zit ik dus niet zo te springen om midlife-crisismannen die hun best doen om pubers eruit te zuipen etc. Niet dat ik daar nou zoveel tegen heb, maar daar ben ik gewoon nog niet aan toe, daar sluit ik me wel bij aan als ik zelf zo ben;) Er moet dus gewoon een andere, jongere variant komen.
 
En trouwens nog over REO: als ik me niet vergis gaat het om een Intruderclub. Ik rij helemaal geen intruder, dus dan houdt het al snel op lijkt me, toch?
 
Oja en DarkwinG, was maar een grapje natuurlijk over ouwe lullen van 35, m'n broers bijvoorbeeld zijn ongeveer zo oud. Tof als je 'mee wilt doen'!! als het hele idee (als het uberhaubt wat wordt natuurlijk) maar anders en jong aanvoelt.
 
Vriend van mij heeft ooit met zijn maatjes een motorclub opgericht in groningen.
Op zich heb je niet veel meer nodig als een paar motorrijders, een clublokatie en een naam.
Later kun je je je drukmaken over eventueel een MC te worden. Dit hadden hun ook na een half jaar gedaan compleet met logo etc.
Een zgn. vriendenclubje kan gewoon ergens afspreken en dan gaan rijden of ergens een bakkie doen en gaan staan ouwehoeren over hoe gaaf het motorrijden wel niet is.

Als je voor "the works" wilt gaan met logo club en MC dan heeft dat heel wat meer werk en voorbereiding nodig. Ik dacht dat je ook op de thee moest bij HA om toestemming te vragen en je logo te laten keuren.
Een TC tourclub of MCC kun je zo beginnen een site en dat soort dingen zijn zo gedaan.
 
nja.. de site is zo geregeld tog... desnoods maak je een .tk of freewebs site.. of zo'n msn page,

kun je daar mooi iedereen laten registreren en voila.. je hebt een soort van clubledenbestandje(een begin van mensen die lid willen worden dus)
dan kun je daar wat ideen neergooien voor een tour/meeting of een afspraak om met meerdere een evenement te bezoeken bijvoorbeeld, en vanuit daar zal alles vanzelf zijn gangetje gaan lijkt mij.

Groeten, Coentje
 
MC is MotorClub compleet met colors etc.denk aan Hells Angels, Satudarah etc.

MCC is MotorCycleClub gewoon een groepje met een patch meer een merken club of tourclub

Verbeter me als ik het fout heb, maar volgens mij zit het zo:

MC = Motorcycle Club. Dit zijn de z.g. Outlaw of 1% clubs. ( colour clubs )
MCC = Motor Cycle Club.
MVC = Motor Vrienden Club.
MV = Motor Vereniging.
MTC = Motor Tour Club.
HDC = Harley Davidson Club. ( HD merken club, aangesloten bij de Europese FH-DCE )
HOG = Harley Davidson Owners Group.( HD dealer club )
MS = Motorrad stammtisch. ( Duitse vorm van een MVC of MTC )
BF = Biker Freunde. ( Duitse vorm van een MVC of MTC )
Free Bikers = Niet in club verband georganiseerde bikers.


groetjes HD4ever. :W
 
Laatst bewerkt:
Verbeter me als ik het fout heb, maar volgens mij zit het zo:

MC = Motorcycle Club. Dit zijn de z.g. Outlaw of 1% clubs. ( colour clubs )
MCC = Motor Cycle Club.
MVC = Motor Vrienden Club.
MV = Motor Vereniging.
MTC = Motor Tour Club.
HDC = Harley Davidson Club. ( HD merken club, aangesloten bij de Europese FH-DCE )
HOG = Harley Davidson Owners Group.( HD dealer club )
MS = Motorrad stammtisch. ( Duitse vorm van een MVC of MTC )
BF = Biker Freunde. ( Duitse vorm van een MVC of MTC )
Free Bikers = Niet in club verband georganiseerde bikers.


groetjes HD4ever. :W

En dan die gasten die allemaal samen een Free Bikers pach op hebben _O-
 
Ik zou denken de topicstarter toch? In ieder geval zou het dan ergens midden in het land zijn omgeving Utrecht b.v. Tenzij anderen betere suggesties hebben.
 
niet iedereen komt uit het westen, ik kom bijvoorbeeld uit Eindhoven zuiden dus :p

Maaruh, ja ik denk dat dr zat mensen zijn om een clubje te beginnen tog, zoals darkwing al zei, je hebt in het begin niet meer nodig als mensen, een clublocatie(kan dus ook virtuele locatie zijn)
en wat ideetjes (naam bijv.)

Rien als je iets wilt beginnen, dan mail me maar ff dan neem ik ook wel wat taken (ik kan bijvoorbeeld een mooie site bouwen/laten bouwen via familie

:] Groeten :]
 
@ HD4ever ; je hebt helemaal gelijk :} :} (heb een hekel aan typen)

We kunnen gewoon ergens met zijn allen afspreken en dan kijken wat de ideen zijn en wat we willen.
Je kunt gewoon vanuit het nix starten en kijken wat het wordt.
 
Leuk Topic.

Ben zelf 32 en ook uit de omgeving van Rotterdam. Rijdt geen 'chopper' maar een cruiser (Yamaha Dragstar Classic) maar weet natuurlijk niet hoe strak jullie willen gaan vasthouden aan de term "chopper".

Heb aantal jaren geleden zelf al eens een motorclub opgericht: Dutch Dragstar Club.
Samen met wat mensen die ook op een forum rondhingen en behoefte hadden aan een motorclub die ze niet konden vinden. Inmiddels is die club een beetje uit de klauwen gegroeid met meer dan 100 leden, een KVK-inschrijving, contributie, eigen webiste + forum etc.

Heb ivm werk, prive-leven en andere hobbies eigenlijk al veel te weinig tijd voor de DDC, maar zou het best wel leuk vinden als er een nieuwe club zou worden opgericht die zich speciaal richt op de wat jongere chopper-rijder.
 
Tbone ik weet niet wat rien er zelf van vind, maar volgens mij (vind ik in ieder geval) Gaat het meer om het niet racende gedeelte motorrijders en een beetje gericht richting choppers/cruisers
dus lijkt me geen probleem
 
wat zitten een aantal toch te zeiken over waar de club moet komen?

jullie willen toch rijden? dan doen een paar kilometers er toch juist niet toe?

of zijn jullie types die na 100 km al pijn aan de billetjes krijgen?
 
Laatst bewerkt:
zeg mannen spreek is wat af ... ga ik kijken of ik ook kan (als ik mag) val net niet meer onder "jonge" rijders maar voel me nog jong zat ;)
 
wat zitten een aantal toch te zeiken over waar de club moet komen?

jullie willen toch rijden? dan doen een paar kilometers er toch juist niet toe?

of zijn jullie types die na 100 km al pijn aan de billetjes krijgen?

Het gaat er niet om waar de club moet komen maar aangezien we zon beetje overal vandaan komen (rotterdam, groningen, eindhoven, gelderland) is het wel een beetje handig waar we bij elkaar zullen komen. En dan zien we wel weer verder. 8-)
 
[...]


Geen probleem nog maar 1 jaar en je rijbewijs halen en natuurlijk een motor.(liefst een chopper) 8-)~[/quote]



Natuurlijk een chopper!!!! O-) :)
 
We kunnen toch gewoon een club landelijk gaan opzetten met verschillende chapters.

Kom je gewoon een paar keer per jaar bij elkaar voor en grote rit ergens.
Zo heb je altijd een plekje om naartoe te gaan en en excuus voor een toertocht.

maar het lijkt me logisch om gewoon een keer met elkaar ergens een bakkie te gaan doen en dan te brainstormen over wat iedereen eigenlijk wil en verwacht.
 
klinkt hartstikke tof...ik wil ook wel mee doen, moet alleen mijn rijbewijs nog halen (volgende week vrijdag is mijn examen AVD)
 
Terug
Bovenaan Onderaan