Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
~Iska schreef op 02 september 2012 @ 22:56:
Heb je data waaruit blijkt dat ouderen procentueel meer betrokken zijn bij ongelukken dan jongeren?


Nope, niet nodig. Vele zeggen het, vandaar dat ik eerder zei dat het 'al eerder wordt gevoerd'. Dus het moet opvallend nodig zijn, als vele mensen dit opmerken.

Er is zelfs een topic hierover, geloof ik.

En tja, jongeren en andere middelleeftijdigen komen toch aan de beurt als ze betrapt worden...

Verder succes voor dinsdag! Laat het weten hoe het is gegaan, aangezien ik ook over 1,5 week aan de beurt ben :]
 
Laatst bewerkt:
Er was laatst een oud vrouwtje die ongeveer 50km/u reed op de snelweg :/

Pfff.. Da's ook weer levensgevaarlijk.. Had ik eerst ook op de A4 richting den haag, net na schiphol, daar mag je 120 130?, toen nog 120, en die reed 90 op de 1na rechtse baan... dat is ook echt schijtirritant...

Enne, vanaf 70 krijg je toch ook maar een rijbewijs voor 5 jaar, waarna je elke keer een keuring moet ondergaan?

De oude van dage rijden iig niet altijd handig nee...
 
70 jaar lang rijbewijs = inleveren

Hahaha _O- Genoeg is genoeg hoor, 70 jaar de wegen onveilig maken lijkt me een prima deal :9
Er zijn mensen die pas op latere leeftijd een rijbewijs halen. ;) Pas hoorde ik een instructeur en de rijschoolhouder met elkaar over hebben dat iemand van 72 bij hun wilde lessen op de motor. Die hadden ze maar laten weten dat dat niet verstandig was.
 
Genoeg mensen van 75+ die beter rijden dan 25-. Het is maar net hoe gezond je fysiek bent (vooral op oudere leeftijd) en mentaal (vooral op jongere leeftijd). Nog altijd worden de meeste ongelukken door jongeren veroorzaakt, niet door ouderen.
 
Dat is waar.. En vergeet bij jongeren hun verantwoordelijkheids gevoel niet..! Sommige mensen begrijpen/zien echt niet dat HUN weggedrag anderen in levensgevaar kan brengen...

Zal ik trouwens nu al ff op mijn gemak het nieuwe deeltje in elkaar knutselen?
 
Pfff.. Da's ook weer levensgevaarlijk.. Had ik eerst ook op de A4 richting den haag, net na schiphol, daar mag je 120 130?, toen nog 120, en die reed 90 op de 1na rechtse baan... dat is ook echt schijtirritant...

Enne, vanaf 70 krijg je toch ook maar een rijbewijs voor 5 jaar, waarna je elke keer een keuring moet ondergaan?

De oude van dage rijden iig niet altijd handig nee...

Ja, mijn opa moest 2 jaar terug voor zon keuring, als je 50% zicht hebt, en je zelfs fit genoeg vindt om te rijden, sta je na 5 minuten en 35 verplichte euro's weer buiten.
Heeft totaal niets te maken met rijden, als je zelfstandig je auto kan vinden en kan instappen kan je voor die keuring slagen. :(
 
Er zijn mensen die pas op latere leeftijd een rijbewijs halen. ;) Pas hoorde ik een instructeur en de rijschoolhouder met elkaar over hebben dat iemand van 72 bij hun wilde lessen op de motor. Die hadden ze maar laten weten dat dat niet verstandig was.
Mijn rijschool had iemand van 58 die geslaagd was voor avd.
 
Morgen AVD examen om 13:00. Toch wel een tikkeltje nerveus want een foutje is zo gemaakt.. Nog wat laatste tips :)?
 
Foutje maken doe je niet toch?
Je mag niet voor niks afrijden. ;)
Dus gewon lekker zelfverzekerd op die motor stappen.
Wat ik zelf had is dat ik met examen een route kreeg waar ik nog nooit gereden had en dat was ff wenne en ik reed daardoor niet zo vlot merkte mn instructeur. (dat zei hij later ook)
Dus let dan extra op borden en vooral op buiten de bebouwde kom borden als je een route krijgt die je nog nooit gereden hebt.
Verder gewoon lekker met trekkende motor die bochten nemen en van buiten naar binnen naar buiten sturen bij blinde of krappe bochten (waar het kan) want daar letten ze op.
En dus niet te zacht of te houterig.
Laten zien dat je geniet op de motor dus op een lange rechte weg ff naar de schaapjes kijken,vinden ze ook leuk.
Verder goed kijken en rekening houden met andere weggebruikers dan komt t wel goed. (3 seconden afstand achter een auto houden)
Succes morgen. *O*

Morgen AVD examen om 13:00. Toch wel een tikkeltje nerveus want een foutje is zo gemaakt.. Nog wat laatste tips :)?
 
Laatst bewerkt:
Morgen AVD examen om 13:00. Toch wel een tikkeltje nerveus want een foutje is zo gemaakt.. Nog wat laatste tips :)?
Als je laat zien dat je de motor goed beheerst, zonder dat je overmoedig bent, dan moet het al raar lopen wil je zakken. Tenzij je in een blinde bocht gaat inhalen, want dan zak je.
 
Oke, dan nu even een vraagje omtrent het aangeven van richting.
Je moet dus bij een zijdelingse verplaatsing richting aangeven. Dus bij het inhalen op de snelweg enz enz.

Maar stel je rijdt binnen de bebouwde kom en je gaat links 2 fietsers voorbij. Geef je dan ook op je lesmotor richting aan of dan juist weer niet?
Ik doe het op de motor niet en ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord maar ik wil dit toch wel even duidelijk hebben hoe jullie hiermee omgaan.
 
Ja relax rijden is wel een pre. Helaas ken ik meer mensen die gezakt zijn bij hun eerste examen dan geslaagd, vandaar de extra spanning denk ik. Hopelijk bij het voorrijden nog wat examen routes langs gaan.
 
Ik deed het ook niet en ook niks over gehoord.
Maar,dan reed ik op een eenbaansweg dus als het 2 baans is en fietsers rijden op de rijbaan dan zou ik het wel weer doen.
Omdat er dan ook kans is dat je op de andere weghelft komt.
Dus het is afhankelijk van de situatie.
Wel lekker ruim eromheen gaan is een must.

Oke, dan nu even een vraagje omtrent het aangeven van richting.
Je moet dus bij een zijdelingse verplaatsing richting aangeven. Dus bij het inhalen op de snelweg enz enz.

Maar stel je rijdt binnen de bebouwde kom en je gaat links 2 fietsers voorbij. Geef je dan ook op je lesmotor richting aan of dan juist weer niet?
Ik doe het op de motor niet en ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord maar ik wil dit toch wel even duidelijk hebben hoe jullie hiermee omgaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik deed het ook niet en ook niks over gehoord.
Maar,dan reed ik op een eenbaansweg dus als het 2 baans is en fietsers rijden op de rijbaan dan zou ik het wel weer doen.
Omdat er dan ook kans is dat je op de andere weghelft komt.
Dsu het is afhankelijk van de situatie.
Wel lekker ruim eromheen gaan is een must.
Volgens mij hoeft dat niet. Wel spiegelen alsof je van baan veranderd, dus spiegels + dooie hoek en dan pas zijwaarts verplaatsen. Zo heb ik het iig geleerd.
 
T is gewoon netjes als je het wel doet bij zo'n situatie.
Spiegelen moet je zowiezo doen bij inhalen,ook al zijn t fietsers.
 
Ookal is richting geven op dat moment geen verplichting is het duidelijker en prettiger voor anderen als je ze toch invoert.
 
Vrijdag heb ik mijn AVD examen. Morgen nog 2 x 2 uur les en vrijdag een uurtje vooraf. Het is toch gewoon een kwestie van lekker rijden dan komt het goed.

Moet nog wel beter kijken. Ziet het volgens mij wel goed maar moet meer me hoofd draaien en moet beter voorsorteren. Had vorige week pas mijn eerste AVD les.
 
Oke, dan nu even een vraagje omtrent het aangeven van richting.
Je moet dus bij een zijdelingse verplaatsing richting aangeven. Dus bij het inhalen op de snelweg enz enz.

Maar stel je rijdt binnen de bebouwde kom en je gaat links 2 fietsers voorbij. Geef je dan ook op je lesmotor richting aan of dan juist weer niet?
Ik doe het op de motor niet en ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord maar ik wil dit toch wel even duidelijk hebben hoe jullie hiermee omgaan.
Ik vind het onnodig, zeker op de motor, omdat je dan meestal niet eens op de andere weghelft komt. Het inhalen van fietsers duurt normaal gesproken niet eens een seconde.
 
Vrijdag heb ik mijn AVD examen. Morgen nog 2 x 2 uur les en vrijdag een uurtje vooraf. Het is toch gewoon een kwestie van lekker rijden dan komt het goed.

Moet nog wel beter kijken. Ziet het volgens mij wel goed maar moet meer me hoofd draaien en moet beter voorsorteren. Had vorige week pas mijn eerste AVD les.

Niet te ver met je hoofd draaien. Verder dan je schouder niet, want dan zou het volledig je zicht van voren kunnen ontnemen en dat lijkt me genoeg om je na een paar keer te laten zakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan