Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, dan nu even een vraagje omtrent het aangeven van richting.
Je moet dus bij een zijdelingse verplaatsing richting aangeven. Dus bij het inhalen op de snelweg enz enz.

Maar stel je rijdt binnen de bebouwde kom en je gaat links 2 fietsers voorbij. Geef je dan ook op je lesmotor richting aan of dan juist weer niet?
Ik doe het op de motor niet en ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord maar ik wil dit toch wel even duidelijk hebben hoe jullie hiermee omgaan.
Als je een motorvoertuig inhaalt geef je richting aan. Anders niet.
 
Oke, dan nu even een vraagje omtrent het aangeven van richting.
Je moet dus bij een zijdelingse verplaatsing richting aangeven. Dus bij het inhalen op de snelweg enz enz.

Maar stel je rijdt binnen de bebouwde kom en je gaat links 2 fietsers voorbij. Geef je dan ook op je lesmotor richting aan of dan juist weer niet?
Ik doe het op de motor niet en ik heb mijn instructeur er nog nooit over gehoord maar ik wil dit toch wel even duidelijk hebben hoe jullie hiermee omgaan.

Ik doe het nooit, en heb er ook nooit wat over gehoord met lessen. Het is natuurlijk nooit verkeerd als je het wel doet.
 
Wat gaan we weer snel mensen ;)

@Richting bij inhalen
Lijkt mij beter om consistent wel te doen. Kleine moeite en straalt toch meer duidelijkheid uit.

Zojuist mijn een-na-laatste les gehad. Vanavond nog ééntje en dan morgen knallen.
Heb nu al 4 lessen gehad met iemand die net begon voor zijn/haar avd, waarbij ik vervolgens de hele les voor moest gaan rijden. Dan is het wel gaaf om soms in je oortje te horen: "<naam>, waarom doe je dat nou fout. Er rijdt iemand voor je die het perfecte voorbeeld geeft" :)
 
Volgens mij kan ik deze week niet eens m'n motor naar huis rijden bij de dealer vandaan. B|

Edit: Toch wel *O*
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij beter om consistent wel te doen. Kleine moeite en straalt toch meer duidelijkheid uit.
Ik vroeg me dat ook af, heb het mijn instructeur gevraagd, en die zei "als je een motorvoertuig inhaalt geef je richting aan, als je een fietser inhaalt niet".
 
Laatst bewerkt:
\
Lijkt mij beter om consistent wel te doen. Kleine moeite en straalt toch meer duidelijkheid uit.
/quote]
Ik vroeg me dat ook af, heb het mijn instructeur gevraagd, en die zei "als je een motorvoertuig inhaalt geef je richting aan, als je een fietser inhaalt niet".

Mijn instructeur zei dat het niet perse hoefde, maar als je het doet op je examen vinden examinatoren het wel fijner, aangezien je kenbaar maakt aan koekblikkerts achter je dat je een zijdelingse verplaatsing gaat maken.
Je kan beter teveel richting aangeven dan te weinig.

EDIT: in de auto doe ik het ook nooit hoor, en op de motor lijkt het me ook zeer overbodig, maar ik doe er alles extra aan om te zorgen dat ik slaag
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructeur zei dat het niet perse hoefde, maar als je het doet op je examen vinden examinatoren het wel fijner, aangezien je kenbaar maakt aan koekblikkerts achter je dat je een zijdelingse verplaatsing gaat maken.
Je kan beter teveel richting aangeven dan te weinig.

EDIT: in de auto doe ik het ook nooit hoor, en op de motor lijkt het me ook zeer overbodig, maar ik doe er alles extra aan om te zorgen dat ik slaag

Het is echt zo dom. De meesten hebben wel een autorijbewijs ook enige ervaring, en kunnen ook perfect ( :Y ) rijden. Maar zodra er weer een examen is begin je ineens te twijfelen aan alles :P
 
Voor de AVD'ers : ik kwam de volgende link tegen, erg leuk om zo met je instructeur te doen ;-)

edit: Motorrijden dan... B|
 
Laatst bewerkt:
Het is echt zo dom. De meesten hebben wel een autorijbewijs ook enige ervaring, en kunnen ook perfect ( :Y ) rijden. Maar zodra er weer een examen is begin je ineens te twijfelen aan alles :P

Dat komt, wat elke instructeur ook zegt, de CBR rijstijl een bewijs van CAPACITEIT is, en geen bewijs van kundigheid.
Iedereen zegt dat je anders rijdt zodra je je rijbewijs hebt, en binnen een week beter rijdt, om de simpele reden dat je idiote regeltjes die in de praktijk niet uitgevoerd hoeven worden(zoals dit hierboven) en handelingen die het CBR op een bepaalde manier uitgevoerd ziet worden, vergeet en aanpast waardoor het voor jij wel makkelijker is.

Zelfde geldt voor Theorie, mn theorieleraar zegt dat zodra je je theorie hebt, je zoveel mogelijk moet vergeten van die kutregeltjes, aangezien alles op 4 manieren staat aangegeven en vanzelf gaat in de praktijk.
 
Vanmorgen theorie-examen gemaakt en geslaagd in 1 keer (4 fout). Had het niet verwacht, want ik vond het best pittig. Maar binnen is binnen, volgende horde: AVB.
 
E-mail terug van cbr:


Geachte heer ,(
Hierbij ontvangt u onze reactie.

Per 1 september 2012 geldt op de snelwegen in Nederland de nieuwe maximumsnelheid van 130 kilometer per uur.

De gewijzigde gedragsregel voor de maximumsnelheid op snelwegen wordt vanaf 1 september 2012 opgenomen in de vragen voor het theorie-examen. De examinatoren hebben de taak om vanaf 1 september 2012 bij de beoordeling van het praktijkexamen te toetsen of de kandidaat bekend is met de nieuwe regel.

Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar de volgende websites:

vanAnaarBeter | vanAnaarBeter of Zoeken | Rijkswaterstaat.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u hierover nog vragen hebben, stuurt u gerust een e-mail terug.

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
@ over leeftijd oudste lesser bij mijn rijschool: 73 jaar en geslaagd.

@ richting aangeven bij inhalen binnen bebouwde kom.
alleen bij het inhalen van auto's enzo, behalve als er veel zijstraten waren.

Nooit commentaar op gehad door instructeur, tijdens AVD heb ik niet ingehaald.
 
Net bevestiging gehad, AVB is geboekt op 03-10-12 , wordt verzocht door CBR om het volgende mee te nemen...

bla bla....
en bla bla..
EN : een geldig theoriecertificaat

uhh ... moet toch echt zorgen dat ik die haal over 2 weken.. anders kon het nog wel eens erg krap worden..

gelukkig gaat het met de oefen examens goed, heb CD en boek van Verjo, app van CBR, en doe nog wat proef examens online ( traffictrainer vind ik persoonlijk erg goed) en gaat allemaal lekker .

nu het officieel geboekt is , ook maar meteen in de Op .

@Simon4all

Tjiddel

Theorie : 17-09-12
AVB: 03-10-12
AVD: nog niet geboekt.
lesmotor : (nog geen idee, eerste les op 17-09-12)
Rijschool: Istha ( Den Helder / Schagen )
 
Laatst bewerkt:
Net bevestiging gehad, AVB is geboekt op 03-10-12 , wordt verzocht door CBR om het volgende mee te nemen...

bla bla....
en bla bla..
EN : een geldig theoriecertificaat

uhh ... moet toch echt zorgen dat ik die haal over 2 weken.. anders kon het nog wel eens erg krap worden..

gelukkig gaat het met de oefen examens goed, heb CD en boek van Verjo, app van CBR, en doe nog wat proef examens online ( traffictrainer vind ik persoonlijk erg goed) en gaat allemaal lekker .

nu het officieel geboekt is , ook maar meteen in de Op .

@Simon4all

Tjiddel

Theorie : 17-09-12
AVB: 03-10-12
AVD: nog niet geboekt.
lesmotor : (nog geen idee, eerste les op 17-10-12)
Rijschool: Istha ( Den Helder / Schagen )


ehh? je AVB eerder als je eerste rijles ?
knap, hoop dat het je lukt :+ *D *O*
 
Laatst bewerkt:
ehh? je AVB eerder als je eerste rijles ?
knap, hoop dat het je lukt


martijn137,

nee AVB is op 3 oktober geboekt.

maar moet nog voor me theorie op 17 sept.
dus zal echt goed me best doen om het in 1 x te halen, anders zou het nog weleens erg krap kunnen worden om voor het AVB me theorie te hebben.

heb wel al 5 x 2 uur lessen geboekt in de periode van 17 sept tot 3 oktober.
( en ik zal net zoals een heleboel mensen hier, ongetwijfeld nog terugkomen met vragen over het 8-tje en halve draai... *D )
 
martijn137,

nee AVB is op 3 oktober geboekt.

maar moet nog voor me theorie op 17 sept.
dus zal echt goed me best doen om het in 1 x te halen, anders zou het nog weleens erg krap kunnen worden om voor het AVB me theorie te hebben.

heb wel al 5 x 2 uur lessen geboekt in de periode van 17 sept tot 3 oktober.
( en ik zal net zoals een heleboel mensen hier, ongetwijfeld nog terugkomen met vragen over het 8-tje en halve draai... *D )

Moet je het wel ff goed in je post zetten want nu staat er 17 oktober ipv 17 september :)
succes in ieder geval :) *O*
 
Laatst bewerkt:
Eerste rijles: 28-8-2012
Theorie: ✓ (1 fout)
AVB: 14 september 2012
AVD: Onbekend!
Rijschool: Tilstra (Leeuwarden)
Lesmotor: Honda CBF500

Nog 1 blok van 4 uurtjes les volgende week, en dan voor AVB :D
 
Morgen weer rijles :]
Laatste keer was vorige week maandag, dus heb er extra veel zin in! :+
 
Theorie is wel nodig als je niet in het bezit bent van een B rijbewijs.

Ik had mijn theorie al behaald voor AVB zodat mijn rijschool direct AVD kon aanvragen. Dus als jouw rijschool geen ingeplande examens heeft en alles per lesser aanvraagt (zoals de mijne) dan is het wel verstandig om je theorie zo snel mogelijk te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan