Motoraapje
MF veteraan
Wel goede reden om je motor te wassen als je er eenmaal op mag rijdenIk heb de mijne nog bij de edealer staan, dan heb ik geen kosten aan verzekering enzo...
En anders zit ik elke dag te kwijlen op me motor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wel goede reden om je motor te wassen als je er eenmaal op mag rijdenIk heb de mijne nog bij de edealer staan, dan heb ik geen kosten aan verzekering enzo...
En anders zit ik elke dag te kwijlen op me motor
Ik rijdt ook gewoon op de weg op die motor hoor Komt miss ook wel omdat ik ook al beetje AVD les krijg tussendoor, dus leer ik ook alvast op die motor rijden, want op die (zware) motor ga ik ook afrijden...
Zonder koppeling, met voetrem. Ik vind rechtsom ook moeilijker, maar rechtsom gaat tegenwoordig ook prima bij mij. Ik vind linksom ook veel natuurlijker. Altijd als ik om wat voor reden dan ook moet draaien, doe ik dat automatisch linksom. Om een of andere reden vind ik het achtje ook makkelijker dan de halve draai rechtsom.Hoe doen jullie de halve draai eigenlijk?
met/zonder koppeling
met/zonder veel voetrem?
En ook allemaal meer moeite met rechtsom dan linksom?
Da's aardig snel, ik ga volgens mij stapvoets door de bocht. Al heb ik eigenlijk geen idee van mijn snelheid, daar let ik nooit op, alleen dat het toerental op 2000 staat als ik de oefening in kom rijden.Ik reed alltijd eerst ongeveer 23 km/u dan remde ik tot ik hem stabiel vond, hield de rem vast en regelde de snelheid naar ongeveer 18 km/u met gas.
dat vind ik het makelijkst.
Volgens mijn theorieboek moet het niet zonder koppeling, er staat dat je de koppeling slippend kunt houden.MOET naar mijn weten zonder koppeling (dus hendel los, compleet gekoppeld) en dan met de voetrem de boel trekkend houden en draai maken. Voetrem zorgt voor stabiliteit.
Ik heb idd meer moeite met rechtsom dan met linksom...
Als ik nu op de weg zou gaan op een motor, wordt ik zeker weten aangehouden
Een keer op een brommer gereden van me moeder, toen was ik 15 was.
Eerste keer op een brommer rij de straat uit en wordt meteen aangehouden haha.
Zonder koppeling, met voetrem. Ik vind rechtsom ook moeilijker, maar rechtsom gaat tegenwoordig ook prima bij mij. Ik vind linksom ook veel natuurlijker. Altijd als ik om wat voor reden dan ook moet draaien, doe ik dat automatisch linksom. Om een of andere reden vind ik het achtje ook makkelijker dan de halve draai rechtsom.Da's aardig snel, ik ga volgens mij stapvoets door de bocht. Al heb ik eigenlijk geen idee van mijn snelheid, daar let ik nooit op, alleen dat het toerental op 2000 staat als ik de oefening in kom rijden.Volgens mijn theorieboek moet het niet zonder koppeling, er staat dat je de koppeling slippend kunt houden.
Mijn instructeur wil wel dat ik het zonder koppeling doe en eigenlijk vind ik dat ook wel makkelijker, hoef je niet op te letten dat je de koppelingshendel stabiel houdt. Als je voldoende toeren maakt, gaat de motor niet bokken en met de achterrem zorg je dat je niet te snel gaat.
Ik heb nog een oefen-CDtje liggen uit 2008. Is het aan te raden om een nieuwere versie aan te schaffen?
Ik moet steeds over een stukje weg rijden - van en naar het parkeerterrein - dat heel bochtig is, waar de putdeksels met drie tegelijk vlak voor, in, of vlak na de bocht zitten, en je mag er niet overheen rijden, maar ook niet over de witte lijnen en zebra er vlak na, terwijl je oplet of er niet een auto van rechts komt en je plaats op de weg zo is dat je goed op de weg rijdt en niet tegen een tegemoetkomende auto. Dan gaat dat allemaal goed, rijden er fietsende scholieren met z'n tweetjes naast elkaar. Mag je ook niet overhoop rijden. Dan ben je voorzichtig op de rotonde, tettert het in je oor "je had best voor die blauwe auto kunnen gaan, nu zitten we daar de hele tijd achter!". is die blauwe auto eindelijk afgeslagen, probeer je weer bij je mede-cursist in de buurt te komen, tettert het "je hoeft niet zo hard door die bocht hoor!"
AVB zijn tenminste gewoon simpele oefeningen.
leer je wel een hele hoop van.. heb het ook gehad in arnhem.. nog nooit gereden en dan met de motor er door heen sturen terwijl ( net wat je zegt ) iedereen schijt aan je heeft.Gisteren... eerste les na AVB. Soort intest AVD. Alle moeilijke stukken van alle examenroutes in één rit gepropt. Ik dacht dat ik gék werd van alle verkeersinformatie. Centrum Utrecht en omstreken. Druhuk! Ook nog even meegenomen dat ik daar de weg niet ken, heb echt géén idee.
Auto's, voetgangers die schijt aan je hebben, idem fietsers, putdeksels, zebrapaden, verkeerslichten, grote veel meerbaanse ONOVERZICHTELIJKE rotondes, verkeersborden, waar-moet-je-heen-borden als je richting - ik noem maar wat - Hilversum wil, begroeiing voor die borden zodat je het niet kon zien of redelijk te laat. Na het centrum van Utrecht was ik letterlijk overvoerd met informatie.
Daarna een wat rustiger stukje (Godzijdank).
Had het idee dat het waardeloos was gegaan en dat ik een enorme kruk was. Hoor ik later dat het eigenlijk gewoon goed ging en degene die bijna af moet rijden (die samen met mij reed) prima kon volgen en dat dat wel anders zou zijn geweest als ik het niet goed zou kunnen. Oooowwww! Opsteker! BLIJ MEE!!!
Komende lessen worden de examenroutes in stukjes opgedeeld. Opgebouwd. Zodat tegen de tijd dati k af moet rijden weet wat er komt, hoe het eruit ziet. Zal al een boel schelen ten opzichte van gisteren :-).
Als iemand nog een goede plattegrond heeft van het verkeersplein bij het station Utrecht CS en eentje van het 24 oktobet plein, hou ik me aanbevolen! Vind het prettig om te weten hoe het eruit ziet en welke wegen welke richting opgaan.
Op naar volgende week. Nieuwe les, nieuwe kansen. Als ik in Utrecht slaag, kan ik echt overal rijden :D.
Het is overal gewoon hetzelfde. Dan rij je in hartje Parijs, en denk je dat het eng is, maar valt best mee. Hartje Londen, weer anders, maar als je maar oplet gaat alles goed. Dan rij je in hartje San Francisco, ander type verkeer en zo, maar het valt best mee. Examens in US zijn wel makkelijker, hoefde alleen maar blokje rond DHV (= CBR) gebouw te rijden. En voor de motor krijg je gewoon een jaar lang een "lerners permit", een proefrijbewijs, zoals het hier vroeger ook was.
Dat ben ik echt niet met je eens. Ik vond het juist heel leuk om te doen.Ja, die AVB moet je je even doorheen worstelen. Het is niet het meest plezierige om te doen!
3 x recht is scheepsrecht..ieder geval voor mij vandaag! zojuist terug uit Haarlem. Motortheorie na 3 x gehaald. 5 fout. Erg blij dat dat er ieder geval op zit. Pfff..ik hoor het de mensen om me heen nog vragen ''Motortheorie, dat is toch het zelfde als auto?''...vergeet het!
Zelf heb ik net mijn AVB gehaald! Eerste keer en met 1 fout + 4 herkansingen. Ik had een beetje gedoe omdat ik de laatste lessen telkens op een andere motor moest, maar het is gelukt! Ben vooral blij omdat ik er niet aan had moeten denken om nog langer voor mijn AVB bezig te moeten zijn
Haha gefeliciteerd! Netjes. Ja, die AVB moet je je even doorheen worstelen. Het is niet het meest plezierige om te doen! Maar je hebt er erop zitten!..ik wacht mijn kans nog even af!
GEFELICITEERD