Motorsloperij Eindhoven Deel XLVIII Sloperij op volle toeren

Vandaag nog een uurtje geweest niets gemerkt.
Trouwens niemand gezien komt hier nog wel iemand?
 
Zo.

IMG_20140725_195448.jpg
 
De door mij uitgevoerde weginspectie bleek bij nader inzicht niet nodig.

Kost je een tuono heb je ook wat :')

10423785_650823018346918_3614622759918444395_n.jpg



10308166_650822995013587_6777969641347371161_n.jpg
 
Jullie nog beetje kunnen rijden vandaag?
Zaterdag niet, de regen bleef veel langer hangen dan voorspeld was. Vanochtend hebben we nog 3,5 uur lekker gereden op droge wegen en in het zonnetje :)
Ik ben net voor 16u terug naar Bonn gereden, onderweg 1 kort maar zeer heftig buitje op de A5 gehad boven Karlsruhe, maar was zo weer droog :)

Is die maat van jou ook goed thuisgekomen?
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag niet, de regen bleef veel langer hangen dan voorspeld was. Vanochtend hebben we nog 3,5 uur lekker gereden op droge wegen en in het zonnetje :)
Ik ben net voor 16u terug naar Bonn gereden, onderweg 1 kort maar zeer heftig buitje op de A5 gehad boven Karlsruhe, maar was zo weer droog :)

Is die maat van jou ook goed thuisgekomen?
Ahh bummer!

Ja hij was zelfs eerder dan mij :+
 
Vanmiddag ff een proefritje gemaakt op een Brutale 800 EAS in Keulen... 2014 mapping stond er al op. Dat is belangrijk bij deze fiets vanwege de gasrespons, het is namelijk ride-by-wire. Mooi fietsje en lekker licht. Voldoende power, met name in het wat hogere toerenbereik. Niet het dikke koppel van onderuit dat je gewend bent van een Speed, maar hij is zeker weten sneller in een rechte lijn dan de Speed. Je gooit en smijt er een stuk gemakkelijker mee dan met een Speed. De vering stond voor mijn gevoel niet goed afgesteld. In de bocht bij gas bij het gevoel dat het veel te slap afgesteld was, maar dat is makkelijk te verhelpen want volledig instelbaar allemaal. Marzocchi voorvoork en Sachs achtershock, het lijkt me allemaal kwalitatief gezien goed spul. Ook bij vol gas in z'n 2 merk je dat het allemaal wat lichter is, het kopje begint dan vrij gauw aardig heen en weer te schudden. Het 800 cc motortje snort lekker, ook met originele uitlaat. Het klinkt wel een stuk rauwer dan de Speed. Het zadel is smaller en een stukje harder dan van de Speed. Voor lange ritten met ook snelweg zit je op de Speed langer gemakkelijk zonder pijn aan je reet. Je zit op de Brutale iets meer rechtop erop, iets meer bovenop het stuur. Dat is voor het kortere bochtenwerk wel fijn. Het zadel is vrij glad trouwens. Zit je iets meer naar achteren en moet je vol in de ankers, dan kan het zeer doen aan je ballen :P Stomppads op de tank plakken zou geen overbodige luxe zijn.
Maar die gashendel is wel jammer eigenlijk, had er liever een gewone gaskabel op gehad. Met deze nieuwe software is het volgens de recensies al veel beter dan vorig jaar, maar het blijft een beetje een gevoel van niet helemaal verbonden zijn met de motor. Dat merk je al bij het wegrijden vanuit stilstand, het is echt even zoeken naar de juiste gasstand waarmee je fatsoenlijk weg kunt rijden. Ook wanneer je het gas erop gaat zetten in de bocht en bij uitaccelereren is het wat vaag en moeilijk in te schatten hoe ver je moet draaien. Ik denk dat er wel aan te wennen valt maar het is toch een beetje een gek gevoel.
Zou ik m'n Speed erop inruilen? Ik weet het niet. Het is niet dat ik nu direct verliefd ben geworden op de Brutale, maar het iets meer speelse gedrag staat me wel aan. Ik zou er iig geen €3.000,- op toeleggen. Maar voor 1.500 à 2.000 zou het wel verleidelijk worden.

Wanneer kondigt Triumph nou eindelijk eens de Street R 800 aan? :9

Zo eentje was het, in deze kleuren... Brutale 800 met EAS.
Ohja met EAS, dat houdt in o.a. dus met quickshifter erop. Dat is ook wel ff wenne hoor. Helft v/d tijd per ongeluk normaal opgeschakeld. Maar werkt voortreffelijk wanneer je het gebruikt :Y

267motors0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag ff een proefritje gemaakt op een Brutale 800 EAS in Keulen... 2014 mapping stond er al op. Dat is belangrijk bij deze fiets vanwege de gasrespons, het is namelijk ride-by-wire. Mooi fietsje en lekker licht. Voldoende power, met name in het wat hogere toerenbereik. Niet het dikke koppel van onderuit dat je gewend bent van een Speed, maar hij is zeker weten sneller in een rechte lijn dan de Speed. Je gooit en smijt er een stuk gemakkelijker mee dan met een Speed. De vering stond voor mijn gevoel niet goed afgesteld. In de bocht bij gas bij het gevoel dat het veel te slap afgesteld was, maar dat is makkelijk te verhelpen want volledig instelbaar allemaal. Marzocchi voorvoork en Sachs achtershock, het lijkt me allemaal kwalitatief gezien goed spul. Ook bij vol gas in z'n 2 merk je dat het allemaal wat lichter is, het kopje begint dan vrij gauw aardig heen en weer te schudden. Het 800 cc motortje snort lekker, ook met originele uitlaat. Het klinkt wel een stuk rauwer dan de Speed. Het zadel is smaller en een stukje harder dan van de Speed. Voor lange ritten met ook snelweg zit je op de Speed langer gemakkelijk zonder pijn aan je reet. Je zit op de Brutale iets meer rechtop erop, iets meer bovenop het stuur. Dat is voor het kortere bochtenwerk wel fijn. Het zadel is vrij glad trouwens. Zit je iets meer naar achteren en moet je vol in de ankers, dan kan het zeer doen aan je ballen :P Stomppads op de tank plakken zou geen overbodige luxe zijn.
Maar die gashendel is wel jammer eigenlijk, had er liever een gewone gaskabel op gehad. Met deze nieuwe software is het volgens de recensies al veel beter dan vorig jaar, maar het blijft een beetje een gevoel van niet helemaal verbonden zijn met de motor. Dat merk je al bij het wegrijden vanuit stilstand, het is echt even zoeken naar de juiste gasstand waarmee je fatsoenlijk weg kunt rijden. Ook wanneer je het gas erop gaat zetten in de bocht en bij uitaccelereren is het wat vaag en moeilijk in te schatten hoe ver je moet draaien. Ik denk dat er wel aan te wennen valt maar het is toch een beetje een gek gevoel.
Zou ik m'n Speed erop inruilen? Ik weet het niet. Het is niet dat ik nu direct verliefd ben geworden op de Brutale, maar het iets meer speelse gedrag staat me wel aan. Ik zou er iig geen €3.000,- op toeleggen. Maar voor 1.500 à 2.000 zou het wel verleidelijk worden.

Wanneer kondigt Triumph nou eindelijk eens de Street R 800 aan? :9

Zo eentje was het, in deze kleuren... Brutale 800 met EAS.
Ohja met EAS, dat houdt in o.a. dus met quickshifter erop. Dat is ook wel ff wenne hoor. Helft v/d tijd per ongeluk normaal opgeschakeld. Maar werkt voortreffelijk wanneer je het gebruikt :Y

[afbeelding]

Goede review, thx :Y

Voordat ik mijn Tuono kocht heb ik ook veel gelezen/uitgezocht/bezocht/proefgereden/etc. en heb ik o.a. ook naar de Brutale 800 EAS staan kijken. Alle minpunten die jij nu opsomt kwamen ook naar voren uit diverse testen (o.a. het Engelse MCN). Vooral het gasrespons werd bekritiseerd; het niet één voelen met de motor.

Ik vind de style van de motor goed/oké maar voor mij mist de motor iets. Ik kan niet zo goed zeggen wat, maar voor hetzelfde geld (in dit geval zelfs minder) heb ik veel liever een Speed Triple, vooral qua style veel beter!
 
Gezocht!

Gisteren 5/8/'14 even een paar rondjes FF gedaan rond een uur of 8 's avonds. Op een gegeven moment stond er iemand te filmen of te fotograferen, ik meen dat je op een blauwe r6 of r1 reed en je had een wit/zwart pak aan. Je filmde iemand op een naked waar ik vlak achter reed. Volgens mij sta ik ook op je foto's of filmpjes.

Zo ja, zou je die willen delen? Volgens mij zijn het wel vette opnames gezien vanwaar je filmde!

Oh ja. ik reed op een witte suzuki GSX-R 600 en had een zwart dainese pak aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan