newbie's vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
Ik heb nu een jaartje m'n motor (ZZR 600 1995) en heb 'm een keertje een beurtje bij de dealer laten geven en verder check ik bandenspanning en de andere BRAVOK zaken.

Toch heb ik af en toe vragen. Leek me handig voor mij en andere nieuwelingen om de 'simpele' vragen te verzamelen in dit topic, zodat we niet allemaal naar de zelfe bekende weg vragen ...........

- remvloeistof niveau voor, in het kijkglaasje is nog net een randje vloeistof (onderin) te zien. Betekend dit een te laag niveau?
het is waarschijnlijk (bij mij was het zo) dat de remblokken aan 't eind van hun latijn zijn. ik heb ze gecheckt en de remblokken waren nog zo'n 3 mm
let ook op de kleur van de remvloeistof (die hoort licht gelig te zijn, is wel afhankelijk van de soort remvloeistof)


thx.
JR
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een jaartje m'n motor (ZZR 600 1995) en heb 'm een keertje een beurtje bij de dealer laten geven en verder check ik bandenspanning en de andere BRAVOK zaken.

Toch heb ik af en toe vragen. Leek me handig voor mij en andere nieuwelingen om de 'simpele' vragen te verzamelen in dit topic, zodat we niet allemaal naar de zelfe bekende weg vragen ...........

- remvloeistof niveau voor, in het kijkglaasje is nog net een randje vloeistof (onderin) te zien. Betekend dit een te laag niveau?

thx.
JR


Op de één of andere manier wil de mens toch altijd zijn eigen vragen en topics openen voor wat hem dwars zit of niet weet. Zoek alleen maar eens op je eigen tips. zijn er heel veel.
Maar wens je succes met dit topic
 
Als het stuur zodanig is gedraaid dat het deksel van het rempotje perfect horizontaal staat, dan is als de olie nog net onderaan het glaasje zichtbaar is, het toch al hééééél minimum.
Om eerlijk te zijn: TE weinig.

Wat is de kleur van de remolie? heellichtgeel gelig oranjerood of bruinig?
'Tis meschien zoetjesaan tijd om es je remblokken na te kijken, ook de remleidingen (zijn het nog de originele van 1995? :o ) en meschien je remolie ook es laten vervangen (zeker als het al wat donkerder van kleur wordt)
 
@CBR dat bedacht ik me ook nadat ik 't topic had geopend... misschien is het ook een hopeloos id.

@ de rest
bedankt voor de tips. Ik heb net de remblokken bekeken voor en achter en er zit naast 't bredere stuk nog 3 mm remblok denk ik. volgende week maar eens ff langs de dealert.
 
Als het stuur zodanig is gedraaid dat het deksel van het rempotje perfect horizontaal staat, dan is als de olie nog net onderaan het glaasje zichtbaar is, het toch al hééééél minimum.
Om eerlijk te zijn: TE weinig.

Wat is de kleur van de remolie? heellichtgeel gelig oranjerood of bruinig?
'Tis meschien zoetjesaan tijd om es je remblokken na te kijken, ook de remleidingen (zijn het nog de originele van 1995? :o ) en meschien je remolie ook es laten vervangen (zeker als het al wat donkerder van kleur wordt)

Chips ik had idd het stuur recht staan en dan zie ik het nog net. Heb net ook paar remproefjes gedaan en heb het id dat hij minder snel remt. Ik ga zaterdag maar langs de dealer.

De kleur is bijna als water dus heel licht geel. De motor heeft ook al 64 k km's gelopen dus vast wel eens vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan