Nieuwe accu anders dan fabrikant voorschrijft.

NC 750 X DTC mh

MF veteraan
25 mrt 2020
1.350
940
Enschede
Het was niet de bedoeling om een topic te hijacken van Winterharde accu dus verder met de accu die ik gekocht had bij Louis.de

Ben er intussen 4x geweest de eerste accu was een verkeerde maat de 2de keer de accu die ik al had beschreven maar door Kirill007 die het een en ander uitlegde ben ik weer een stuk wijzer dan bij Louis.

De accu die ik nu heb bij gebrek aan beter anders moet ik hem bestellen is een Saito Gel Batterij YT14B-BS SAE 220A 12V/12AH

Heb uitgelegd dat de accu niet genoeg stroom had om te starten kreeg van hetzelfde merk een andere loodaccu mee.
Thuis eerst achter de lader even zitten berichten hier lezen en toen ik zag dat je 210A nodig hebt om te starten gelijk maar even kijken welke ik nu heb. Was dus voor ik het bericht van Kirill007 gelezen had dus weer terug bij Louis.
Bleek 135A te zijn dus gelijk in de auto en weer terug naar Louis (ben er intussen wel een beetje moe van geworden)

Het vreemde is dat toen ik de reviews op hun site las over accu’s waren er wel veel die steeds met de verkeerde accu thuiskwamen niet dat louis moeilijk doen je krijgt meteen een andere mee.
Ook vreemd is dat als je op hun site zoek naar een accu je de motor- type- bouwjaar moet invullen krijg je een lijst met modellen die geschikt zijn voor de motor.
Maar dit blijkt dus niet zo te zijn was er zelf nooit achter gekomen dat je 210A nodig hebt de medewerker bij Louis dus ook niet.
 
Het was niet de bedoeling om een topic te hijacken van Winterharde accu dus verder met de accu die ik gekocht had bij Louis.de

Ben er intussen 4x geweest de eerste accu was een verkeerde maat de 2de keer de accu die ik al had beschreven maar door Kirill007 die het een en ander uitlegde ben ik weer een stuk wijzer dan bij Louis.

De accu die ik nu heb bij gebrek aan beter anders moet ik hem bestellen is een Saito Gel Batterij YT14B-BS SAE 220A 12V/12AH

Heb uitgelegd dat de accu niet genoeg stroom had om te starten kreeg van hetzelfde merk een andere loodaccu mee.
Thuis eerst achter de lader even zitten berichten hier lezen en toen ik zag dat je 210A nodig hebt om te starten gelijk maar even kijken welke ik nu heb. Was dus voor ik het bericht van Kirill007 gelezen had dus weer terug bij Louis.
Bleek 135A te zijn dus gelijk in de auto en weer terug naar Louis (ben er intussen wel een beetje moe van geworden)

Het vreemde is dat toen ik de reviews op hun site las over accu’s waren er wel veel die steeds met de verkeerde accu thuiskwamen niet dat louis moeilijk doen je krijgt meteen een andere mee.
Ook vreemd is dat als je op hun site zoek naar een accu je de motor- type- bouwjaar moet invullen krijg je een lijst met modellen die geschikt zijn voor de motor.
Maar dit blijkt dus niet zo te zijn was er zelf nooit achter gekomen dat je 210A nodig hebt de medewerker bij Louis dus ook niet.
Wat is je vraag?

Ik lees duidelijk dat er verschillende producten door elkaar gaan.

14A is ene. CCA is de andere.

Verkeerd is verkeerd, en start niet goed.
Juist is juist, en start wel goed.
 
Als je problemen hebt met starten kun je beter een Yuasa nemen, dat is een A- merk dat origineel gemonteerd wordt. Een paar tientjes besparen en dan slecht starten is een verkeerde keuze.
De Yuasa's in mijn twee Honda's gingen kort achter elkaar naar de eeuwige jachtvelden en waren een paar jaar oud.
Ik heb met auto's heel goede ervaringen met Bosch accus, dus die heb ik online besteld, 12 Ampere en vier tientjes inclusief verzenden.

Mijn Bosch accus in het blik worden 10 jaar.
 
Wat voor accu kwam er aanvankelijk uit? vóór je die SAITO gekocht had
89F23DE6-B81D-4789-BDAE-D7E60A368EFD.jpeg

had deze besteld via internet
 
Kijk wel naar het lijstje maar geen idee waar het over gaat het zegt mij allemaal niets.
 
De Yuasa's in mijn twee Honda's gingen kort achter elkaar naar de eeuwige jachtvelden en waren een paar jaar oud.
Ik heb met auto's heel goede ervaringen met Bosch accus, dus die heb ik online besteld, 12 Ampere en vier tientjes inclusief verzenden.

Mijn Bosch accus in het blik worden 10 jaar.
Met de auto ook heel goede ervaringen met Bosch materiaal, accu's, oliefilters, luchtfilters.
De auto accu's zijn als het goed is gelijk aan die van Varta.
im000435.jpg


Motor accu koop ik tegenwoordig ook geen duur merk meer, niet het idee dat ze langer mee gaan.
Belangrijker is dat het juiste type er in zit.

In mijn motor hoort de YTX-20CH-BS, een 18AH accu met ongeveer 270cca
Sommige mensen zetten er bij vervangen een YTX14-BS in, die is 12AH en ongeveer 200cca.
Deze accu hoort in de carb versie van mijn motor, met injectie hoort de zwaardere accu.

De te lichte accu gaat heel lang goed, tot iets in je laadsysteem wat minder wordt, en dan reset je boordcomputer af en toe als je start.
 
Dikke kans dat je dynamo een 21Ah accu niet eens vol krijgt als er een 12Ah accu in moet. Te zwaar is (nog los van het formaat) ook niet aan te raden.

Kies je een 14Ah ipv 12 dan is er niet zo veel aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Als je kunt, voor een Motobatt accu gaan. Die hebben meer CCA (startcapaciteit) dan standaard accu's. :Y
Triumph's staan bekend om de startproblemen, na het upgraden naar Motobatt nooit mee issues gehad.
Met Motobatt accu's heb ik juist hele slechte ervaringen.... het begint vaak al bij de pasvorm en aansluitpunten. Ik vervang heel vaak jonge Motobatt accu's omdat ze geen capaciteit meer hebben.
 
Met Motobatt accu's heb ik juist hele slechte ervaringen.... het begint vaak al bij de pasvorm en aansluitpunten. Ik vervang heel vaak jonge Motobatt accu's omdat ze geen capaciteit meer hebben.
De pasvorm is inderdaad iets anders, in mijn geval paste het prima. Moest wel de accu net even iets anders leggen, maar hier was de ruimte ook wel voor.
Verder heb ik enkel ervaring met 2 yuasa's en de Motobatt die ik vervolgens heb gekocht ter vervanging omdat de tweede Yuasa helaas ook al snel gesneuveld was.

Goed om te weten dat Yuasa over het algemeen dan toch nog beter blijkt. Wellicht heb ik net 2 maal pech gehad.
 
Je kan ook adviseren om soep te eten met een vork... Snap je mijn redenering?
Tja, dat slaat als een lul op een drumstel.

Je beweerde dat een motorfiets waar een 12A accu in zit een 21A accu niet vol krijgt.

Ik heb in een van de auto's een accu met een startcapaciteit van 780A en die staat op een druppellader van Dunlop en die accu is 100% vol als ik hem straks weer ga gebruiken, want hij staat de hele winter op zijn plekje in de garage.

Dus die motorfiets krijgt ook de 21A accu wel vol, het duurt alleen wat langer en met hele korte ritjes krijg je geen enkele accu vol.
 
Laatst bewerkt:
Met Motobatt accu's heb ik juist hele slechte ervaringen.... het begint vaak al bij de pasvorm en aansluitpunten. Ik vervang heel vaak jonge Motobatt accu's omdat ze geen capaciteit meer hebben.
Ik dan weer niet. Moet wel zeggen dat ik het hele jaar door rij. Maar Yuasa viel me de levensduur knap tegen. Saito ook eens geprobeerd, maar dat was gauw richting eeuwige jachtvelden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan