Nieuwe accu anders dan fabrikant voorschrijft.

NC 750 X DTC mh

MF veteraan
25 mrt 2020
1.350
940
Enschede
Het was niet de bedoeling om een topic te hijacken van Winterharde accu dus verder met de accu die ik gekocht had bij Louis.de

Ben er intussen 4x geweest de eerste accu was een verkeerde maat de 2de keer de accu die ik al had beschreven maar door Kirill007 die het een en ander uitlegde ben ik weer een stuk wijzer dan bij Louis.

De accu die ik nu heb bij gebrek aan beter anders moet ik hem bestellen is een Saito Gel Batterij YT14B-BS SAE 220A 12V/12AH

Heb uitgelegd dat de accu niet genoeg stroom had om te starten kreeg van hetzelfde merk een andere loodaccu mee.
Thuis eerst achter de lader even zitten berichten hier lezen en toen ik zag dat je 210A nodig hebt om te starten gelijk maar even kijken welke ik nu heb. Was dus voor ik het bericht van Kirill007 gelezen had dus weer terug bij Louis.
Bleek 135A te zijn dus gelijk in de auto en weer terug naar Louis (ben er intussen wel een beetje moe van geworden)

Het vreemde is dat toen ik de reviews op hun site las over accu’s waren er wel veel die steeds met de verkeerde accu thuiskwamen niet dat louis moeilijk doen je krijgt meteen een andere mee.
Ook vreemd is dat als je op hun site zoek naar een accu je de motor- type- bouwjaar moet invullen krijg je een lijst met modellen die geschikt zijn voor de motor.
Maar dit blijkt dus niet zo te zijn was er zelf nooit achter gekomen dat je 210A nodig hebt de medewerker bij Louis dus ook niet.
 
Van etc heb ik nog nooit gehoord. :+
Mijn ervaring met Varta is goed te noemen, ik had hem in een flinke 2 cilinder, SP1, en nooit problemen gehad.
De €170,- voor een yuasa tegen €74,- voor de Varta vond ik de moeite wel waard.
 
Saito is C merk
Varta is B merk

A merken zijn er zeker.
Yuasa
Exide
etc
Ik ben helemaal niet tevreden over Yuasa en zal er geen meer kopen. Ik heb twee motoren met een 6 volt accu en in de een zitten ze al zes jaar en doen het nog prima en ze kosten, let op: € 6.95. En ik zeg 'ze' omdat ik er twee parallel in heb zitten want daar is ruimte genoeg voor.

HQ%20BAT-LEAD-07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Saito is C merk
Varta is B merk

A merken zijn er zeker.
Yuasa
Exide
etc
Allemaal aannames,ik heb toevallig ook een Siato van Louis en die doet het prima tot nog toe,ook na 2 weken stilstand geen enkel probleem,maar dat gezegd hebbende een Yuasa heeft mijn voorkeur ,heb er vele gemonteerd en zelf gehad,zeer zelden problemen mee.
Mensen geven snel de accu de schuld terwijl ze zelf vaak de schuldige zijn bewust of onbewust.
 
Allemaal aannames,ik heb toevallig ook een Siato van Louis en die doet het prima tot nog toe,ook na 2 weken stilstand geen enkel probleem,maar dat gezegd hebbende een Yuasa heeft mijn voorkeur ,heb er vele gemonteerd en zelf gehad,zeer zelden problemen mee.
Mensen geven snel de accu de schuld terwijl ze zelf vaak de schuldige zijn bewust of onbewust.
Niet of ze bewust of onbewust een fout maken het valt mij op dat als je zoekt je de gegevens invult van de motor je een lijstje over accu’s ziet die helemaal niet in de motor horen.

Bij veel bedrijven zie je niet welke startstroom de accu heeft ga je uit van te type accu kan het maar zo zijn dat je een verkeerde accu krijgt met een te laag startstroom.
 
Zoals anderen schreven heb ik met Yuasa slechte ervaringen…duur en na één seizoen stuk. Nu inmiddels 7 jaar een motobatt, geen enkele start issue!

in mijn Honda heb ik een merk ‘hemelvaart’ ook daarmee geen problemen.

Kortom, A merken kunnen ook eerder stuk gaan dan ze beloven.
 
Ik vraag mij af hoe oud de accu’s zijn als je ze koopt op de accu’s die ik heb gehad zie je dit niet.
Wat ik nu wel weet is dat Yuasa accu’s niet meer zonder accuzuur mogen worden verkocht.
Deze regel kan voor alle accu’s hetzelfde zijn.

Met de inwerkingtreding van de nieuwe Verordening (EU) 2019/1148 in februari 2021 is de verkoop van motoraccu's met zuurpakketten in de EU aanzienlijk veranderd. GS YUASA heeft hierop gereageerd en heeft onder andere 13 nieuwe reeds gevulde en opgeladen accu's (Wet Charged, WC) zonder losse zuurpakken aan het portfolio toegevoegd
 
Ik vraag mij af hoe oud de accu’s zijn als je ze koopt op de accu’s die ik heb gehad zie je dit niet.
Wat ik nu wel weet is dat Yuasa accu’s niet meer zonder accuzuur mogen worden verkocht.
Deze regel kan voor alle accu’s hetzelfde zijn.

Met de inwerkingtreding van de nieuwe Verordening (EU) 2019/1148 in februari 2021 is de verkoop van motoraccu's met zuurpakketten in de EU aanzienlijk veranderd. GS YUASA heeft hierop gereageerd en heeft onder andere 13 nieuwe reeds gevulde en opgeladen accu's (Wet Charged, WC) zonder losse zuurpakken aan het portfolio toegevoegd
Weer zo,n achterlijke regel verzonnen door ambtenaren zonder verstand.
 
Niet of ze bewust of onbewust een fout maken het valt mij op dat als je zoekt je de gegevens invult van de motor je een lijstje over accu’s ziet die helemaal niet in de motor horen.

Bij veel bedrijven zie je niet welke startstroom de accu heeft ga je uit van te type accu kan het maar zo zijn dat je een verkeerde accu krijgt met een te laag startstroom.
Tja gewoon altijd de accu monteren die de fabrikant opgeeft,ik heb daar nog nooit problemen mee ondervonden en ik heb honderden accu,s vervangen,dat accu,s snel kapot gaan is vaak te wijten aan de eigenaar,het niet bijhouden,verkeerd laden,te weinig laden,
een laadsysteem wat niet in orde is enzzzzzz.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af hoe oud de accu’s zijn als je ze koopt op de accu’s die ik heb gehad zie je dit niet.
Wat ik nu wel weet is dat Yuasa accu’s niet meer zonder accuzuur mogen worden verkocht.
Deze regel kan voor alle accu’s hetzelfde zijn.

Met de inwerkingtreding van de nieuwe Verordening (EU) 2019/1148 in februari 2021 is de verkoop van motoraccu's met zuurpakketten in de EU aanzienlijk veranderd. GS YUASA heeft hierop gereageerd en heeft onder andere 13 nieuwe reeds gevulde en opgeladen accu's (Wet Charged, WC) zonder losse zuurpakken aan het portfolio toegevoegd
Ik heb afgelopen zomer twee accu's online besteld met een zuurpakket, terwijl dat al verboden was.
Op zich is dat een vreemde regel want accuzuur is verdund zwavelzuur en je kunt gewoon zoutzuur in de winkel kopen wat volgens mij zeker zo gevaarlijk is.
 
Allemaal aannames,ik heb toevallig ook een Siato van Louis en die doet het prima tot nog toe,ook na 2 weken stilstand geen enkel probleem,maar dat gezegd hebbende een Yuasa heeft mijn voorkeur ,heb er vele gemonteerd en zelf gehad,zeer zelden problemen mee.
Mensen geven snel de accu de schuld terwijl ze zelf vaak de schuldige zijn bewust of onbewust.
Ach, het feit dat een crappy product t langer doet, is geen reden om... :)

Saito is C. Punt.

Haal t maar eens open, en inspecteer de dikte van de platen :)
 
Het is een beetje zinloos om een merken discussie te houden als je er niet bij vermeld om welk type het gaat, al die merken hebben verschillende series accus die niet alleen verschillen in kwaliteit maar ook in de situatie waarvoor ze bedoeld zijn, als je de verkeerde serie koopt kan het mis gaan met de levensduur.
Een yuasa YT is een heel andere soort accu dan een GYZ en weer anders dan een YB, is niet alleen een kwestie van goed-beter-best maar ook gewoon een ander type bedoeld voor een ander type gebruik
Miz kom je altijd gemiddeld het beste uit met datgene wat de fabrikant er ooit origineel in heeft gezet en dat kun je vrijwel altijd gewoon terug zoeken in de parts manual van je fiets.
 
Ach, het feit dat een crappy product t langer doet, is geen reden om... :)

Saito is C. Punt.

Haal t maar eens open, en inspecteer de dikte van de platen :)
Open halen doe ik nog maar ff niet 🤪 , voorlopig doet hij het nog uitstekend ook na een paar weken stilstand,ik kom er nog op terug mocht hij voortijdig stuk gaan ,dan kunnen we alsnog een Yuasa gaan halen ;)
Ik heb ooit voor een auto de goedkoopste accu gekocht die ik kon vinden,ding heeft het toch zo,n 5jaar volgehouden.
 
Laatst bewerkt:
De pasvorm is inderdaad iets anders, in mijn geval paste het prima. Moest wel de accu net even iets anders leggen, maar hier was de ruimte ook wel voor.
Verder heb ik enkel ervaring met 2 yuasa's en de Motobatt die ik vervolgens heb gekocht ter vervanging omdat de tweede Yuasa helaas ook al snel gesneuveld was.

Goed om te weten dat Yuasa over het algemeen dan toch nog beter blijkt. Wellicht heb ik net 2 maal pech gehad.

Hier dezelfde ervaring, toevallig ook met een Triumph.
Dure Yuasa's korte levensduur en zeer moeizaam starten.
Motobatt doet het tot nu toe een stuk beter.

Anderzijds, in Aprilia Tuono V60, wat ook een moeilijke starter is, altijd Yuasa gebruikt. En dat ging prima.
 
Hier dezelfde ervaring, toevallig ook met een Triumph.
Dure Yuasa's korte levensduur en zeer moeizaam starten.
Motobatt doet het tot nu toe een stuk beter.

Anderzijds, in Aprilia Tuono V60, wat ook een moeilijke starter is, altijd Yuasa gebruikt. En dat ging prima.
Niet gek voor een Chinees product dan;)
 
Accuzuur. :')

Ik heb al sinds 2010 een li-ion accu.
De oude kreet 'aan de accu kan het niet liggen' is voor mij werkelijkheid geworden in de S1000RR.
Zeven maanden winterslaap zonder omkijken.
Start als een uitgehongerde leeuw. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan