NijmegenTopic e.o. part 33 : Deur rije mar niet te hert

Is er een groepsapp met mensen uit deze regio om eens samen mee te rijden en/of contact te zoeken met andere motorrijders?
 
Is er een groepsapp met mensen uit deze regio om eens samen mee te rijden en/of contact te zoeken met andere motorrijders?
Niet dat ik weet, maar stuur tijdig een berichtje in deze app of een DM en dan wil ik best een rondje maken als de tijd het toelaat. Dat laatste is meestal het probleem… 😕
 
Ik hou het topic in de gaten. Volgende week m'n motor ophalen en dan lijkt het zeker leuk een keer een ritje te rijden met forum/buurt genoten.
 
Dat ligt eraan wat er beschikbaar is. Weet eerlijk gezegd het verschil nog niet echt.
Ex-collega van me heeft een 2018 Eva. Dat was helemaal prima.
 
Beste Nimweegse,

Ik heb mijn carbs al 2 * geopend en schoongemaakt maar zonder resultaat. Ander forumlid adviseerde mij de carberateurs ultrasoon te reinigen. Iemand toevallig in Nijmegen die mij hierbij kan helpen? Het gaat om de carberateurs van een Virago XV700.

Groet, Martijn
 
Benzine uit de uitlaat :( dan staat ie wel heel erg rijk. Vlotterniveau misschien te hoog ?
Kan ook je ontsteking zijn, bougie, bougiekap, bobine....
lekt ie uit 1 uitlaat ?
 
Benzine uit de uitlaat :( dan staat ie wel heel erg rijk. Vlotterniveau misschien te hoog ?
Kan ook je ontsteking zijn, bougie, bougiekap, bobine....
lekt ie uit 1 uitlaat ?
Inderdaad erg vervelend! Hij lekt benzine waar de demper is aangesloten. Het is lastig te zien of dit uit 1 uitlaat komt. Wat ik ga doen is nogmaals de carburatoren nalopen en wellicht een revisie set halen. Daarnaast zal ik kijken hoe de 'vonk' is.

Groetjes, Martijn
 
Als ie echt knalt dan lijkt het of de ontsteking ergens hapert. Je onverbrande mengsel komt dan in de uitlaat en als de ontsteking weer werkt wordt dat ook ontstoken en krijg je vette knallen.
Zou ook goed controleren of je vlotters goed afsluiten anders kan er benzine de cilinder inlopen. Zou ook eens controleren of de motorolie naar benzine ruikt. Lastig zo te bepalen wat de oorzaak is....succes
 
Als ie echt knalt dan lijkt het of de ontsteking ergens hapert. Je onverbrande mengsel komt dan in de uitlaat en als de ontsteking weer werkt wordt dat ook ontstoken en krijg je vette knallen.
Zou ook goed controleren of je vlotters goed afsluiten anders kan er benzine de cilinder inlopen. Zou ook eens controleren of de motorolie naar benzine ruikt. Lastig zo te bepalen wat de oorzaak is....succes
De olie ruikt inderdaad naar benzine. Ik heb paar dagen geleden al nieuwe olie gehaald. Het is inderdaad lastig. Laat ik maar beginnen bij de carbs8)7. Bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Martijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan