ongelukje en nu..

schuttingdeur

Die hard MF'er
3 jun 2008
301
0
wolvega
Afgelopen zaterdag ik mijn motor op de bok zetten halverwege glijd mijn motorlaars van de bok af, Gevolg val om de verkeerde kant op van me af dus ja en dan zit hij op het dode punt en ik hield hem niet mee met de tank tegen een paal aan gekomen dus nu een deuk in mijn tank en lak eraf.

Wat kan ik nu het beste doen?

-2ehands tank zoeken die zeer moeilijk te vinden zijn.
-laten reparenen en overspuiten.

het is niet een verschikelijk grote deuk maarja mooi is ander en de lak is er ook een beetje af.

weet iemand nog een schadebedrijf in de buurt van mij die dit kan repareren ik ben niet zo thuis in deze wereld dus.

wat kost het denken jullie plus minnus het laten uitdeuken en spuiten?


het gaat hier om een honda cb1 in de kleur smurfblauw
 
Heb je een fototje van de schade? ik ken iemand die heeft nog een tank voor een cb1, zonder deuken maar deze is wel bijna helemaal kaal geschuurd ;), misschien dat hij die wel aan je wil verkopen voor een mooi prijsje :)
 
weet iemand nog een schadebedrijf in de buurt van mij die dit kan repareren
en in de buurt van mij is???
maakt niet uit hoor maar maak het de mensen aan wie je wat vraagt het wat makkelijker dan is de respons misschien hoger.
is maar een idee hoor.
 
oops - dubbel

Om er toch nog iets nuttigs van te maken: Tegen een paal klinkt niet goed, zal wel een smalle deuk zijn, lastig uit te deuken lijkt me zo.
 
Laatst bewerkt:
Sjah.. hoeveel waarde hecht je aan netheid van je motor? Ik snap best dat je die deuk eruit wilt hebben, maar wat voor deuk is het? Is het een 'knik' of gewoon een deukje? Het laatste valt er wel uit te halen, maar knikjes kun je het makkelijkste opvullen en vervolgens licht opgeschuren en lakken. Als je het echt perfect wilt hebben dan moet je sowieso de hele tank overspuiten. Bij een professioneel bedrijf? Ongeveer 250 euro wat ook al eerder in dit topic gezegd is.
 
ik kom uit wolvega

het is een deuk van 10cm bij 5 cm en ong. 1,5 cm diep en de lak er os dus wel echt een deuk

tegen een houten paal van 10 bij 10cm die van onze overkapping

@steff

kun je mij een foto sturen van die tank mischien is het wat en wat moet die kosten

foto maken gaat niet batterijen camera leeg maak morgen wel foto

boonstra mail niet terug vermoedelijk hebben ze nix
 
Eerste motor?

Als je voor heel weinig een tweedehands tank kunt vinden, ok.

Anders gewoon die 250€ in je zak houden en alleen even het roesten tegengaan.

De kans op ongelukjes als deze neemt af met de jaren. Tot dan, niet te veel van aantrekken, kun je vaker rijden en scheelt je bakken met geld.
 
Laatst bewerkt:
en in de buurt van mij is???
maakt niet uit hoor maar maak het de mensen aan wie je wat vraagt het wat makkelijker dan is de respons misschien hoger.
is maar een idee hoor.

Oude Mij
9965 De Marne, The Netherlands

spuiten €250 (?)

reken zeker op een minimum van 300~400 euro, prijs is overigens sterk afhankelijk van de verf. Wilde ook een lullig deukje uit mijn tank halen, was dus echt duur. Meestal kun je voor die prijs beter een tank ergens vandaan halen. Een afgeprijste tank voor een relatief zeldzame motor (bijv triumph speed four) is 400 euro. Nou dat is dan geen keuze voor mij.
 
Laatst bewerkt:
die kerel van motans eindhover had er 2 liggen 1 met schade 1 zonder schade die zonder schade net verkocht:(

maar die vroeg er 40 euro voor

het is mijn 1e motor ook 1e dag dat ik er mee mocht rijden na 3 maanden in het hok te hebben gestaan dus ja wel lullig op die dag dan schade hebben

maar is een tank ook wel gecoat? want die lak die er af is gegaan was vrijdik en de dejo die coating doet zit hier 5 min vandaan
 
Ik zou de schade FF provisorisch fiksen, zodat de boel iig niet gaat roesten, en dan lekker voorlopig MP en Ebee enzo in de smiezen houden tot er eentje wordt aangeboden.
Volgens mij zijn de meeste CB1's in het smurfen blauw, en is het dus gewoon een kwestie van geduld ;)
 
Een CB1?

Met een deukje in de tank?

Smurfblauw?

Typisch...

:+

Er zijn wel 2e hands te krijgen. Hier in Tilburg nog één bij Swinkels motoren, maar die heeft ook een klein putje (zeg maar 1 bij 1 mm). Niet duur, maar dan moet je zeg maar dat putje op de koop toenemen. Wel smurfblauw met rode (toch?) opdruk.

Wil je nagenoeg helemaal goed: schadeherstelbedrijf (mag ook voor auto's zijn). Die deuken uit en proberen dan zo goed mogelijk de kleur te benaderen bij het overspuiten. Opdruk ben je dan kwijt!

Wil je helemaal perfect: bestel bij de dealer een nieuwe (en schrik niet van de prijs).

ps, zie topic zielig hoopje ellende, daar hebben dit identieke gevalletje ook gehad. Die tank is door schade herstelbedrijf opgeknapt tegen kostprijs.
 
oke mijn sticker is grijs maar die is wel te bestellen maar heb je de site of adres gegeven van die vent die een tank had ligen kan altijd kijken of het wat is
 
oke mijn sticker is grijs maar die is wel te bestellen maar heb je de site of adres gegeven van die vent die een tank had ligen kan altijd kijken of het wat is

Grijs, ook goed.

www.swinkelsmotoren.nl, je kunt ze ook mailen geloof ik.

Weet niet meer de prijs die hij vroeg...
 
ja een middenbok heeft een cb500 toch ook ik rij net een paar dagen dus de middenbok aan de grond in de bochten is nog niet gelukt dus laat hem er mooi onder zitten eerst is wel eens makkelijk op bepaalde ondergrond
 
Zoek eens een autoschadeherstelbedrijf drie keer woordwaarde bij jou in de buurt en rijd langs.

Dan kunnen ze je meteen vertellen of ze je kunnen helpen of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan