Op de motor naar England

Sparxx

MF veteraan
5 okt 2003
5.341
2
Enschede
Zijn er hier mensen die naar England zijn geweest op de motor?
Ik ga eind April (waarschijnlijk) met de Triple naar England en benieuwd wat het meest voordelige manier van reizen is (met de motor welteverstaan ;) ).

Alle te maken kosten, tips en trucs zijn welkom :9
 
Laatst bewerkt:
Tip:
Een grote pijl naar links op je dashboard plakken zodat je er constant aan herinnerd wordt aan de goede kant te rijden. (Nick Ientash) ;)
 
ik wilde week 16 gaan dus heb me nu even lid gemaakt van dit topic... ook met de motor.
 
Tip, probeer niet naar England te rijden met de motor, maar ga met de boot!
Anders zou het een bijzonder vochtige bedoening worden.. en nogal slecht voor je motor ;)
:+
Maar als je met de boot gaat: neem goeie spanbanden mee om je motor mee vast te zetten. Mijn neef zijn motor is namelijk tijdens een van zijn eerste boottochtjes van de middenbok ontdaan door gebrek aan (goeie) spanbanden :X
 
Vorige keer ben ik met het vliegtuig gegaan.. maar ik baalde goed!
Wat een mooie wegen :} (onderhoud wat minder -O- )
 
Zijn er hier mensen die naar England zijn geweest op de motor?
Ik ga eind April (waarschijnlijk) met de Triple naar England en benieuwd wat het meest voordelige manier van reizen is (met de motor welteverstaan ;) ).

Alle te maken kosten, tips en trucs zijn welkom :9

Ben er ook met de motor geweest. Op de boot wordt je motor door het personeel aan het dek vast gesnoerd. Maar ben er wel bij gebleven om het te controleren en heb er foto's van gemaakt.

boot1.jpg


Blijf in het begin op de drukke wegen dan rijdt je vanzelf aan de linker kant.

Je koplampen moet je ook afplakken (net zoals bij de auto) hier kun je stickers voor kopen maar met een schaar en isolatie tape kom je net zo ver:

headlights.jpg


Als laatste: Veel plezier!

Bed and Breakfast is ook erg leuk, maar wel aan de prijzige kant.

bedandbreakfast.jpg
 
ik ben vorig jaar eind oktober met de motor naar engeland geweest.

Mijn eerste buitenlandse motorervaring en was echt super.

Het goedkoopste is met de boot van calais naar dover. Duurt ongeveer een uurtje dus de ideale lange pauze tijdens je tocht, even lekker eten. Houd wel er wel rekening mee dat je op de boot meteen met ponden moet betalen.

Je kan ook vanuit hoek van holland gaan maar das duurder, minder motorrijden en meer varen, dus das vast niks voor jou.

Ga je door londen rijden ga dan door de weeks. Auto's moeten dan betalen om er te mogen rondrijden (motoren lekker niet) en is het goed rondrijden. In het weekend hoeven auto's niet te betalen en vond ik het drukker dan me lief is.

Have fun!
 
Ik ben zelf met de motor nog niet in Engeland geweest, maar ik kom er wel al 5 jaar lang wekelijks (Internat. chauffeur). De goedkoopste manier is waarschijnlijk overvaren vanaf Calais-Dover. Dit is de kortste oversteek, en dus waarschijnlijk ook de goedkoopste (zo werkt het wel met de vrachtwagen). Bij de overtocht Calais/Dover hoef je ook niet te boeken, er varen verschillende Ferry's op die route en elk uur vertrekken er wel een aantal richting de UK.

Al enig idee welke regio van Groot Brittanie je wilt gaan bezoeken? Regio's die ik zelf erg mooi vind zijn Wiltshire/Devon/Cornwall, dat is richting zuid-westen. In het westen is Wales erg mooi, en meer naar het noorden toe zijn de Pennines/Lake District/ North Humberland en eventueel Schotland erg mooi om te bezoeken.
 
Ik ben zelf half Engels en ga 3x per jaar op 'de thee' bij de familie van mn ma.

Calais-Dover is inderdaad de snelste overtocht, maar het is wel een eind rijden naar Calais. Je kan echt het beste gaan via Hoek van holland - Harwich. Is iets duurder, maar als je om 8 uur 's ochtends de boot pakt, ben je al om 13:00 uur in Londen. Ik zit liever in Engeland op de motor dan in Nederland/België en ik moet vanaf Harwich altijd zo'n 400 km en als ik dan eerst helemaal naar Calais moet rijden, wordt het iets teveel. De overtocht is vier uur en anders zit je ongeveer vier uur op de motor naar Calais. De afstand Harwich-London is hetzelfde als Dover-Londen.

Links rijden went meteen en ze rijden ook nog een stuk relaxter daar op de wegen, maar dat merk je pas als je weer terug in Nederland bent.

Het afplakken van je koplampen moet een 1 april grap zijn. Ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gehoord en gelezen en je bent gewoon verzekerd met een Nederlandse motor. Daarentegen kan het zijn dat zoiets totaal aan me voorbij gegaan is... Veel plezier alvast en geniet ze! (O ja, ik ben zelf verknocht aan het zuiden - Isle Of Wight, Bournemouth, New Forrest en dan richting Cornwall :] , maar eigenlijk is het overal mooi).

p.s. Spanbanden hebben ze genoeg op de Hoek van holland - Harwich verbinding.
 
Laatst bewerkt:
veerboot van Hoek v. Holland naar Harwich van:
www.stenaline.nl
kost iets van 135-200 euro retour.

Zorg dat je de motor goed vastzet op de veerboot, pas goed op voor de motor-dievengilde in de grotere steden, en wees voorzichtig op rotondes tot dat je linksrijden een beetje onder de knie heb.

Geniet ervan !
 
Ik blijf hoogstwaarschijnlijk overnachten bij een vriend die dicht in de buurt van Nottingham woont. Dus in die omgeving zal ik het meest rondrijden. Ik heb sinds kort een Garmin Quest dus over het navigeren maak ik me geen zorgen *D

Van tevoren maar kleine toertochtjes maken op de PC :9
 
Ik blijf hoogstwaarschijnlijk overnachten bij een vriend die dicht in de buurt van Nottingham woont. Dus in die omgeving zal ik het meest rondrijden. Ik heb sinds kort een Garmin Quest dus over het navigeren maak ik me geen zorgen *D

Van tevoren maar kleine toertochtjes maken op de PC :9

Dan zou ik zeker via Hoek van Holland - Harwich gaan. Harwich - Nottingham is goed te doen. Ik was trouwens de laatste keer 120 euro kwijt voor een retourtje HvH - Harw, maar kijk wel even rond op internet. Standaard is het nl 80 euro voor n enkeltje.
 
Veel plezier!

Is echt leuk, soms zelfs sprookjesachtig

Tip:

Ga als je de avond ervoor doorggezakt bent niet voorop
rijden, (ik werd er na enkele honderde meters
aan herrinderd dat ze in engeland echt links rijden O-) )
 
Ik zie dat een Retourtje vanaf Calais to 30 april 99 euro kost. Via HvH kost het 179. Nogal een verschil.
 
Dat bedoel ik, vanuit Frankrijk heb je al 5 verschillende overtochten (rond Calais) Je kan eventueel ook proberen Norfolk Line van Dunkerque - Dover, of gewoon de Channel tunnel. Ook gaat er nog een ferry van Boulogne - Folkstone. Keus genoeg.
 
Gaaf hoor, Engeland. Schotland is wat mij betreft nog gaver. Afgelopen zomer geweest, ga ik zeker vaker doen :Y

Reisverslagje van afgelopen zomer

Nog een tipje met je Triumph: je kunt het display omzetten naar mijlen. Als jouw triple hetzelfde dashboard heeft als mn oude Daytona 650 kan dit door 10 seconden lang set en reset in te drukken.
 
Gaaf hoor, Engeland. Schotland is wat mij betreft nog gaver. Afgelopen zomer geweest, ga ik zeker vaker doen :Y

Reisverslagje van afgelopen zomer

Nog een tipje met je Triumph: je kunt het display omzetten naar mijlen. Als jouw triple hetzelfde dashboard heeft als mn oude Daytona 650 kan dit door 10 seconden lang set en reset in te drukken.

Gaat niet lukken.. het is een T509. Compleet analoog ;) 8-)
Ik kan mijn Garmin wel op mijlen zetten. Goede tip *D
 
links rijden is toch per definitie ook dat links voor gaat bij gelijkwaardige kruisingen?
 
wij zijn jaren achter elkaar naar engeland geweest met de motor..echt super!!!!
wij namen dan de trein, dover-folkstone [shuttle train] echt een aanrader!,de rede dat wij niet meer gaan,is de hoge prijs die ze tegenwoordig vragen voor de overtocht en de dure verblijven.
rondrijden door kent is echt geweldig, mooie slingerwegen, glooiend landschap en vriendelijke mensen.tips voor zuid-engeland: het pittoreske plaatsje RYE
het mooie PENHURS places and gardens, MOTOR en AUTO museum in MARGATE
en vergeet niet de kathedraal van CANTEBURY te bezoeken.suc6!!
 
Hoi,


Ik studeer momenteel zelf in Cambridge en ga soms met de motor naar huis.
Ik heb alles al afgewogen en heb alles bekeken qua tijd en prijzen en telkens is het het goedkoopste om via Duinkerk naar Dover te gaan.
Je zou via de belgische kust kunenn rijden, zeker mooi.
Je moet niet vergeten om je ticket tenminste 1 dag vantevoren te reserveren anders moet je extra kosten betalen (30 euro ofz).
De ticket voor 1 motorrijder (incl motor) kost ongeveer 40 euro.
Via dover kan je dan mooi naar london en omstreken rijden en dan verder naar het noorden.
Mocht je dan naar NLD willen zonder terug te rijden dan kan je via Harwich terug naar hoek van holland. Dit is prijziger, maar als je op een dinsdag of woensdag terug vaart dan valt het nog wel mee (75 euro).

Veel plezier!



Brakke Gaid
 
ah, je gaat 5 april. ik ga volgende week zaterdag weer naar schotland (errug mooi). Ik zit er voor nog zo'n 4 maand (stage) in Aberdeen Schotland. Mijn overtocht kost 130 euro van ijmuiden naar newcastle. Bij P&O is dat, het is wel verstandig om vroeg te boeken want het kostte mij 30 euro meer omdat ik 'laat' was met boeken (3 weken van tevoren).
 
links rijden is toch per definitie ook dat links voor gaat bij gelijkwaardige kruisingen?

Nee, volgens mij heeft rechts nog steeds voorrang en daarom is het ook veiliger omdat je een rijbaan ruimte overhoud. Ik ben er al vaak geweest maar weet het nog steeds niet helemaal zeker. Met andere woorden: in de praktijk gaat het vanzelf goed, ook omdat er bijna geen gelijkwaardige kruizingen zijn. Vooral veel rotondes, en het is even wennen dat het verkeer dan van rechts komt!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan