particulier kopen

Of je nu naar de dealer gaat of naar een particulier: neem altijd iemand mee die weet waar hij over praat. Zoals hierboven ook al ergens gezegd; ook als je zelf technisch bent. 4 ogen zien meer.

Ik heb ooit eens een auto voor op vakantie bij een dubieus 'handelaartje' gekocht. We wisten dat er eea mis mee was, maar het was heel goedkoop, en bijna alles wat kapot was zou de handelaar moeten vervangen voor de APK die bij de aankoop zat (hij heeft er verlies op geleden }) ). Uiteindelijk alleen de koppelingsplaat moeten vervangen (zelf gedaan: lekker sleutelen). 2 weken later stond er 3500km bij op de teller :9

Ik ben zeker niet tegen dealers, maar je moet altijd kritisch blijven.
 
Laatst bewerkt:
Of je nu naar de dealer gaat of naar een particulier: neem altijd iemand mee die weet waar hij over praat. Zoals hierboven ook al ergens gezegd; ook als je zelf technisch bent. 4 ogen zien meer.

Ik heb ooit eens een auto voor op vakantie bij een dubieus 'handelaartje' gekocht. We wisten dat er eea mis mee was, maar het was heel goedkoop, en bijna alles wat kapot was zou de handelaar moeten vervangen voor de APK die bij de aankoop zat (hij heeft er verlies op geleden }) ). Uiteindelijk alleen de koppelingsplaat moeten vervangen (zelf gedaan: lekker sleutelen). 2 weken later stond er 3500km bij op de teller :9

Ik ben zeker niet tegen dealers, maar je moet altijd kritisch blijven.
Neem vooral iemand mee die je tegen kan houden om iets stoms te kopen. Vaak weet je het zelf donders goed, maar moet iemand anders je even weerhouden.. :+
 
Neem vooral iemand mee die je tegen kan houden om iets stoms te kopen. Vaak weet je het zelf donders goed, maar moet iemand anders je even weerhouden.. :+

:^

Ohja: na die auto heb ik nog 1 auto en 2 motoren particulier gekocht. Altijd iemand meegenomen. Gewoon prima voertuigen. Je moet het lot niet bij je volle verstand willen blijven tarten ;)
 
Ik koop altijd lekker bij een merkdealer. Kost meer, en je krijgt ook meer.
Ik heb gewoon geen zin in dat gesjacher. Meiertje eraf, meijertje erbij... :z
ik wil gewoon een motor hebben, zonder gelul.
 
Laatst bewerkt:
Ik koop altijd lekker bij een merkdealer. Kost meer, en je krijgt ook meer.
Ik heb gewoon geen zin in dat gesjacher. Meiertje eraf, meijertje erbij... :z
ik wil gewoon een motor hebben, zonder gelul.

Als ik als particulier een motor te koop aanbiedt mag jij gerust komen en de vraagprijs betalen. Zonder gesjacher. Niks meiertje erbij, meiertje eraf. En ik denk dat de meeste particulieren daar geen enkel propbleem mee hebben.
 
Als ik als particulier een motor te koop aanbiedt mag jij gerust komen en de vraagprijs betalen. Zonder gesjacher. Niks meiertje erbij, meiertje eraf. En ik denk dat de meeste particulieren daar geen enkel propbleem mee hebben.
Niet doen, deze discussie is al meerdere keren gevoerd, Gilles vind onderhandelen iets voor barbaren, hij is daar voorbij geëvolueerd. :+
 
Ik weet wat ik hebben wil...daar wil ik een bepaalde prijs voor betalen...
Dus gaat er een mailtje richting verkoper/particulier/handelaar/zaak..

"als de motor in de staat is zoals je beschrijft, en dit al of niet aantoonbaar is, wil ik er XXXX euro voor geven...."

Dan is het financiele al afgehandeld, daar kunnen ze voor reageren of niet, en anders zoek ik verder....
De ene wil graag verkopen, de ander moet verkopen, en weer een ander denkt altijd dat ze goud in handen hebben...

Dan gaan kijken, vergelijken met de advertentie, en betalen en meenemen, niet verder zeiken...
Je weet wat je van een 2-4-8-10 jaar oude motor kunt en mag verwachten....
Laatste motor met 2 emailtjes en ritje van 100 meter beklonken
 
2x particulier gekocht, 2x genaaid, was met 6 ogen en met verstand van techniek. Het zat hem alleen in de electronica die na een regenbui het begaf. Misschien 2x pech gehad, maar ik ga naar een motorzaak met garantie voortaan.
 
Ik weet wat ik hebben wil...daar wil ik een bepaalde prijs voor betalen...
Dus gaat er een mailtje richting verkoper/particulier/handelaar/zaak..

"als de motor in de staat is zoals je beschrijft, en dit al of niet aantoonbaar is, wil ik er XXXX euro voor geven...."

Dan is het financiele al afgehandeld, daar kunnen ze voor reageren of niet, en anders zoek ik verder....
De ene wil graag verkopen, de ander moet verkopen, en weer een ander denkt altijd dat ze goud in handen hebben...

Dan gaan kijken, vergelijken met de advertentie, en betalen en meenemen, niet verder zeiken...
Je weet wat je van een 2-4-8-10 jaar oude motor kunt en mag verwachten....
Laatste motor met 2 emailtjes en ritje van 100 meter beklonken
Ik ben nooit zo van het vantevoren bieden op een brommer, het kan altijd alle kanten op als je er eenmaal staat.
 
Als ik als particulier een motor te koop aanbiedt mag jij gerust komen en de vraagprijs betalen. Zonder gesjacher. Niks meiertje erbij, meiertje eraf. En ik denk dat de meeste particulieren daar geen enkel propbleem mee hebben.
Ja dat bedoel ik dus, happig op geld, maar niet op service...
Nee, ik zeg niet dat jij slecht bent, tuurlijk niet! Maar de kans dat je zo'n hufter tegenkomt is nou eenmaal vrij groot aanwezig in die wereld...
Ja correct, ik kan alleen voor mijn eigen dealer spreken natuurlijk :)
Niet doen, deze discussie is al meerdere keren gevoerd, Gilles vind onderhandelen iets voor barbaren, hij is daar voorbij geëvolueerd. :+
Niet waar, ik vind het alleen oliedom dat je voor iets waar je 1000 voor wil hebben, 1250 vraagt, alleen maar "omdat het zo hoort". Maar wees gerust, ik zal de discussie niet weer aangaan :P
 
De andere kant van het particulier kopen is ook, soms scheelt het wel 1000 euro.
Voor die 1000 euro kan er aardig wat kapot gaan voor dat je op de zelfde prijs uit komt als de dealer.
Dit dus. Als je bijij een particulier koopt dan zie je af van garantie. Dat moet je in de prijs terug zien.
Kijk naast de motor ook eens naar de eigenaar. Hoe praat hij over de motor? En wat vertelt hij er over?
Bij 2 van de 3 motoren die ik heb gekocht kreeg ik een pakket bonnetjes mee van wat er in de loop der tijd aan is gedaan. Die vertellen naast het onderhoud ook veel over hoe er met de motor is omgegaan.
Ik heb al mijn motoren tot nu toe particulier gekocht en dat is me tot heden prima bevallen.
 
Ik heb mijn motor ook particulier gekocht. Een goede testrit maken en een kenner meenemen. Ik maakte een korte stop tijdens mijn testrit toen kwam er uit het niets een man aan met een auto. We raakten aan de praat en hij bleek monteur te zijn. Op zijn knieen om de motor heen en een aantal adviezen gegeven waardoor ik er nog een paar honderd euro af kon kletsen.
Oude truc. Is de broer van de verkoper.
 
Ik zie genoeg motoren bij dealers staan met kapschade, barsten in de kuipen welke moeilijk te zien zijn, versleten remblokken e.d.. Een leek zou dat niet snel zien, maar betaald wel de volle pont.
img_7958-large.jpg


Koop je een motor, betaal je een hele volle pont. Dáár zou de regering eens wat aan moeten doen.
 
[
[...]
Niet waar, ik vind het alleen oliedom dat je voor iets waar je 1000 voor wil hebben, 1250 vraagt, alleen maar "omdat het zo hoort". Maar wees gerust, ik zal de discussie niet weer aangaan :P

Ik vind het nog veel dommer om 1250 te betalen voor iets wat je ook voor 1000 kunt kopen. Maar wees gerust, ik zal het vuurtje niet oppoken. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan