Project houtman's motor opknappen Yamaha XJ900 Diversion

Houtvrouw

Rookie
25 feb 2013
28
0
Titel zegt het : ik ga als verassing voor zijn verjaardag zijn motor aanpakken . Dor omstandigheden staat ie al een tijdje stil maar het is weer tijd dat ie gaat rijden..

Ik zoek adressen voor:

Goede banden ( hij is geen snelheids duivel maar rijdt wel lekker vlot) .. Welk merk/soort is dan geschikt ? Ik kom,niet verder dan bridgestone (die zitten er nu op) en radiaal.. De huidige banden moeten iig vervangen worden .

Uitlaat (wat aan buitenzijde te zien is, bocht , "toeter" ). De bochten zijn verrot en de toeter is ook niet jofel meer. Ook daar kom ik niet helemaal uit via Google

Accu..

Verder is ie nog puntgaaf..

Enig idee van kosten voor genoemde dingen ( arbeidsloon hoeft niet )

Ik was al aan de Google gegaan maar kom er niet zo goed uit.

Ook een werkplaats handboek zou van pas komen om onderdelen te zoeken.


Ik hoop hier hulp en tips te vinden
 
Nou.. hij is nog niet zover hoor.. Ik heb nu alles binnen, op de accu na... daar was iets niet goed mee gegaan.. Nu opnieuw besteld bij lokale accu man.. maar hij stelt mij nu de volgende vraag .. en geen idee wat hij ermee bedoelt

Ik heb inmiddels de accu binnen. Kun je met de oude accu langs komen om de positie van de polen te vergelijken?

Ik kan niet bij de accu komen, krijg het zadel niet los.. . Wat is de positie van de polen van een accu voor deze motor ? Wie weet dat zo ?
 
Nou.. hij is nog niet zover hoor.. Ik heb nu alles binnen, op de accu na... daar was iets niet goed mee gegaan.. Nu opnieuw besteld bij lokale accu man.. maar hij stelt mij nu de volgende vraag .. en geen idee wat hij ermee bedoelt

Ik heb inmiddels de accu binnen. Kun je met de oude accu langs komen om de positie van de polen te vergelijken?

Ik kan niet bij de accu komen, krijg het zadel niet los.. . Wat is de positie van de polen van een accu voor deze motor ? Wie weet dat zo ?



Als je gewoon een YTX14BS hebt besteld dan heb je de goede maat accu, maar waarom niet even bij een dealer bestellen?, dat scheelt weer een hoop gezoek en schept duidelijkheid.
 
Nou.. hij is nog niet zover hoor.. Ik heb nu alles binnen, op de accu na... daar was iets niet goed mee gegaan.. Nu opnieuw besteld bij lokale accu man.. maar hij stelt mij nu de volgende vraag .. en geen idee wat hij ermee bedoelt

Ik heb inmiddels de accu binnen. Kun je met de oude accu langs komen om de positie van de polen te vergelijken?

Ik kan niet bij de accu komen, krijg het zadel niet los.. . Wat is de positie van de polen van een accu voor deze motor ? Wie weet dat zo ?
Hij heeft (vermoed ik) niet de juiste accu, en nu kijkt hij of er een andere is die ook past.
Mijn gokkie.
 
Er is vast iemand met een Div die een een fotootje kan maken van een accu... :)
Nergens voor nodig.
Het nummer wat KB geeft is correct, meer heb je niet nodig. Yuasa kost ongeveer 65 euro.
yu_YTX14-BS_D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou.. hij is nog niet zover hoor.. Ik heb nu alles binnen, op de accu na... daar was iets niet goed mee gegaan.. Nu opnieuw besteld bij lokale accu man.. maar hij stelt mij nu de volgende vraag .. en geen idee wat hij ermee bedoelt

Ik heb inmiddels de accu binnen. Kun je met de oude accu langs komen om de positie van de polen te vergelijken?

Ik kan niet bij de accu komen, krijg het zadel niet los.. . Wat is de positie van de polen van een accu voor deze motor ? Wie weet dat zo ?

Het gaat er om welke links en rechts zit, de + en de -.

Omvang van de accu en vermogen is gelijk, maar bij sommige motoren zit de + links, bij anderen rechts.
Dat kun je zien aan het type nummer van de accu.
Ook staat het in diverse lijsten die garagebedrijven hebben. En is te vinden op één van de vele internetshops :)
 
intussen weer even verder.. Het wachten is nu vooral op de vriend die mij helpt met alles in elkaar te zetten.. Dus.. we wachten nog even verder.

Al het materiaal is intussen binnen.. De verwachting is dat het binnen nu en twee weken wel klaar is (iig voor zijn verjaardag) gelukkig is het weer nog niet zo denderend en is hij vreselijk veel weg.. dus missen toe hij het nog niet..
 
dat zeggen er meer.. Ik vind het zelf niet zo heel bijzonder.. Hij vindt het leuk, ik heb er geen bezwaar tegen.. Liever motorrijden dan een voetballer ;-).. Daar zou ik meer moeite mee hebben.. een vent die ieder weekend op dat veld zou hangen en iedere wedstrijd zou willen zien.. dus.. lekker brommen is mij best..
 
Zucht.. en het is nog steeds niet klaar..

Doordat hij zoveel weg is (vanwege zijn werk) en de persoon die hem helpt ook niet beschikbaar was .. duurde het maar en duurde het maar..

Maar goed.. Donderdag gaat de fiets naar de persoon toe.. Ik moet alleen nog even oliefilter, luchtfilter, bougies , olie voor de voorvork en fortemotopower op zien te duiken.. en dan is het eindelijk zover.. (deze onderdelen bleken ook nodig te zijn.. soort van beurt ?).. Anyway.. Ik probeer dit spul online te krijgen zodat ik daarvoor niet half NL af hoef te crossen..

Nu nog even zoeken welke type bougies, filter etc.. ik moet hebben.. Dan kan ie donderdag weg, zaterdag starten ze met sleutelen..

Eindelijk.. ik begon al verdrietig te worden ..

Iemand nog tips waar ik bovengenoemde items het makkelijkst kan bestellen en dat het dan zaterdag in huis is ?
 
moet je wel een dealer in de buurt hebben...en de tijd om er op uit te gaan ;-0).. online is nu voor mij wat makkelijker.. als het écht niet lukt dan stap ik in de auto.. maar ik heb meer te doen vrees ik..
 
Ik heb bij motoronderdelen.nl wat besteld niet al te lang geleden, dat was okee. Duurde wel effe. Verder hoor ik goede verhalen over louis.de en motozoom.nl, maar als je even zoekt hier op het forum blijken er ongeveer 1000 webshops te zijn
 
Hier vind je allerlei handige tips en adressen m.b.t. motor-banden. Zoals montageadressen van je eigen meegenomen banden, alle bandenmerken op een rijtje. Alle online-motorbanden adressen op een rij. De montageadressen heb ik per provincie per plaats op alfabet gerangschikt.
motorbanden online, montage adressen op een pagina

Het lijkt er soms op dat sommige alleen postings van de OP lezen en verder blind zijn voor andere berichten.

Niet zo piepen. Ze had al verteld in welke omgeving ze woont, dan post jij een lijstje met adressen waar ze niets aan heeft, geen enkel adres in haar provincie.
Beter de info lezen die al gegeven word voor je advies geeft O-)



Maar de garage mag ze niet monteren ook al zou je hiervoor tekenen dat jij de aansprakelijkheid voor overneemt is de garagehouder in geval een ongeluk of iets dergelijks al snel het haasje. Want hij MAG het simpel weg niet doen. Dus ik denk dat veel garagisten om zulke redenen en het gezeur met verkeerd bestelde banden maten hier niet aan beginnen

Onzin natuurlijk he...
 
Terug
Bovenaan Onderaan