Project houtman's motor opknappen Yamaha XJ900 Diversion

Houtvrouw

Rookie
25 feb 2013
28
0
Titel zegt het : ik ga als verassing voor zijn verjaardag zijn motor aanpakken . Dor omstandigheden staat ie al een tijdje stil maar het is weer tijd dat ie gaat rijden..

Ik zoek adressen voor:

Goede banden ( hij is geen snelheids duivel maar rijdt wel lekker vlot) .. Welk merk/soort is dan geschikt ? Ik kom,niet verder dan bridgestone (die zitten er nu op) en radiaal.. De huidige banden moeten iig vervangen worden .

Uitlaat (wat aan buitenzijde te zien is, bocht , "toeter" ). De bochten zijn verrot en de toeter is ook niet jofel meer. Ook daar kom ik niet helemaal uit via Google

Accu..

Verder is ie nog puntgaaf..

Enig idee van kosten voor genoemde dingen ( arbeidsloon hoeft niet )

Ik was al aan de Google gegaan maar kom er niet zo goed uit.

Ook een werkplaats handboek zou van pas komen om onderdelen te zoeken.


Ik hoop hier hulp en tips te vinden
 
moet je wel een dealer in de buurt hebben...en de tijd om er op uit te gaan ;-0).. online is nu voor mij wat makkelijker.. als het écht niet lukt dan stap ik in de auto.. maar ik heb meer te doen vrees ik..



Yamaha dealer hoeft nog niet eens, elke motorzaak heeft dit soort zaken wel in huis.
Zelfs ik heb alles gewoon liggen.

Maar dat is natuurlijk weer het bekende internet syndroom, zelf uitzoeken bestellen vooruit betalen en hopen dat je het goed hebt uitgezocht en dat de prijs ook wat lager ligt.

Motorzaak ga je langs ( bij jou in de buurt zijn er wel wat ) vraag je XJ900S en wat je nodig hebt en ze pakken alles voor je en weet je zeker dat je de juiste spullen meekrijgt.

Maar dan speelt het antie motorzaak syndroom weer op, ik wordt opgelicht want met internet is het goedkoper :9
 
Yamaha dealer hoeft nog niet eens, elke motorzaak heeft dit soort zaken wel in huis.
Zelfs ik heb alles gewoon liggen.

Maar dat is natuurlijk weer het bekende internet syndroom, zelf uitzoeken bestellen vooruit betalen en hopen dat je het goed hebt uitgezocht en dat de prijs ook wat lager ligt.

Motorzaak ga je langs ( bij jou in de buurt zijn er wel wat ) vraag je XJ900S en wat je nodig hebt en ze pakken alles voor je en weet je zeker dat je de juiste spullen meekrijgt.

Maar dan speelt het antie motorzaak syndroom weer op, ik wordt opgelicht want met internet is het goedkoper :9



Begrijp me niet verkeerd, maar ik ging een keer op pad voor BMW remblokken bij motorzaken in de buurt.
'Niet op voorraad, maar ik kan ze wel bestellen'.


Ik snap ook wel dat een dealer niet alles op voorraad kán hebben, maar op die manier is de keus voor een internetwinkel toch snel gemaakt?
 
Begrijp me niet verkeerd, maar ik ging een keer op pad voor BMW remblokken bij motorzaken in de buurt.
'Niet op voorraad, maar ik kan ze wel bestellen'.


Ik snap ook wel dat een dealer niet alles op voorraad kán hebben, maar op die manier is de keus voor een internetwinkel toch snel gemaakt?

Want?

Vandaag besteld, is morgen in huis.
En das vaak sneller dan een internetwinkel.
 
Begrijp me niet verkeerd, maar ik ging een keer op pad voor BMW remblokken bij motorzaken in de buurt.
'Niet op voorraad, maar ik kan ze wel bestellen'.


Ik snap ook wel dat een dealer niet alles op voorraad kán hebben, maar op die manier is de keus voor een internetwinkel toch snel gemaakt?

BMW rijders zijn meer als andere motorrijders genegen altijd naar een eigen merk dealer te gaan, daarvoor zal een universeel motorbedrijf niet altijd alles voor op voorraad hebben, maar voor een XJ900 zullen slijtagedelen veel vaker op voorraad zijn. En ook bij een internetwinkel komen je bestelde spullen niet direct a la seconde uit je 3D printer rollen he ;)
 
Ik moet alleen nog even oliefilter, luchtfilter, bougies , olie voor de voorvork en fortemotopower op zien te duiken.. en dan is het eindelijk zover.. (deze onderdelen bleken ook nodig te zijn.. soort van beurt ?).. Anyway.. Ik probeer dit spul online te krijgen zodat ik daarvoor niet half NL af hoef te crossen..

Nu nog even zoeken welke type bougies, filter etc.. ik moet hebben.. Dan kan ie donderdag weg, zaterdag starten ze met sleutelen..

Iemand nog tips waar ik bovengenoemde items het makkelijkst kan bestellen en dat het dan zaterdag in huis is ?
Heb je je spulletjes al?
 
Want?

Vandaag besteld, is morgen in huis.
En das vaak sneller dan een internetwinkel.





Ik had toen die remblokken toch ook binnen 2 dagen in huis, dus die ene dag maakt ook niet uit.


Begrijp me niet verkeerd, maar ik ging een keer op pad voor BMW remblokken bij motorzaken in de buurt.
'Niet op voorraad, maar ik kan ze wel bestellen'.


Ik snap ook wel dat een dealer niet alles op voorraad kán hebben, maar op die manier is de keus voor een internetwinkel toch snel gemaakt?

BMW rijders zijn meer als andere motorrijders genegen altijd naar een eigen merk dealer te gaan, daarvoor zal een universeel motorbedrijf niet altijd alles voor op voorraad hebben, maar voor een XJ900 zullen slijtagedelen veel vaker op voorraad zijn. En ook bij een internetwinkel komen je bestelde spullen niet direct a la seconde uit je 3D printer rollen he ;)

Meen je dat nou?
Ben ik blij geen printer te hebben..

:+
 
Ik ben blij jullie te kunnen melden dat de motor AF IS !! Jeuj !!

Eindelijk rijdt hij weer..

Alles ging verder van een leien dakje.. Alles paste.. Uitlaat ziet er super uit, banden zaten er vlot op , alle vloeistoffen zijn vervangen.. filters en de hele reutemeteut is vernieuwd.. Hij kan er weer tegen..

Iedereen ontzettend bedankt voor het meezoeken naar alle onderdelen en alle tips !
 
O en uiteindelijk heb ik de benodigdheden gewoon bij de motorzaak in de buurt besteld en daar kon ik het de volgende dag al afhalen.. Hij is overigens dealer maar had niet alles op voorraad..

Wat mij tegenviel waren de hoge prijzen voor olie etc.. wat is dát spul duur zeg.. Er zit voor dik 100 euro aan olie en andere vloeistoffen in..
 
O en uiteindelijk heb ik de benodigdheden gewoon bij de motorzaak in de buurt besteld en daar kon ik het de volgende dag al afhalen.. Hij is overigens dealer maar had niet alles op voorraad..

Wat mij tegenviel waren de hoge prijzen voor olie etc.. wat is dát spul duur zeg.. Er zit voor dik 100 euro aan olie en andere vloeistoffen in..

Mooi dat 'ie af is! Daar zal 'ie blij mee zijn.
Voor 4L olie kan je bij een motorzaak wel eens bijna 50 euro aftikken. Online verkrijgbaar voor 25 euro...

Dealers kunnen onmogelijk voor alle types alle onderdelen op voorraad hebben. Maar gelukkig kunnen ze het wel snel in huis hebben als je het besteld.
 
Ik ben blij jullie te kunnen melden dat de motor AF IS !! Jeuj !!

Eindelijk rijdt hij weer..

Alles ging verder van een leien dakje.. Alles paste.. Uitlaat ziet er super uit, banden zaten er vlot op , alle vloeistoffen zijn vervangen.. filters en de hele reutemeteut is vernieuwd.. Hij kan er weer tegen..

Iedereen ontzettend bedankt voor het meezoeken naar alle onderdelen en alle tips !

Mooi zo, gefeliciteerd, en nu lekker rijden :] hoe was de reactie van manlief? :)
 
Hij was blij verrast ;-) vroeg zich af waar ik al het spul vandaan had gehaald ;-).. En vooral... wat heeft dat allemaal gekost.. Tja.. meer dan genoeg.. Ik denk dat ik in totaal wel op een 1000 euro zit.. Maar goed.. Het is het waard.. hij wordt maar 1 x 50.. En hij is als een kind zo blij dat ie weer kan rijden..

Van mijn moeder krijgt hij een nieuwe helm.. dus helemaal af..
 
Terug
Bovenaan Onderaan