Hallo,
Ik heb een half jaar geleden een R1 uit 1998 gekocht, de motor had lang stilgestaan en daarom zijn voor de aankoop de carburateurs gereinigd. De motor heeft toen 2000 kilometer perfect gereden. 2 weken geleden heb ik de motor voor het eerst uit de winterstalling gehaald en deze liep nog steeds perfect tot gister..
De motor loopt nu op 3 cilinders, de meest rechtse cilinder doet opeens niet meer mee (toen ik de motor kocht was dit ook de boosdoener). Schoonmaken van de carburateurs helpt niet, bougies zijn nieuw (en vonken goed) evenals het benzine filter en het luchtfilter.
Nu heb ik ontdekt dat er uit een busje bij de inlaat (kelk) van de carburateur van de cilinder die niet mee doet benzine stroomt, zie foto:
http://uploadenfoto.nl/pictures/f045d3e7e45906fb34f5774b04857192.jpg
Kan iemand mij vertellen wat dit 'busje' is en waar deze voor dient? Het is geen sproeier die eruit kan..
Ik denk zelf nu aan poreus geworden rubber o.i.d. in de carburateur door het lange stilstaan bij de vorige eigenaar?
Ik heb een half jaar geleden een R1 uit 1998 gekocht, de motor had lang stilgestaan en daarom zijn voor de aankoop de carburateurs gereinigd. De motor heeft toen 2000 kilometer perfect gereden. 2 weken geleden heb ik de motor voor het eerst uit de winterstalling gehaald en deze liep nog steeds perfect tot gister..
De motor loopt nu op 3 cilinders, de meest rechtse cilinder doet opeens niet meer mee (toen ik de motor kocht was dit ook de boosdoener). Schoonmaken van de carburateurs helpt niet, bougies zijn nieuw (en vonken goed) evenals het benzine filter en het luchtfilter.
Nu heb ik ontdekt dat er uit een busje bij de inlaat (kelk) van de carburateur van de cilinder die niet mee doet benzine stroomt, zie foto:
http://uploadenfoto.nl/pictures/f045d3e7e45906fb34f5774b04857192.jpg
Kan iemand mij vertellen wat dit 'busje' is en waar deze voor dient? Het is geen sproeier die eruit kan..
Ik denk zelf nu aan poreus geworden rubber o.i.d. in de carburateur door het lange stilstaan bij de vorige eigenaar?
Laatst bewerkt: