Reismaatje(s) Italië gezocht!

katja

MF'er
31 aug 2013
40
9
Noord-Holland
Hallo :W
Ik wil eind juli/begin augustus met de motor richting Italië vertrekken.
Omdat alleen ook zo alleen is en ik niet veel motor rijdende vrienden heb ben ik op zoek naar een reismaatje(/reismaatjes) :)
Het idee is om voornamelijk te kamperen/zelf te koken, maar af en toe een goedkoop
hotel/ b&b/ hostel bij slecht weer vind ik ook geen probleem.
De route heb ik nog niet precies gepland maar ik wil in ieder geval naar door Zwitserland, Milaan, Florance, misschien Rome en Napels, Dolemieten en mocht ik daarna nog heel veel zin hebben misschien nog naar Praag. Het plan is om ongeveer 300 á 400 km op een dag te rijden, natuurlijk zo veel mogelijk binnendoor.

Ik ben zelf 21, heb ruim twee jaar mijn rijbewijs en rij een honda CB600 uit 2000 (vol vermogen).
Ik rij over het algemeen (volgens mij) vrij rustig, waar het kan sportief.
Verder ben ik zelf ook vrij rustig en hou niet zo van uitgaan, zit liever 's avonds rustig bij een kampvuurtje.
Ik zoek iemand van ongeveer dezelfde leeftijd (tussen de 20-30 jaar), mogen natuurlijk ook meerdere mensen zijn. wat de route ed. betreft is eigen input is natuurlijk altijd welkom, er staat nog niets vast.
Wie wil/willen er mee? *O*
 
tijd klopt maar of je het aandurft :+ ik rij naar het oosten en ben bezig met mijn visum aanvraag voor Rusland. dus als je van avontuur houd *D ( mijn reisstijl is in mijn ondertitel te lezen.)
 
Gaaf zeg, maar Rusland is toch weer een heel andere kant op en met de motor die ik nu heb blijf ik liever op asfalt zegmaar :+ Lijkt me wel gaaf om in de toekomst eens zoiets te doen :Y
 
Gaaf zeg, maar Rusland is toch weer een heel andere kant op en met de motor die ik nu heb blijf ik liever op asfalt zegmaar :+ Lijkt me wel gaaf om in de toekomst eens zoiets te doen :Y
het begon bij mij ook allemaal met 2 weken vakantie naar Italië _O- na 1,5 week toch maar richting huis gereden. zat ondertussen in Istanbul _O- toen nog met een 25kw gs500e. tot daar is asfalt genoeg en alles redelijk knap :Y
 
Ik heb 2 jaar geleden zo'n beetje de roadtrip gemaakt die jij in gedachten hebt. Mijn route was Stelvio, Livigno, Zwitserland, Como, Livorno (Piaggio/Vespa museum), Rome, Napels, Sorrento, Urbino, Misano, Gardameer, Amsterdam. Vanaf de Stelvio tot de Brennerpas op de terug weg eigenlijk alles binnendoor gedaan, in totaal zo'n 6500 km uit en thuis. Ik wilde nog verder richting Tropea (Calabria) en terug via Vieste (Gargano) maar had niet genoeg tijd en op een dorstige KTM hakte de Italiaanse benzine prijzen er behoorlijk in.

Kamperen in Italie kan best prijzig zijn, je betaalt een bedrag voor de plek en PP, ik was zo'n 25 tot 35 euro per nacht kwijt en dan moet je vaak nog een muntje kopen voor warm water en met een rol wc papier onder je arm naar 't toilet (ben hotel prijzen in Azie gewend), ben je met meerdere personen dan kan je 1 plaats nemen met meerdere tenten en zo de kosten voor de plaats "piazzola" delen.

In Italie begint de bouwvak op 1 augustus, tot de feestdag ferragosto op 15 augustus is het dan behoorlijk druk op de campings, althans op de plaatsen waar Italianen heen gaan.

Ik zou zo met je mee gaan, ben alleen 10 jaar te oud en mijn vakantie is dan net afgelopen, laat maar weten als je vragen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Wordt het een rit binnendoor of pak je het eerste stuk snelweg? Ik verwacht zelf dinsdag 28 juli naar Italie te vertrekken met een CBR600RR. Eerste stuk zal snelweg worden en vanaf Zwitserland binnendoor.
 
Waarschijnlijk ga ik ook begin augustus weg, maar ik dacht na noord-Italië richting Slovenië te gaan. Misschien is het wel leuk een overlappend stuk niet solo te doen, Duitsland en binnendoor door de alpen en noord-Italië bijvoorbeeld.

Zelf ook een paar jaar aan het rijden en vorig jaar een motorkampeervakantie naar Noorwegen gedaan, voornamelijk lekker solo, maar af en toe een stuk met (nieuwe) motorvrienden. Verder best praktisch ingesteld en zit 's avonds t liefst lekker bij een vuurtje voor de tent met boek/eten/drankje/gezelligheid.

Stuur gerust eens een berichtje als je verder wilt kletsen over de reis, in ieder geval veel plezier!
 
Laatst bewerkt:
5150II: bedankt voor de tips, mocht ik nog vragen hebben hoor je het!

JMN: Eerste stuk twijfel ik nog over. Aan de ene kant denk ik idd eerste stuk snelweg en zo snel mogelijk naar Zwitserland, maar ik ben niet zo'n fan van snelweg rijden O-)
Wil je in één keer naar Zwitserland of tussendoor nog overnachten? Had je binnen Italië een beetje dezelfde route in gedachten?

thyrif: Klinkt goed, eerste stuk samen en daarna solo verder vind ik ook prima, eventueel kan ik vanaf Florence bij mijn broer en zijn vriendin aanhaken, die gaan met de auto die kant op.
Slovenië ziet er ook niet verkeerd uit trouwens!
 
Vorig jaar ben ik eind aug/ begin sep ook naar Italië geweest.
Meestal op de camping, soms als het zo uitkwam een B+B en 1 dag hotel.

Ik ben vanuit NL in 1 streep naar Florence gereden. Vanaf daar kris-kras door heel Italië naar de onderin de hak, vervolgens naar de teen en overgestoken naar Sicilië. Iedere dag 350-450km. Heerlijk rustige wegen in de Appenijnen en verder naar Sorrento. Als je dieper Italië inrijdt is zeker de kust onder Napels zeer het bezoeken waard. Napels-Vesuvius-Pompei-schiereiland Sorrento-Capri-kustweg Amalfi-Peastum.

Ik denk meer naar zuiden dat campings goedkoper zijn. Enkele dagen minder dan €10. Ook eten onderweg (tja, da's vaak een pizzeria) blijft verder zuidwaarts goed binnen het budget. Het enige waar veel geld verdwijnt dat is in de tank. Benzine vorig jaar vaak boven €1.80 Toen ik in Palermo op de boot ging had ik natuurlijk al de nodige liters verstookt. De veerboot was weer niet zo duur en brengt je vanaf Sicilië na 22h varen voor €200 weer de hele Midd.Zee over naar Genua. (met eigen hut waar je heel prima kan snurken) Daar kan je zelf qua brandstof niet voor terugrijden. Ook vanaf Napels varen er boten naar Genua. Binnen 1 dag sla je heel Italië over voor een bedrag waar je nog niet voor kan tanken, dan heb ik het nog niet over tol, motor-slijtage en de benodigde tijd. Vanaf Genua kom je in 1 dag weer thuis.(ten minste het was voor mij goed te doen) Andere mensen doen een cruise-vakantie. Die krijg je er hier gratis bij!!

Mijn ervaring verder naar Z Italië is aardige, behulpzame mensen. Niks maffia en dat soort onzin. Niets van gemerkt! Eerder nog het tegendeel: Meermaals hulp 'per niente' (gratis) Veel minder druk en de prijzen zijn ook beter. Daarnaast is de stress van het noorden verder in de laars geheel onbekend.

Wat minder is in het zuiden dat is als reeds gemeld veel km's met veel DURE benzine en vaak toch wel wegen met slechter wegdek met gaten. Nog een punt is dat ik in het zuiden meermaals campings had uitgekozen die inmiddels waren opgeheven. Dat is wel vervelend als je eind van de dag voor een gesloten poort staat en je ziet achter de receptie de nette grasveldjes. Moet je weer verder zoeken.

Nabrander:
Verder naar het zuiden heb je in de zomer in Italië nooit echt slecht weer. Als spullen nat, dan na 2 uurtjes zonneschijn alles weer droog.

Op Sicilië zouden erg veel bootvluchtelingen zijn. Ja, je ziet in Catania bij de haven wel Afrikanen lopen. Verder op het eiland nergens gezien. Bedenk Sic is ca 2/3 van opp van NL. Dus die paar vluchtelingen vind je daar echt niet terug.
 
Laatst bewerkt:
Best leuk idee! Heb zelf ook nog geen vakantie gepland, wist wel dat ik op de motor weg wilde. Echt ervaren ben ik nog niet though, nu net een maand mijn rijbewijs hehe.

Ben wel benieuwd naar je verdere plannen, klinkt cool!
 
Tot Sicilië en dan met de boot terug klinkt ook gaaf, maar ben bang dat ik dan erg lang onderweg ben en moet de 27e weer in nl zijn. Hoe lang ben jij ongeveer bezig geweest?

HeeroYuy: Veel meer plannen dan dit gaan er niet komen denk ik :p Routes wil ik een beetje van dag tot dag plannen en denk niet dat ik van te voren campings ga reserveren. Die ervaring is het probleem niet toch? Die krijg je onderweg wel :+ Wat voor motor heb je?
 
53564710.jpg


:+
 
Laatst bewerkt:
Best leuk idee! Heb zelf ook nog geen vakantie gepland, wist wel dat ik op de motor weg wilde. Echt ervaren ben ik nog niet though, nu net een maand mijn rijbewijs hehe.

Ben wel benieuwd naar je verdere plannen, klinkt cool!
Ervaring krijg je door te rijden :Y

Vaak is het de twijfel die de mens tegen houd O-) :X
 
Laatst bewerkt:
Best leuk idee! Heb zelf ook nog geen vakantie gepland, wist wel dat ik op de motor weg wilde. Echt ervaren ben ik nog niet though, nu net een maand mijn rijbewijs hehe.

Ben wel benieuwd naar je verdere plannen, klinkt cool!

Pas wel een beetje op, in de bergen rijden is wel wat anders dan hier in Nederland, en foutjes kunnen een stuk naarder uitpakken dan de ondiepe greppels hier. Doe als beginnend rijder dus voor je gevoel even extra rustig aan op de bergwegen. :]


_O-
 
Tot Sicilië en dan met de boot terug klinkt ook gaaf, maar ben bang dat ik dan erg lang onderweg ben en moet de 27e weer in nl zijn. Hoe lang ben jij ongeveer bezig geweest?

Ik ben 3 wkn weggeweest. 1 1/2 dg nr Florence, daar 1 dg stad bezoeken, daarna 2 wkn kris-kras Italië en Sicilië. In 2 dgn van Palermo naar huis.

Als dat toch iets te veel is, probeer dan iig gebied rond Napels-Amalfi te bereiken!
Daarna vanaf Napels met boot terug naar Genua.

Foto=RUR6WGNC

Schiereiland bij Sorrento
 
HeeroYuy: Veel meer plannen dan dit gaan er niet komen denk ik :p Routes wil ik een beetje van dag tot dag plannen en denk niet dat ik van te voren campings ga reserveren. Die ervaring is het probleem niet toch? Die krijg je onderweg wel :+ Wat voor motor heb je?

Oke cool cool :). Heb een Kawa er6n uit 2010, heb er wel vertrouwen in dat die het blijft doen :)
Best leuk idee! Heb zelf ook nog geen vakantie gepland, wist wel dat ik op de motor weg wilde. Echt ervaren ben ik nog niet though, nu net een maand mijn rijbewijs hehe.

Ben wel benieuwd naar je verdere plannen, klinkt cool!

Pas wel een beetje op, in de bergen rijden is wel wat anders dan hier in Nederland, en foutjes kunnen een stuk naarder uitpakken dan de ondiepe greppels hier. Doe als beginnend rijder dus voor je gevoel even extra rustig aan op de bergwegen. :]

Zal ik doen :Y


:( _O-
 
Ik had het plan om mijn ouders bij het Gardameer op te gaan zoeken, maar door ziekte van een van hen gaat dat niet door. Ik zou dan een route nemen door de Eifel en het zwarte woud, om de heuvels en bergen een beetje te leren voordat ik Zwitserland in ging.

Als ik dit lees ziet het er wel heel gaaf uit! Ik ben alleen zelf wat meer van de hostels/hotels, zowel voor een beetje luxe als vanwege het lichte rijden (dan heb je bij wijze van spreken alleen schoon ondergoed en onderkleding nodig). Maar ik hou het in mijn achterhoofd, lijkt me erg leuk om alsnog weg te gaan.
 
Vorig jaar ben ik eind aug/ begin sep ook naar Italië geweest.
Meestal op de camping, soms als het zo uitkwam een B+B en 1 dag hotel.

Ik ben vanuit NL in 1 streep naar Florence gereden. Vanaf daar kris-kras door heel Italië naar de onderin de hak, vervolgens naar de teen en overgestoken naar Sicilië. Iedere dag 350-450km. Heerlijk rustige wegen in de Appenijnen en verder naar Sorrento. Als je dieper Italië inrijdt is zeker de kust onder Napels zeer het bezoeken waard. Napels-Vesuvius-Pompei-schiereiland Sorrento-Capri-kustweg Amalfi-Peastum.
Beste trip geweest, heb je daar nog gegevens van of een verslag?

ben geinteresseerd :)
 
Ik vertrek zondag 3 augustus vanuit Nederland, via Ardennen, Eifel en Vogezen naar het zwarte woud. Maandagmiddag moet ik in Zwitserland zijn. Route is vanuit Zuid Limburg volledig binnendoor. Als iemand (gedeeltelijk) mee wil rijden kun je een PB sturen.
 
Laatst bewerkt:
Beste trip geweest, heb je daar nog gegevens van of een verslag?

ben geinteresseerd :)

Als je ge-interesseerd bent heb ik wel een verslag voor je. Evt. ook voor Katja.
Stuur mij een pb met mailadres, dan kan ik word-bestand bijvoegen..................
 
Hoi ik ben van het voorjaar al naar Barcelona gereden en vorige jaar drie weken door Frankrijk. alles een beetje camping hoppend. Ik was van plan eind juli nog wel weg te gaan. 25 juli als richt datum tot zeker de 31ste. Ik rij zelf een BMW R1100GS en stamp hem vol met vanalles en nog wat. ik heb nog geen route in gedachten maar zou zeker wel stuk richting Italie willen.
stuur maar een PB mocht je nog niet genoeg gegadigde hebben.
 
Ah dit is echt de route die ik ook in gedachten heb, ik heb alleen geen vakantie van m'n werk dus of het nog te doen zou zijn.. Ik blijf hier nog even meekijken en twijfelen. Alleen het kamperen is niet echt mijn ding, het is nogal veel meenemen op de motor vind ik!
 
Ah dit is echt de route die ik ook in gedachten heb, ik heb alleen geen vakantie van m'n werk dus of het nog te doen zou zijn.. Ik blijf hier nog even meekijken en twijfelen. Alleen het kamperen is niet echt mijn ding, het is nogal veel meenemen op de motor vind ik!

Zat plek op die GS :]
 
Ah dit is echt de route die ik ook in gedachten heb, ik heb alleen geen vakantie van m'n werk dus of het nog te doen zou zijn.. Ik blijf hier nog even meekijken en twijfelen. Alleen het kamperen is niet echt mijn ding, het is nogal veel meenemen op de motor vind ik!
je moet geen tent opzetten }) heb al menig nachtje op de motor doorgebracht _O- beentjes over het stuur en je hoofd achterop het zadel. of je hoofd tegen de tank en je voetjes naar achter _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan