Reisverslag in 6 dagen naar de Stella Alpinna Rally en terug 07-23 ( BMW R80 1986 )

lo bmw r80

Kings&Queens BMWr80
4 mrt 2021
338
714
Brabant
Bardonessia Stella Alpina Rally 05-07 t/m 11-07-2023
1689356492767.png
1689356622612.png

Woensdag 5 july
Na even twijfelen om te gaan, gisteren min of meer plotseling, besloten om te vertrekken naar de Stella Alpina Rally om het treffen daar eens mee te maken. Ik had er wat filmpjes van gezien en over gelezen. Gaaf!!!! doen dus. Vanmorgen code rood, kut klote weer, wat ga ik doen? thuis was het rond negenen droog. Nu of nooit, vertrokken waarna onderweg bij Antwerpen al zeik nat natuurlijk, wat een wind zeg tot voorbij Luxemburg echt wel last van gehad. Dus snelheid aangepast naar 80/90 km p/u
Rond 17.00 bij camping la Moush
1689357343509.png
aangekomen. Heb trouwens gehele weg lekker de snelweg gepakt, geen tol, lekker goedkoop hahah. Onderweg vroeg ik me af waarom ik het eigenlijk altijd spannend vindt om alleen op de motor te vertrekken en merk op, dat ik eigenlijk altijd pas als ik Frankrijk binnen rijd relaxter op de motor zit en meer rust in me krijg . Zou dit komen door die saaie snelweg door België en Luxemburg vind er geen reed aan, maar goed eerste stuk is altijd ff km’s maken. Hier op de camping
1689357413647.png
is het niet echt druk, man of 7 waarvan twee stellen. Vanaf morgen binnendoor richting Bardonecchia zo’n 530 km ruim 8 uur, binnen door snel- en tolwegen vermijdend. Donderdag schijn je daar niet terecht te kunnen dus morgen de helft en vrijdag de rest. Een uurtje of 4,5 rijden op het gemak dus we gaan het zien. Na lekker zelf een pasta'tje gemaakt te hebben met een bakkie koffie en twee witbiertjes bij de bar nu lekker slapen. O en wat ben ik toch blij met mijn tentje wat een hotel zeg echt lekker die ruimte van een drie persoons tent met garage.

1689357538554.png
Vandaag de 90.000.00 km berijkt voor brik. wordt vervolgd. dag 2
 
Donderdag 6 july, dag 2

10 uur na een goed ontbijtje ( vindt ik een must ), eitje met groenten en spekkies alles wat er nog over was van de macaroni. De tent en alles weer op de motor, Google map ingesteld op tol en snelwegen vermijden, deze geeft aan er iets meer als negen uur over te doen tot aan Bardonecchia. Dus op het gemakje 4,5 rijden, rond 16.00 een camping op zoeken en rustig aan. Dat lukt het eerst stuk prima nog een paar mooie foto’s 1 met jezus op de achtergrond.
1689425827932.png
En 1 met een zelf bouw ford model 1.
1689425979460.png
Met de eigenaar raak ik aan de praat deze blijkt ook nog een r80 in de schuur te hebben staan. De mannen gaan paragliden berijp ik, ik spreek maar een beetje tot geen Frans maar dat maak ik op. Na ff gebuurt te hebben en de foto, knal ik verder.
1689426118738.png
Na weer wat km's een kleine rook pauze, ff wat drinken en nog een stop,waarbij ik twee Engelse tegen kom welke me vragen om aan te haken richting Grenoble ze hebben een mooie route uitgezed zegge ze welke de moeite waard is.

1689426556604.png
toch leuk die gasten zijn weg van mijn motor oud ding hahahaha maar aanspraak zat.
Door een deel van de Alpen schitterende wegen gepakt. In Grenoble afscheid genoemen van de twee welke hier een hotelletje pakken, hierna nog naar de winkel geweest om twee biertje en wat eten te halen en dan nog een camping zoeken. Nadeel uiteindelijk pas 19.00 op de camping. Echt een lange dag rijden. Het was mooi met alle bochten en bergen links en rechts. Niet veel foto's helaas, maar dat komt vast wel, het is ook zo wat om continu te stoppen. Mischien ? dan toch een go pro op de helm met een knoppie op het stuur hahahhh.
1689427266493.png
Niet slecht de camping in le-sappey en-charteuse, de motor mag bij de tent dikke prima en lekker rustig.
Gekookt en gegeten weer een pasta, gedoucht en nu 23.00 naar bed om het vervolgens morgen wel rustig aan te doen 4 uur rijden 170 km geeft Maps aan. Tussendoor ff eten inslaan om vervolgens zaterdag uit te rusten op base camp bij de Stella Alpina rally. Mijn reis verloopt soepel en de motor doet wat ie moet doen. Was weer een gelaagde dag, leuke mensen ontmoet mooie dingen gezien en het mooiste moet nog gaan komen.
op naar dag 3
 

Bijlagen

  • 1689427289795.png
    1689427289795.png
    48,9 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Dag 3 Vrijdag 07-07

Van morgen 7 uur wakken lekker bakkie koffie en een eitje, maar eens beginnen met de tent afbreken ik wordt er steeds geoefender in, hetzelfde met het bepakken van de motor. Ik vindt dat zo leuk. Ik had wat teveel gewicht achterop, waarbij bij wind voorwiel wat te hoog omhoog kwam voor mijn gevoel. Dit opgelost door mijn slaapzak en slaapmat ook in de dry bag bij de tent te doen en deze in geheel wat naar voren in mijn rug geplaatst, probleem opgelost. Vandaag via een mooie route,
1689501931457.png
( séchilienne )
1689502010504.png

( Le Bourg-d'Osians )
1689502325908.png
( La Grave )

1689502451737.png
( Villar- d'Aréne )
1689502644280.png
( Névache )
richting base camp wat een uitzichten zeg, pfff niet normaal echt lekker gereden. In Bardonecchia vast wat boodschappen ingeslagen en van uit hier naar base camp waarvan laatste stukje al over gravel.
Ik ben reuze benieuwd of het te doen is met mijn motor zoals ik heb gelezen wel in ieddergeval.
1689502898368.png

Tot zover is dit soort weg goed te doen geweest zelfs met bepakking, maar daar heb ik zondag geen last van, we gaan kijken hoever we boven gaan komen.
1689503129808.png
( aangekomen op camp )
1689503288370.png

Voor nu zit ik lekker alleen op een plekje net buiten en op het randje van het camp mooi overzichtelijk. vanuit hier kijk ik op mijn gemak naar het reilen en zeilen van het base camp. Ik ben aan het genieten van alle kampeerders en motorrijder die af aan rijden. Heerlijk om dat zo van een afstandje te zien. De reden dat ik aan de rand ben gaan staan is geen gesnurk en niet te veel last van herrie. Groepen naast me die tot laat drinken en lawaai maken. Prima zo, echt een superplek uitgezocht. Ik moest nog wel een soort slootje ( waarvan mensen dachten wat doet ie nou hahah ) door om er te komen maar ik sta top.
1689503823178.png
1689503840768.png


1689503874270.png
1689503903476.png

Net kennis morgen maken met een Duitser deze is voor de eerste keer op stap . Er lopen hier mooie mensen rond dat heb ik al gezien.
1689504047994.png
Mijn Nodels is inmiddels op nu. Maar ff richting de watervallen lopen bedenk ik me. Wanneer ik weer lekker ff bij de tent zit bedenk ik me dat ik wel van die stalen koffers wil voor op de motor, das lekker makkelijk heb ik ook geen tafeltje of stoeltje meer nodig vang ik twee vliegen in één klap mee, scheelt weer ruimte op de motor, na lekker kip groente en tortellini met ham en spekkies te hebben gegeten,
1689504254192.png
valt langzaam de avond in, her en der ontstaan er overal vuurtjes
1689504428391.png
,Ik heb zelf ook wat hout kunnen bemachtigen, en maak van stenen die rondom de tent liggen een vuur pitje
1689504531051.png
Nuu lekker op mijn gemakje wijntje, stukje kaas en wat olijven. Zo kom ik de avond wel weer door dacht ik, een klein vuurtje wat me lekker een beetje warm houd.
1689504633256.png
laat de nacht maar invallen.
1689504691338.png

Er hangt hier een bijzondere mooie sfeer zo. Na mijn tweede glas wijn schuiven er drie duitsers
1689504798552.png
bij me aan.
1689504820108.png
bij het vuurtje,
we praten wat over motorrijden. Ondertussen heb ik een lekker blues muziekje opgezet, zei kletsen wat en ik ben lekker muziek aan het luisteren. Het is toch half één geworden. Naar nog een bezoekje van nog wat Nederlanders ( blijkt achteraf Tonny ) te zijn, al bij al een hele gezellige avond geworden morgen eerst maar eens uitslapen. in bed bedenk ik me of ik morgen alvast naar boven kan komen mits het weer okey is. Ga ik me, er dan, een dag eerder dan gepland aan wagen denk ik ?, we gaan het zien als het weer goed en droog is heb ik de meeste kans dat het lukt, zondag is maar afwachten ook wat betreft de drukte gaat er door mijn hooft, maar dat voor morgen eerst lekker slapen, en op naar morgen dag 4.
 
Laatst bewerkt:
Dag 4
Zaterdag 08-07
Lekker vroeg op 7uur wakker ( uitslapen niet dus, haha of wel? ik ben wakker nu,dus)
1689589729006.png

1689589757655.png

1689589790460.png

Het camp ontwaakt langzaam, de eerste motoren ronken al, bedenk me dat een bakkie koffie en een eitje wel lekker is en begin met bakken. Ff mijn koppie in het frisse berg water wat naast mij tentje stroomt, tanden poetsen. Ik sta aan de goede kant van een stroompje waar gelukkig niemand in staat te pissen. Mijn watertje is schoon genoeg om mijn tanden te poetsen en een bakje koffie mee te maken. Na een eitje, een verse gemalen koffie bedenk ik me weer zal ik vandaag al naar boven rijden ? Het is negen uur en waarom zou ik tot morgen wachten heb de sfeer van het kamp al geproefd hoef hier niet persé nog een nacht te blijven om morgen een medaille te krijgen ook kan altijd morgen blijven en nog een keer naar boven. Anders een dag gewonnen om nog meer Frankrijk te door kruisen. Ik ben wel zenuwachtig want een off Road track met een gewone tour motor rijden is nog al wat, zeker wanneer je nog nooit echt off road hebt gereden behalve op een crosser toen ik twaalf was. Nu 9 uur, schijt !!!! ik ga gewoon nu. Ik trek mijn broek aan, jas aan helm op start de motor lekker licht zonder tent en volle tassen en begin aan de klim, de eerste haarspelden gaan lekker.
1689590049467.png

1689590160265.png
Gravel rijden gaat me redelijk af, Althans kom niet verder dan de tweede versnelling hahaha op mijn dooie gemak kachel ik naar boven er zitten goede en slechte stukken bij. het is wel opletten voorde grote stenen moet uitkijken dat ze mijn carter niet beschadigen het is all in the game, ook wat betreft de concentratie.
1689590320851.png
onder tussen wordt ik ingehaald door BMW GS rijders, KTM's, crossers, enduro, en andere zwaar kaliber motoren die overigens maar één of niet eens versnellingen hoger komen op sommige na dan, die geven echt flink gas, het wordt gladder en gladder, grind verandert langzaam in blubber naar mate ik hoger kom.
1689590563108.png
Echt vet !!! dat ik hier nu rijd denk ik steeds, o, ja, en dat ik niet moet vallen, mijn motor heel moet blijven ( hahaha ) zodat ik thuis kan komen. En ja hoor nog ff laatste stuk door de blubber. En eigelijk geheel plotseling ben ik dus boven aan de top. Yessss gehaald dus vet
1689590743075.png
1689590784867.png

1689590811167.png
1689590825036.png

1689590862004.png

Met het maken van de foto bij het bord zak ik nog per ongeluk een meter weg in de sneeuw om dat ik te dicht bij de paal ga staan hahahh. Blijf natuurlijk gewoon staan lol als of er niets aan de hand is whahahah ( fluiten )
1689591042060.png

Affijn door. Na ff boven te hebben genoten. Nou nog terug is dat anders rijden ? ik weet het niet.
1689591207670.png
1689591264829.png
het valt allemaal best mee ook dit is vrij goed te
1689591385017.png
doen, met de nodige consentratie en voorzichtigheid komt het goed.
Ik ben trots op mijn oude bmwtje, welke nu de naam heeft Brik of brikkie. Hij flikt het maar ff om tussen al die dikke off-road
bikes boven te komen. Ik denk dat ik om 12.00 u ongeveer beneden aan kwam en daarmee mijn missie in ieder geval volbracht. Wat nu? mission completed.

Weer beneden bedenk ik me,ineens, ik ga mijn tent inpakken en ik vertrek gewoon, kan ik nog wat coles gaan rijden misschien ? en dan zie ik wel. En voor ik het weet is mijn motor bepakt en bezakt. Wordt er steeds handiger in zo gebeurt, nu met volle bepakking nog ff door stroompje heen zonder te vallen en ja hoor gelukt , stuk gravelweg naar Bardonecchia en dan gelukkig weer gewoon verharde weg. Zo weer bereikt!! ff navigatie instellen om het eerste stuk terug naar Nederland rijden. Tegelijkertijd zie ik een tankstation aan mijn linkerkant en pak ik ook een mooi volle tank mee. Heerlijk gevoel zo vrij zijn, dat je iets bedenk, handelt, en je voor je het weet weer verder bent en dit eigenlijk ongepland. Daar wordt ik blij van.

En weer op pad eerste stuk de zelfde weg volgens mij als ik heen ben gekomen waar op ik ff pauze neem.
1689591772890.png
ik rook ff een peuk, he een col op 8km die pak ik nog ff mee is vastleuk rijden.
Boven op die Cole aangekomen schiet mijn telefoon op slot, en weet ik ( denk van vermoeidheid of black out ) de goeie code meer in te toetsen en blijf dit blijkbaar ook doen ( Hoe vast kun je zitten lol ) . Kut Kut Kut, geen telefoon, geen navigatie, en eigelijk ook geen kaart dus papier !!!!!!!! huh ? wat is dat ( dom dom dom hahahah ). In één keer hoor ik, hé jij ook hier ? staan daar twee kerels uit Deventer waarvan ik er 1 (Tonny) gezien had op de Stella. Ik hé hallo hoe ist? ik mopper ff en leg mijn situatie uit met de Telefoon. Zegt Tonny jo wij gaan daar en daar naar toe, we hebben een mooie route uitgezet en pakken dan een camping, je kunt bij ons aansluiten . Eigenlijk zonder na te denken zeg ik ja dat is goed en sluit me aan. Ze hebben een lekker tempo en ik kan goed met ze mee komen geloof ik, of ze houden in ieder geval rekening met me, denk ik dan. Deze gasten hebben een berg ervaring en veel gereisd blijkt achteraf. We rijden veel bochten een bijzonder mooie route. dit heb ik maar weer te pakken. Vanaf 17.00u een camping gezocht
1689592154626.png
( Karel en Tonny ) .hier weer de tent op, koken, eten, koffie en slapen. Leuk reis verhalen gedeeld + tips en tricks waarvan ik wat op steek gehoord. We kletsen nog wat, bespreken of ik nog mee ga en kijken op de kaart wat we morgen gaan rijden. O de telefoon is weer van het slot. ff met de tellie nvan tonny naar pa gebeld. tja dat is het enige nr wat ik nog uit mij hoofd weet. ( stom he ) Wat worden we toch lui gemaakt, weet de nr's van mijn vrouw en kids niet eens meer uit mijn blote bol. we zijn zo verwendt met die kut telefoons. weer wat geleerd ook. papier mee kaart en nr's van het gezin hahahah :+ dat ik ben.
1689592254092.png
al bij al weer een geslaagde dag en ga met een tevereden gevoel naar bed. En op naar dag 5
 

Bijlagen

  • 1689590504277.png
    1689590504277.png
    125,7 KB · Weergaven: 25
  • 1689591523958.png
    1689591523958.png
    126,1 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ja jonge, volgens mij is dat off road rijden ook allemaal sterk overdreven :+


En jou verhaal, ik herken jou er helemaal in :Y
En ook leuk on te lezen. :t
 
Heel leuk geschreven, gaaf man!!!!. Ook ik heb met een honda cb500 (model 2002) de onverharde Parpaillon en de Ligurische Grenzkammstrasse gereden. Gaat best goed, vooral beetje easy aan doen bij grote stenen en kuilen. En genieten!
 
Dag 5
Zondag 09-07

Wakker en een ontbijt met koffie, en dan is ook gelijk mijn eten en drinken op, lekker veel plek op de motor. Die ik straks kan vullen met weer nieuwe boodschappen om vanavond weer mee te kunnen koken. Tent alles weer in en opgepakt . We gaan vandaag schijnbaar een vette Alpen route doen met
1689699753466.png
bergtoppen en bochten.
1689699796395.png

gisteren ook veel gehad heel veel bochten, nou vandaag ook hoor. Onderweg bedenk ik me van alles, wat zou het vet zijn om dit met een van mijn kinderen te doen als ze zometeen oud genoeg zijn en de interesse ervoor hebben. Wat ga ik straks eten en wat voor boodschappen heb ik daar voor nodig. Geen pasta dat heb ik vier dagen, op vier verschillende manieren op en besluit dat het salade met kaas en brood wordt. Hoe gaat het met mijn maten en hoe gaaf zou het zijn om
1689699937723.png
dit met een van hun te doen. Ik heb eigenlijk helemaal geen vrienden die en motorrijden en kamperen leuk vinden, niet op deze manier, maar goed rijd nu met Karel en Tonny twee leuke gasten, ervaren rotten van rond de 60, heb het prima naar mijn zin met ze. Ik heb het vandaag
1689700307614.png
minder zwaar qua vermoeidheid als gisteren, het rijden gaat gemakkelijk en wordt ik wordt niet moe zoals je wel eens hebt ALS JE TE LANG ( wat toch stiekem vaaker voor komt dan ik zou willen, maar ja rijden is ook zo leuk ) DOOR RIJD.
We rijden
1689700484697.png
echt een geweldig mooie route van 260 km geloof ik, tussen door tanken we bij een grote super markt, ik haal daar ff snel een Cola en wat nutsen. Dit met de gedachte we komen er straks nog wel een tegen voordat we op de camping aan komen. Karel is een matrasje aan het kopen die van hem is lek. voor de winkel staat nog een voorzitster van de vespa club een bijzonder mens, met ook een bijzondere vespa, ze staat hiet omdat er een soort vespa rally aan de gang is. Zo af en toe stop er een vespa en schiet gehaast weer door, leuk om te zien. Omdat ik mijn tank echt te vol heb gehooid gaat er wat benzine door de overloop en ligt er een plas onder mijn motor. Verschillende mensen wijzen me erop maar ik geef aan dat dit de overloop is. En door, bochten, bochten
1689700700094.png
en haarspeldbochten en nog eens bochten met mooie vergezichten bergen en Berg toppen.
1689700761955.png
1689700793397.png


1689700820120.png
1689700845134.png

Ook mee gepakt, Cormet de Roselend, col de colombiere. Onder het eten bespreken we de dag kletsen wat en hebben het over morgen.
1689701234547.png

Karel en Tonny rijden morgen binnendoor zonder peage richting Luxemburg en vroegen of ik nog zin had om aan te haken. Ik heb ja gezegd dus morgen geen bochten meer hahah en nu slapen.
Net voor het slapen bedenk ik dat ik ook nog over Straatsburg kan rijden naar de Franse van vorig jaar die ik in Porcaro heb leren kennen tijdens een motor festival Madone des Motards in Porcaro (Bretagne) ff kijken of ie nog reageert, en plotseling krijg ik een berichtje van Motor maat Stefan, zo staat ie in mij Telefoon hahaha ook vorig jaar leren kennen. 1 x in ned mee gereden deze appte dat hij was bezig met een tour die we eigelijk samen hadden willen doen dit zat er helaas niet in. Ik stuurde hem dat ik op laatste moment toch nog op pad was gegaan, wel echt jammer maar goed, ff via app paar foto's uitgewisseld, volgende keer zit het er misschien wel in . Nu ff kijken of de Franse reageren en anders rijd ik morgen alleen en over Straatsburg als ze niet hoeven te werken vang ik 3 vliegen in 1 klap . ze blijken bij hun ouder te zitten in het Noorden te ver om dus.
Hé wat hoor ik live muziek, een gitaar en een meisje wat zingt mmmmmm ik heb nog een biertje, toch ff kijken wat daar gaande is als er iets te doen is ben ik er graag bij hahahaha, drink ik het laatste biertje daar op. Voor ik het weet sta ik buiten de tent en loop naar een caravan waar de muziek vandaan komt en val binnen lol.. ( nou buiten technisch gezien hahaha )
1689702236873.png

Blijken een paar 30ers te zijn alternatief een imker met zijn vriendin en een schipper dat blijkt uit de filmpjes die hij me liet zien met een zeilboot en een flinke tonijn die hij gevangen had. Het was geen live muziek maar een cd, hahaha akoestisch lol. Maaaaar al snel wordt er een gitaar een jambe en een mondharmonica gepakt. Er ontstaat er een soort jam sessie, vet gezellig we buurten nog wat over reizen en algemene zaken, zingen wat, spelen wat, althans met mijn beginners gitaar les hahaha en dan vindt ik het welletjes en ga slapen.
op naar dag 6. Weer een fantastische dag beleeft en mooie mensen ontmoet.
 
Laatst bewerkt:
Dag 6 10-07
7.00 wakker, eerst koffie, geen eten is gisteren niet meer gelukt het was zondag en de winkels waren dicht althans toen we voor de tweede keer de supermarkt op zochten. Hat is allemaal op. kijken voor sigaretten dan ? Jeb hij is open en 4 km tien/min niet ver voor een verslaafde. Ff snel in korte broek en shirt dan maar. Als ik terug ben zijn Karel en Tonny ook wakker, niet gek als ik met de motor
1689768123557.png
weg rijd hahahah. Nou een bakkie koffie nog en ik krijg twee crackers aangeboden welke ik besmeer met pindakaas mmmm lekker ook. We bespreken dat we flinke rit voor de boeg hebben en pakken in, vertrekken dan rond 9e denk ?. Het is een rit met afwisselend bochten en provinciale weg en snelweg maar bloed heet onderweg. We stoppen een paar keer extra valt me op. Tonny krijgt slaap merkt op dat ie aan het knikkebolle is en besluit te stoppen.
1689768296671.png
vervolgens liggen we denk een ff half uurtje aan de kant van de berm te pitten. Wij aan de ene en onze motoren aan de andere kant van de weg. We vervolgen onze weg en niet lang daar na, iets voor vijven denk ik, trek ik dit nog wel een uur of drie, en ga ik nog verder met deze twee mannen. Ik besluit voor Tonny te gaan rijden en gebaar dat ik bij de volgende air wil stoppen voor overleg mijn beslissing is dan gemaakt, ik verlaat het tweetal, en kies ik voor mezelf. Ik wil Max rond zessen op een camping zijn. We stoppen en besluiten dat we bij het volgende tankstation.
nummers wisselen. Ik krijg hier nog een kopie koffie van de mannen waarna ieder weer zijn eigen weg gaat. ( wel respect voor die gasten hoor, half 9 waren ze in Luxemburg bleek )
1689768849797.png
Ik rijd op mijn gemak naar Epinal en bedenk me dat ik een fijne beslissing voor mezelf heb gemaakt. Heerlijk om ook weer alleen te zijn. Ik zoek een camping op die me wat lijkt, maar hier aangekomen blijkt deze 19,50 voor een nacht te kosten, ik bedenk me geen moment en zeg 19,50 dat ga ik niet betalen, ik heb voor 9€ geslapen ik rijd verder. 11 min verder buiten de stad sta ik nu op een super camping met zelfs een mooi zwembad.
1689768895290.png
Lekkkkkkkker hoor, ik haal de bepakking los zet mijn tent op
1689768965279.png
rook er eentje. En denk zwemmen mmmm, ik pak mijn douch gel en tandenborstel handdoek en neem een duik oooo wat voelde dat goed zeg ( een van de beste duiken in mijn leven ) naar een dag op dat brik. Gelijk daarna ff douche en in het café een biertje een hele grote dan, wel kut 8€ afrekenen maar dat had ik daar straks bespaard whahahaha ook deze was bijzonder lekker affelingen blanch mmmm water lol me weer in de mond, ik zal het nu met water moeten doen hahaha heb net gegeten.
1689769086808.png
toch weer pasta. dit keer met olijven mini asperges pesto en tonijn best te naggelen.
1689769141230.png

Ik denk nog wat aan thuis, mijn meissie, de kinderen, mijn matties thuis hoop dat een van hem ooit een met me mee gaat om dit mogen beleven, waarschijnlijk vinden ze het allemaal afzien maar ik hou er van. Ff Kijken wat de avond nu nog brengt en morgen op huis op aan, nog 511km uurtje of 6,5 / 7 denk ik, is best te doen pak vanaf nu wel snelwegen en nou 21.15 eerst koffie en een peuk.
Als ik nu zo eens terug kijk heb ik eigelijk alles bij mis ik niets qua spullen. is er weinig tot geen verbetering nodig of ik nu 3 of 30 dagen zou gaan. Wel ben ik er achter dat een nieuw motorpak ( broek/jas ) geen overbodige luxe zou zijn deze begint echt op te raken. qua helm zou een vizier met regen tochbeter voldoen als de vliegeniersbril waarmee ik nu rijd,maar goed er is altijd wel iets te zijken hahahha.
Qua gezelschap dikke prima, ik ben graag alleen, als het uitkomt zoek ik het op en pas me aan, het fijne van alleen reizen. Nadeel je kunt niet delen op de mooie momenten. kort om er valt van bijde wat te zeggen. Voorlopig was dit een geweldige combi. lekker slapen. Morgen het laaste stukje, al zou ik best voor altijd op pad kunnen whahhaha. Op naar dinsdag.
 

Bijlagen

  • 1689768416573.png
    1689768416573.png
    170,5 KB · Weergaven: 34
  • 1689768429654.png
    1689768429654.png
    170,5 KB · Weergaven: 30
  • 1689769081355.png
    1689769081355.png
    32,9 KB · Weergaven: 30
Dag 7 ( hahaha, jeb anders dan in de titel. ???? weet ook niet hoe ik daarbij kom lol )

Dinsdag 08-07
Lekker vast geslapen en net voor 7e wakker mijn laatste kopje koffie deze en die is ook op precies genoeg mee genomen, als ontbijt Noodels kerrie, die over was van gisteren, dit bij gebrek aan beter, maar goed wel lekker veel ruimte voor de terugweg geen boodschappen meer bij. Ondertussen trek ik een paar haringen uit de grond en leg ik wat tentstokken plat, vouw mijn ten op een laat deze ff drogen. Nadat alles weer gezakt en bepakt is
1689833677056.png
vertrek ik om 9uur richting huis. Onderweg nog ff een keer tanken en bij een stop op een parkeerplaats ff 15min languit in het gras. Maar heb niet echt de rust thuis roept. En vertrek ik weer. Het zal geen spannede dag worden vandaag met veel foto's aangezien er voornamelijk snelweg gereden gaat worden. Net voor Hazeldonk nog ff in belgie
1689833814988.png

goedkoper tanken maar dit blijkt achteraf niks te schelen. Kom hier nog in gesprek met een jongen welke me een duimpje geeft en vraag hoever ik gereden had hij blijkt met de auto naar Gambia gereden te zijn met de xray challengs. Waarop ik hem vertelde dat het nog op mijn lijstje staat om naar mijn moeder in Gambia te gaan op de motor. We zeggen elkaar gedag trek mijn jas weer aan, lekker nog 35min dan ben ik thuis. ( eigelijk helemaal niet lekker zou nog zo 4 weken weg kunnen blijven hahhaha ).

Thuis aangekomen
1689833997149.png
zet ik de motor achter in de tuin en zet voor de laatste keer mijn tent op laat hem drogen en pak m weer in, berg alles weer achter het schot op, douchen en scheren ( deel van mijn motor pak ondertussen hahaha ) en beschouw dit als het einde van mijn reisje. Ongeveer 2400km gereden toch de moeite waard weer.

1689834133390.png
Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van een klein stukje uit mijn reisverslag zoals ik genoten heb van de velen hier op dit forum. Hopelijk stimuleert dit om ook te gaan schijven en of reizen, blijft het cirkeltje rond. Als ik even na denk en evalueer, zou ik dan nog dingen anders doen of nodig hebben behalve de benoemde dingen bij dag 6 ? nou eigelijk niet. Ik vindt Frankrijk een geweldig land om in te rijden en volgens mij raak je er nooit uitgekeken, maar ben ik er nu drie jaar achter elkaar geweest. Tijd voor wat nieuws heb onder tussen een waslijst met dingen die ik wil zien, en ontdekken. Duitsland heeft 101 stads poorten om te bezoekken en te fotograveren, iets extremer elefanten treffe, primus treffe, maar ook engeland, ierland, schotland, noorwegen, en de balkan staan ook nog op een lijstje, whahaha keuze te over. Één ding kan ik jullie wel vertellen het kriebbeld nu al weer toch wel een beetje verslavend dat gereis. Wie weet komen we elkaar een keer tegen onderweg.

peace out

Tot de volgende
Groeten, Loran
 

Bijlagen

  • 1689834175389.png
    1689834175389.png
    82,6 KB · Weergaven: 15
Herkenbaar dit zeg. Leuk stukkie. Alleen zijn is heerlijk vakantie vieren maar met vrienden en familie ook. Wat een luxe om hier een keuze in te maken.
 
Top geschreven Loran, ge maakt me jaloers. Mooi hoe je met de wind meerijdt, en leuk volk tegenkomt. Maar ja, je bent ook wel een leuke en sociale vent. De tent heeft het ook goed gedaan zo te zien. Staat nu wel heel hoog op mijn lijstje.

We gaan mekaar nog zien, bij een bluesdingetje of zo. Of volgend jaar weer op een of andere camping.

Merci voor t schrijven !
 
Terug
Bovenaan Onderaan