Remschijf afmetingen (spacer)

Freaky-Guy

MF veteraan
3 jan 2010
6.106
0
Apeldoorn
Goedendag,

Voor mijn motor heb ik een andere voorvork gekocht met dubbele remklauwen gekocht. Daar moeten natuurlijk ook 2 schijven in komen te hangen, want anders heb het nog weinig nut :+.

Nu is het probleem dat ik geen goeie remschijven kan vinden met de juiste hoogte.

Even wat afmetingen:

Originele afmetingen:
Buiten diameter: 310 mm
Binnen diameter: 64 mm
Dikte: 5 mm
Aantal gaten: 5
Diameter van de gaten: 10,5 mm
Steekcircel: 86 mm
Totale hoogte: 19,5

Center klauw tot center klauw: 136mm
Montagevlakken remschijven (op velg): 90mm

Dat komt dus neer op een totale hoogte van: ((136+5)-90) / 2 = 25,5mm

Nu heb ik zitten Googlen en ik kan alleen remschijven met een totale hoogte van 22,5mm vinden (GSX-R750 '90-'94 oid). Dat komt dus neer op een hoogteverschil van 3mm en dan moet ik dus nog een spacer hebben van 3mm.

Je raadt het al; dit gaat ook niet:
14w9zn.jpg


Dit zou misschien net gaan, maar zal dit sterk genoeg zijn? Dit is met schijven van 19,5mm:
mj34nd.jpg


Het handigst is natuurlijk een velg kopen van die GSX-R 750, maar het liefst wil ik mijn originele velg gebruiken.

Weten jullie misschien een oplossing? Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Zie dat je met een cad programma kan werken dus spacers tekenen en op de hoek uit laten snijden lijkt me een makkelijke oplossing.

Centreren kan ook wel zonder opstaande rand.
 
Laatst bewerkt:
@Nicolaas: ik snap niet echt wat je bedoeld met op de hoek uit laten snijden? Ik heb liever wel een centreerrand, want dan zit hij altijd goed.

@guzzigek: dat ziet er niet erg mooi uit denk ik.
 
Laatst bewerkt:
De schijven met een hoogte van 19,5mm werkt ook niet, past aan 1 kant niet goed op de velg:
359e3kk.jpg


Rechts is de centreerrand 5mm, links is hij 11mm. Dus dan moet ik een schijfhoogte hebben van 10/15mm ofzo, wil het er nog een beetje acceptabel uit zien.
Iemand een idee welke motor zo'n hoge remschijf heeft?
 
ligt er aan hoe je hem verder ontwerpt .
Massief is niet mooi maar je kan er veel van weg halen .
[afbeelding]

[afbeelding]

Totale uitvulling van lager kap naar buitenkant schijf is 25mm
Excuse me, deze post gisteren niet gezien.

Het probleem is dat ik niet zoveel bewerkingsmachines heb op mijn stage. Eigenlijk alleen een fatsoenlijke draaibank en een kleine freesbank (uitgebreide kolomboor) met x-y tafel.

Ik zal eens even wat tekenen vanavond, bij jou ziet er niet verkeerd uit.
 
Ik bedenk me net; kan ik niet gewoon een paar busjes draaien om de klauw verder naar binnen te zetten? Dus ipv die 3mm offset bij de GSX-R remschijven bij de velg op te vullen, hem op te vullen bij de klauw.
 
@guzzigek: kan nou ook niet echt heel goed zien hoe het eruit ziet. Van voren lijkt het gewoon een stuk rond, maar aan de zijkant herken ik het niet.

@boutje: oké mooi, dat is een stuk mooier denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan