Motormuis55
Rookie
In februari 2013 kocht ik bijgaande Suzuki GSX 1100 E uit 1982.
Hij zou lopen, als je hem aanduwde. De accu was slecht.
Bij inspectie bleek er meer slecht te zijn. Had deze motor 10 jaar in weer en wind buiten gestaan? Bij het aanduwen bleken er twee ciilinders te lopen, hij liep dus.
Erst de carburatuers maar eens grondig schoon gemaakt.
De bedrading bleek een puinhoop.
Gelukkig heeft deze motor nog een te begrijpoen elektronische ontsteking: Twee voelers op de krukas die naar de ontstekingsmodule gaan en vandaag drie draden (twee maal plus voor de cilinders en een min) die naar de bobines gaan. Toen ik dat volgens de jusite kleuren had aangesloten liep hij op vier cilinders, redelijk keurig. Zonder luchtfilter is dat nog noiet ideaal, hij liep in elk geval.
Tijd om de restauratie ter hand te nemen.
Op 29 maart 2013 ben ik begonnen met het demonteren, om op de 30e op de beurs in Hardenberg alvast te gaan kijken naar onderdelen en personen/bedrijven die onderdelen hebben en kunnen stralen, spuiten of poedercoaten.
Het motorblok was erg gecorrodeerd.Dat is wel weer schoon te krijgen.
<-- Blok Veer -->
De kabelboom wordt draad voor draad controleren en weer opbouwen. De achterdemper veerde alleen, toen ik de veer demonteerde schoof hij zonder weerstand heen en weer, de enige weerstand was de roest van de buis. Wie heeft er nog dempers met een lengte van 325 mm. Onder met een vork
Zoals gezegd is ook de voorvork slecht. Opnieuw hardverchromen?? of ander poten??
Hij zou lopen, als je hem aanduwde. De accu was slecht.
Bij inspectie bleek er meer slecht te zijn. Had deze motor 10 jaar in weer en wind buiten gestaan? Bij het aanduwen bleken er twee ciilinders te lopen, hij liep dus.
Erst de carburatuers maar eens grondig schoon gemaakt.
De bedrading bleek een puinhoop.
Gelukkig heeft deze motor nog een te begrijpoen elektronische ontsteking: Twee voelers op de krukas die naar de ontstekingsmodule gaan en vandaag drie draden (twee maal plus voor de cilinders en een min) die naar de bobines gaan. Toen ik dat volgens de jusite kleuren had aangesloten liep hij op vier cilinders, redelijk keurig. Zonder luchtfilter is dat nog noiet ideaal, hij liep in elk geval.
Tijd om de restauratie ter hand te nemen.
Op 29 maart 2013 ben ik begonnen met het demonteren, om op de 30e op de beurs in Hardenberg alvast te gaan kijken naar onderdelen en personen/bedrijven die onderdelen hebben en kunnen stralen, spuiten of poedercoaten.
Het motorblok was erg gecorrodeerd.Dat is wel weer schoon te krijgen.
De kabelboom wordt draad voor draad controleren en weer opbouwen. De achterdemper veerde alleen, toen ik de veer demonteerde schoof hij zonder weerstand heen en weer, de enige weerstand was de roest van de buis. Wie heeft er nog dempers met een lengte van 325 mm. Onder met een vork
Zoals gezegd is ook de voorvork slecht. Opnieuw hardverchromen?? of ander poten??
Laatst bewerkt: