Dit is een review van een chinese spanningsregelaar gekocht op Ebay voor 12.50EUR incl. verzendkosten. Wellicht helpt het iemand besluiten of dit een goed idee was.
Toen mijn spanningsregelaar van mijn Kawasaki ZZR600 uit 1993 defect ging, heb ik wat rondgebeld en ben ik erachter gekomen dat een nieuwe originele 150E koste en aftermarket 125E. Tweedehands lopen de prijzen tussen 40-80E. Best prijzig voor een passief stukje elektronica.
Nu heb ik geen geld tekort, maar ik vind het leuk om een beetje te experimenteren en heb ik een Chinese regelaar gekocht voor 12.50 incl. verzendkosten!
http://www.ebay.nl/itm/5p...m:mAYs_LQ3YQXomkDewIOpShg
Afgelopen week deze binnengekomen. Een paar foto's:
Pasvorm
Past perfect en de afmetingen zijn gelijk aan de originele
Koeling
Wat opvalt is dat de Chinese niet zo koud aanvoeld als de originele. Dit wijst erop dat de Chinese minder snel warmte onttrekt aan mijn vingers en dus slechter warmte geleid dan de originele. De koelcapaciteit zal dus zeker minder zijn.
Werking
Bij verschillende toerentallen boven de 4000rpm krijg ik een keurige laadspanning van 14.45V. Bij lagere toerental is het iets minder (+-13.8V), maar dat is normaal.
Levensduur
Tja, daar valt nu weinig over te zeggen. De verminderde koeling zou een negatief effect kunnen hebben op de levensduur, maar wellicht zijn de componenten binnenin daar wel op ontworpen.
Anderzijds, we moeten ook niet vergeten dat hij 12.50EUR koste tegenover 150E voor de originele!
Ik ben tevreden!
Update 5-10-2019:
Daar ben ik weer; de post starter! Vandaag stond ik langs de weg met een 1 dag oude accu die leeg was....
Ik vermoed een kapotte spanningsregelaar, want de spanning reageerde nauwelijks op het starten van de motor (na accu laden en starten met startkabels).
Blijkbaar heeft de spanningsregelaar het dus 3 jaar en ongeveer 3000km vol gehouden... type: yhc-040. Niet best.
Online lees ik dat SRs met mosfest beter zijn. Ik ga op zoek..
Toen mijn spanningsregelaar van mijn Kawasaki ZZR600 uit 1993 defect ging, heb ik wat rondgebeld en ben ik erachter gekomen dat een nieuwe originele 150E koste en aftermarket 125E. Tweedehands lopen de prijzen tussen 40-80E. Best prijzig voor een passief stukje elektronica.
Nu heb ik geen geld tekort, maar ik vind het leuk om een beetje te experimenteren en heb ik een Chinese regelaar gekocht voor 12.50 incl. verzendkosten!
http://www.ebay.nl/itm/5p...m:mAYs_LQ3YQXomkDewIOpShg
Afgelopen week deze binnengekomen. Een paar foto's:
Pasvorm
Past perfect en de afmetingen zijn gelijk aan de originele
Koeling
Wat opvalt is dat de Chinese niet zo koud aanvoeld als de originele. Dit wijst erop dat de Chinese minder snel warmte onttrekt aan mijn vingers en dus slechter warmte geleid dan de originele. De koelcapaciteit zal dus zeker minder zijn.
Werking
Bij verschillende toerentallen boven de 4000rpm krijg ik een keurige laadspanning van 14.45V. Bij lagere toerental is het iets minder (+-13.8V), maar dat is normaal.
Levensduur
Tja, daar valt nu weinig over te zeggen. De verminderde koeling zou een negatief effect kunnen hebben op de levensduur, maar wellicht zijn de componenten binnenin daar wel op ontworpen.
Anderzijds, we moeten ook niet vergeten dat hij 12.50EUR koste tegenover 150E voor de originele!
Ik ben tevreden!
Update 5-10-2019:
Daar ben ik weer; de post starter! Vandaag stond ik langs de weg met een 1 dag oude accu die leeg was....
Ik vermoed een kapotte spanningsregelaar, want de spanning reageerde nauwelijks op het starten van de motor (na accu laden en starten met startkabels).
Blijkbaar heeft de spanningsregelaar het dus 3 jaar en ongeveer 3000km vol gehouden... type: yhc-040. Niet best.
Online lees ik dat SRs met mosfest beter zijn. Ik ga op zoek..
Laatst bewerkt: