Reviseren van (onderdelen) carburateurs CB750

Napoleonb

Die hard MF'er
20 aug 2007
537
156
Hoogeveen
Beste mensen,

Voor mijn nieuwbouw CB750R wil ik een mooi setje glimmende carburateurs.
Dick Mann replica

Mijn vraag is of iemand al eens de linkjes en alle verkoperde? onderdelen opnieuw heeft laten verkoperen en de verchroomde delen opnieuw laten verchromen en zo ja waar?
De onderdelen nieuw bestellen loopt mij teveel in de papieren vandaar deze vraag.

Groeten,
Nap
 
De behuizingen gooi ik in de ultrasoonbak en daar laat ik het dan bij, die zijn dan glimmend genoeg. Het gaat mij voornamelijk om de stangen die door de carburateurs lopen en waar de choke's aanzitten en de stang die de stand van de gasschuiven bepaalt. Tesamen met de bevestigingen voor oa choke, gaskabels, veren etc.

Hier even een geleend plaatje;
KEIHIN%2BPD42A%2B%2BON%2BBENCH%2BTO%2BAIRBOX%2BSIDE.jpg

Ik bedoel dus alle onderdelen die tussen en over de carburateurs lopen.

Groeten,
Nap
 
Laatst bewerkt:
Het vinden van een verchroom bedrijf is de moeilijkheid niet en als docent werktuigbouwkunde en mechanische techniek ben ik handig genoeg om al het voorwerk zelf te doen met de juiste machines.
Ik ben erg bang dat de as-gat passingen verprutst worden door een verschil in laagdikte na het slijpen en herverchromen/scoperen.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?
 
Waarschijnlijk zijn deze metalen delen niet verkoperd maar elektrolitisch verzinkt en vervolgens geel gepassifeerd. Ik heb voor een Suzuki GS wat laten behandelen bij een verzinkbedrijf in Vaassen. Resultaat zag er goed uit. Weer als nieuw.
 
Er zit ook een link bij, waar je spullen kan bestellen, om e.e.a. zelf te doen. Ik denk dat de laagdikte van sommige zelf aangebrachte laagjes dermate dun is, dat de passing geen probleem is. Vooral niet, als hij door slijtage al ruimer is geworden.

In Gramsbergen zit bccp, een bedrijf dat gespecialiseerd is in restauratie van carburateurs. Misschien dat die je wat meer info hier over kunnen geven.


Welkom bij BCCP!!


Daar passen ze een aantal leuke technieken toe, waaronder druk polijsten van carbs om de behuizingen weer mooi glimmend te krijgen. Ze hebben daar ongetwijfeld ervaring met het verzinken van delen en de passing daarna. Ook vervangen ze vaak de originele glijlagertjes door eigen teflon lagers, zodat alles soepeler werkt. Dan zal de passing ook geen probleem zijn, omdat ze over verschillende maten beschikken
 
Laatst bewerkt:
Het vinden van een verchroom bedrijf is de moeilijkheid niet en als docent werktuigbouwkunde en mechanische techniek ben ik handig genoeg om al het voorwerk zelf te doen met de juiste machines.
Ik ben erg bang dat de as-gat passingen verprutst worden door een verschil in laagdikte na het slijpen en herverchromen/scoperen.

Iemand die hier al ervaring mee heeft?


Een goede verchromer, die alles zelf slijpt, meet de boel toch op, zodat hij op dezelfde dikte uitkomt. Dan hoeft dat toch geen probleem te zijn ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan