Rug breken door broodtrommel (met broodje aap)

Rug breken op broodtrommel

  • Ja, dat is mij al een paar maal overkomen

    Stemmen: 16 29,6%
  • Kan niet, mijn rug is harder dan tupperware

    Stemmen: 6 11,1%
  • Ja, maar alleen als het broodje aap erin zit

    Stemmen: 12 22,2%
  • Nee, ik eet brood uit een plastic zakje

    Stemmen: 11 20,4%
  • Nee, wij hebben een bedrijfskantine.

    Stemmen: 4 7,4%
  • Nee, goeie rugprotector breekt niet

    Stemmen: 5 9,3%

  • Totaal aantal stemmers
    54

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
3.374
889
Rotterdam
Hoorde van iemand die mij met rugzak op de motor zag stappen, dat er eens iemand zijn rug gebroken heeft op zijn eigen broodtrommeltje.

Hij doelde dus op het gevaar van harde voorwerpen op de rug meesjouwen.

Om in mythbusters termen te spreken, plausibel.

maar een beetje googlen op dit onderwerp geeft geen echte resultaten, dus [me="JAMF"]dacht: broodje aap[/me]

Ik dacht ook: plat op je rug van de motor af gebeurt niet zo vaak en als het gebeurt heb je zonder broodtrommel al schade genoeg :X

pro-tec-08-ips-back-protector-20070912.jpg


logo.gif

BroodjeAap.jpg

9508186.3494530.JPG



:+ ja het is nog vrijdag
 
Denk zelf er eens goed over na, je krijgt echt wel een flinke klap in je rug als je op een opstakel pleurt hoor.
 
denk dat het best zou kunnen maar voor mij geen reden om mijn mikbak niet in mijn rugzak te doen.

als ik me overal grote zorgen over moet maken dan leef ik soieso niet lang :)
 
Denk zelf er eens goed over na, je krijgt echt wel een flinke klap in je rug als je op een opstakel pleurt hoor.
dat is zeker, maar het gaat erover , dat die persoon dus
a: plat op de rug gaat
b: een 'broodtrommel' in de rugzak heeft
c: zijn/haar rug breekt
d: [me="JAMF"]er wat over kan vinden op internet[/me]
 
Rug breken weet ik niet.
Ik weet wel dat je er een gescheurde ruggenwervel aan over kan houden. Dus zo ontzettend broodje aap is het nu ook weer niet.
 
ach, Ik doe wel stommere dingen in mijn rugzak als ik naar mijn werk rij... Daarbij komt dat ik altijd mijn brood in een plastik zakje mee neem voor de veiligheid van mijn rug natuurlijk (en het scheelt weer een beetje afwas :) )
 
Absoluut geen broodje aap :N

Mijn klasgenoot op de avond MTS is het overkomen, hij kreeg een frontale botsing met een afslaande auto, hij is over de auto gevlogen en zoals je zelf al vermelde met zijn rug op zijn rugzak geland.
daar in zat een broodtrommel en wat schoolboeken.

Resultaat: een gebroken heup,rug en nog wat schade. :X
Het heeft hem ruim anderhalf jaar gekost om te herstellen, sindsdien draag ik geen rugzak meer als ik op de motor weg ga, maar gewoon een tanktas.
 
als ik me goed herinner was dat les 1 bij mijn rijlessen. Geen rugtas op je rug.. daar hebben ze tanktassen voor uitgevonden..
 
Op de VRO cursus wordt je ook met nadruk vertelt dat je GEEN rugzak moet dragen, dit in verband met het "broodtrommel verhaal"
 
Mij is door een lokale motorzaakeigenaar verteld (toen ik met rugzak met boeken, pennen etc - je weet het wel - aankwam) dat je NOOIT maar dan ook NOOIT een rugzak moet dragen op de motor. Bij een val (op je rug neem ik aan?) kunnen obstakels in die tas dan voor verergert/ extra letsel/schade zorgen! Sindsdien geen rugzak op de motor meer voor mij.
 
Op de VRO cursus wordt je ook met nadruk vertelt dat je GEEN rugzak moet dragen, dit in verband met het "broodtrommel verhaal"
toch kan ik geen artikelen vinden (AD, telegraaf , nu.nl etc) waar het daadwerkelijk gebeurd is (nu pas in jullie reacties)
[edit] JAMF is (nog) niet op VRO geweest [/edit]
 
Laatst bewerkt:
als ik me goed herinner was dat les 1 bij mijn rijlessen. Geen rugtas op je rug.. daar hebben ze tanktassen voor uitgevonden..


uhm nog nooit gehoord...

tanktas op je rug???
lijkt me niet echt handig :P

ik heb wel een rugzak maar als het ff kan neem ik nix mee dus ook de rugzak niet
telefoon beurs papieren en peuken gaan in de buddy maar als de laptop mee moet gaat hij toch echt in de rugzak

maar het verhaal klopt wel
het is levensgevaarlijk
maar ach als je je daar druk om moet maken kun je beter meteen je motor verkopen
 
En hoe zit het dan met die rugzakken met een plastic schaal?

[me="motor_arie"]is al drie keer op z'n snuffert gegaan met een kettingslot in z'n Eastpak.[/me] :X
 
Laatst bewerkt:
ik heb een keer op asfalt geschoven.. niet hard, want het gebeurde in de file, maar als je had gezien wat een simpele kunststof gesp van mijn motorbroek (!!) heeft aangericht op mijn heup (een giga kneuzing dus)... de dokter vond het belachelijk dat motorkleding dit soort harde dingen bevat... -O-

dus ook ik denk dat het zeker kan... het ontstaan van een breuk heeft vaak gewoon te maken hebben met een bepaalde hoek waarop iets gebeurt, hoeft niet groot, zwaar of hard te zijn...
 
En hoe zit het dan met die rugzakken met een plastic schaal?

[me="motor_arie"]is al drie keer op z'n snuffert gegaan met een kettingslot in z'n Eastpak.[/me] :X

536_0.jpg

lijkt me pijnlijk, je ziet er met een beetje pech gelijk uit als quasimodo
 
ik draag na mijn klapper ook geen rugzak meer.
rugzak heeft de schade niet veroorzaakt maar het schijfremslot wat in mijn jaszak zat.
ben onderuitgegaan tijdens filerijden, en ben toen onder het achterwiel van een vrachtwagen gekomen.met als resultaat een gebroken rugwervel bekken volledig afgebroken schouder uit de kom en door schijfremslot ingewanden volledig beurs gedrukt.
stel je dus maar voor wat voor schade een broodtrommel, die gemiddeld 4x groter is dan een slot,
voor een schade kan veroorzaken.
 
Als ik
datzo2.thumbnail.jpg

lees, kan ik gerust uitkijken

inhoud van JAMF's backpack:

Voederbak, pennen, potloden, duimstok, dartpijlen :X (meteen een gaatje voor de ruggenprik

en in de jaszak: sleutelbos, schoteltje voor onder de jiffy

broekzak: phone en portemonee
 
Laatst bewerkt:
Absoluut geen broodje aap :N

Mijn klasgenoot op de avond MTS is het overkomen, hij kreeg een frontale botsing met een afslaande auto, hij is over de auto gevlogen en zoals je zelf al vermelde met zijn rug op zijn rugzak geland.
daar in zat een broodtrommel en wat schoolboeken.

Resultaat: een gebroken heup,rug en nog wat schade. :X
Het heeft hem ruim anderhalf jaar gekost om te herstellen, sindsdien draag ik geen rugzak meer als ik op de motor weg ga, maar gewoon een tanktas.
Een ongeluk als dit was waarschijnlijk ook zonder rugzak tamelijk pijnlijk geweest maar bevorderlijk is het niet inderdaad. Een onschuldige bos sleutels in je zak kan ook uiterst pijnlijke gevolgen hebben zoals ik zelf mocht meemaken, en dat was in een stevig leren jack. Na ruim 20 jaar heb ik nog steeds een litteken. Een veelbelovende carriere als sexy ondergoed-model in duigen :+
 
je hebt natuurlijk altijd van die figuren die DIT:

UC_RamboI_MCphoto.jpg


in hun rugzak meenemen..... en als dat nu verkeerd ligt als je valt ...... :X
 
ik draag na mijn klapper ook geen rugzak meer.
rugzak heeft de schade niet veroorzaakt maar het schijfremslot wat in mijn jaszak zat.
ben onderuitgegaan tijdens filerijden, en ben toen onder het achterwiel van een vrachtwagen gekomen.met als resultaat een gebroken rugwervel bekken volledig afgebroken schouder uit de kom en door schijfremslot ingewanden volledig beurs gedrukt.
stel je dus maar voor wat voor schade een broodtrommel, die gemiddeld 4x groter is dan een slot,
voor een schade kan veroorzaken.

Auw!! ;( ;(

Hoe is het met het herstel? Lijkt me dat je daar haast niet zonder blijvende schade vanaf komt? -O-
 
ik rij nooit met rugzak,niet om het gevaar maar ik vind het niet lekker.
ik gebruik mijn tanktas en als het echt moet me koffertje.

een klant van mij is monteur en 2 jaar terug gevallen op zijn rugzak vol gereedschap |(

2 gebroken ruggenwervels,schroevendraaier door zijn long,heeft een tijd in het amc gelegen en mag nu nooit meer motorrijden van zijn vrouw
 
Terug
Bovenaan Onderaan