Scheur in deksel?

CBHolic

MF'er
21 nov 2014
42
0
Ik kom daarnet thuis met de Honda CB1000R en ik kijk nog eens naar onder en wat zie ik?

Langs de linkse kant van de CB aan het klein tandwieltje een scheurtje dat elk moment kan openbreken. Ongeveer waar het schakelpookje loopt. Kan het niet goed beschrijven.
Ik zie er precies een rubberen slangetje vanonder komen.

Hoe kan dit? Wat zit daar? Enkel het klein tandwieltje? Is dit enkel het afschermkapje?

Hoe noemt dit en kan dit makkelijk vervangen worden?

Alle info is zeker welkom!

Sorry voor de slechte foto's, ik hoop dat jullie weten over wat het gaat.
Op het gedeelte dat de scheur zit staat 1 N 2 3 4 5 6.

6ynla9.jpg


1jnrtj.jpg
 
Voortandwieldeksel dat is een inlegrubber wat je ziet. Kan zijn dat je tandwiel moer loszit.
Makkelijk vervangen, maar zo niet meer rijden. er zit ook de hydropomp van je koppeling op.
4 boutjes los en t is eraf..
 
Is inderdaad het afdekdeksel van je voorste kettingwiel, slangetje is mogelijk een overloop van b.v. de tank of een omhulsel ter bescherming van de neutraal schakelaar.

Normaal gesproken is zoiets erg makkelijk te vervangen, je zit hier alleen met de hydraulische koppeling. Ik verwacht dat je die ook gewoon over kan bouten mar durf dit niet met zekerheid te zeggen.
 
Nee is geen slangetje.. Een vlak rubber met 3 gaten zit erin.

Nodig, deksel en 2 pakkingen...
Maar kijken waarop het stuk is gegaan. Ik denk je tandwielmoer los. Hoop niet je as naar buiten is gekomen. Maar had je wel gemerkt met schakelen.
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt duidelijk betere ogen dan ik dan, maar we zijn het er vast over eens dat dat dekseltje eraf moet en de oorzaak van de scheur bekeken moet worden ;) Tandwielmoer en / of tandwiel eraf, maar wie weet of er schade is ontstaan nu.
 
De motor komt net van onderhoud, ik heb hem net gekocht bij motorwinkel, occasie, was niets aan, heb 1 jaar garantie. Was nog maar de rit van 110km naar huis en dan zie ik dit :s Heb helemaal niets slecht aan gemerkt tijdens de rit.. Heb de de garage al gestuurd.
 
Nogmaals sorry ik ben niet zo handig met laptop.

Ik toets CBR1000r dan krijg je de pagina met alle foto's van de cbr.. Daar toets je weer Koppeling deksel cbr1000r.. Dan krijg je 4 foto's en daar staan er 2 waar je dat rubber kunt zien..
 
De motor komt net van onderhoud, ik heb hem net gekocht bij motorwinkel, occasie, was niets aan, heb 1 jaar garantie. Was nog maar de rit van 110km naar huis en dan zie ik dit :s Heb helemaal niets slecht aan gemerkt tijdens de rit.. Heb de de garage al gestuurd.

Potverdrie nu al?
Ach je hebt garantie.. Komt wel weer goed joh,
Maar is wel gelijk balen zeg...
 
Sleutelblunder! Zijn vast iets vergeten te borgen, of iets op de ketting laten vallen wat erin is getrokken..
Niet jouw probleem..
Op laten halen en weer thuis laten brengen na reparatie....

Ik voel je pijn kerel, koste je geld en je kunt hem al weer gedag zeggen voor n dag of wat.
sterkte.. En laat niet over je heen lopen he.
Is hun probleem.
 
Oké bedankt! Ik kan nu zelfs niet naar daar rijden natuurlijk omdat ik er niet meer mag rijden + het kost mij 25-30 euro om naar ginder te rijden. Je verwacht zulke dingen niet als je denkt een moto in mooie staat te hebben gekocht. Ik hoop dat ze hun verantwoordelijkheid nu opnemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan