Scheur in deksel?

CBHolic

MF'er
21 nov 2014
42
0
Ik kom daarnet thuis met de Honda CB1000R en ik kijk nog eens naar onder en wat zie ik?

Langs de linkse kant van de CB aan het klein tandwieltje een scheurtje dat elk moment kan openbreken. Ongeveer waar het schakelpookje loopt. Kan het niet goed beschrijven.
Ik zie er precies een rubberen slangetje vanonder komen.

Hoe kan dit? Wat zit daar? Enkel het klein tandwieltje? Is dit enkel het afschermkapje?

Hoe noemt dit en kan dit makkelijk vervangen worden?

Alle info is zeker welkom!

Sorry voor de slechte foto's, ik hoop dat jullie weten over wat het gaat.
Op het gedeelte dat de scheur zit staat 1 N 2 3 4 5 6.

6ynla9.jpg


1jnrtj.jpg
 
Ik denk ook dat zn tandwiel naar buiten is gekomen, de ketting zit veel te dicht bij het deksel.
Of t zijn van die klooijoos geweest dat er een offset tandwiel op zit, hetgeen me weer sterk lijkt met een complete set.
Maar zou er helemaal niet over peinzen of verzinnen over hoe en wat...
Ze zorgen maar dat het weer in goede staat komt.
Kom nou zeg, hij heeft hem net.. En n jaar garantie.

En CBHolic, ik zou er idd geen meter meer mee rijden.. Als ze t zien op de foto snappen ze t vast wel.
Iemand daar gaat vreselijk op zn kloten krijgen, dat weet ik zeker.
En ik zou tijdelijk een vervanger eisen. Je hebt geen motor gekocht om er alleen naar te kijken.
 
volgens mij is het eerder andersom.
de deksel zit te dicht op het motorblok.
het lijkt of de deksel zonder de montageplaat ( weet zo geen ander woord ervoor, bedoel de plaat die tussen het deksel en motorblok zit ) gemonteerd is.
Aan de binnenzijde van de deksel zit een ronde verdikking.
Gezien de kettinglijn op de foto zal de onderkant van de ketting daar tegenaan geschaafd hebben.
De scheur lijkt me van de tandwielbout te komen.
 
Oké bedankt! Ik kan nu zelfs niet naar daar rijden natuurlijk omdat ik er niet meer mag rijden + het kost mij 25-30 euro om naar ginder te rijden. Je verwacht zulke dingen niet als je denkt een moto in mooie staat te hebben gekocht. Ik hoop dat ze hun verantwoordelijkheid nu opnemen.

Hier kunnen ze niet echt omheen. Dit is wel heel erg duidelijk. Vervelend, maar gelukkig valt dit onder garantie en zal het je geen geld kosten.
 
Ze hebben daarnet mijn bericht op Facebook al gelezen zag ik met de foto's en al bij.
Maar nog geen reactie.

Als ik morgen geen reactie heb bel ik meteen.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben daarnet mijn bericht op Facebook al gelezen zag ik met de foto's en al bij.
Maar nog geen reactie.

Als ik morgen geen reactie heb bel ik meteen.

om nou meteen dit op facebook te zetten vind ik niet slim/netjes,
ik had eerst hun reactie afgewacht.

mensen zetten tegenwoordig hun hele leven op dat achterlijke facebook :r ,
daar krijgen ze later spijt van.
 
Jullie hebben het mis hoor, ik praat met de garage in privé bericht. ;-)
Ik zet hier niets openbaar, hier op het forum poste ik dit omdat ik wou weten hoe ernstig dit probleem is.

Heb intussen bericht gehad van hun. Ze zeggen dat het hun een raadsel blijft en dat dit zeker niet mag gebeuren. Ze willen dit onmiddelijk vervangen, ik moet daarom met de motor tot ginds rijden zeggen ze. Er kan geen olie of dergelijke uitlekken zeggen ze dus rijden kan geen kwaad :S.

Ik vertrouw het rijden toch ook helemaal niet hoor en zeker het verbruik van 30 euro ofzo.
 
Dat is ook waar, maar hij heeft hier toch geen namen of bedrijf genoemd?
Dat facebook vind ik zoal een achterlijk iets, als je ziet wat ze daar op durven zetten..
De foto had hij idd beter naar hun eigen E-mail kunnen zenden ipv facebook.
Misschien dat ze daarom niet reageren.. Of ze zijn aan het onderling uitzoeken wat er aan de motor is gedaan en door wie dat is gedaan.
Ik denk ook dat ze verwachten dat je zelf belt met de klacht.
Je moet de zaak ook wel een kans geven dit op te lossen, zonder dit op hun facebook te delen.
Prive is dan idd wel zo netjes, voor je de zaak voor joker zet....... Die hebben waarschijnlijk de beste bedoeling.
 
Absoluut niet mee gaan rijden, zelfs geen 2 km :N
De ketting loopt idd veels te ver naar buiten, hij loopt tegen dat deksel maar zo te zien ook al bijna of geheel tegen het frame aan.
Voortandwiel moet losgekomen zijn en dat gaat nu echt op de hoop lopen zo.
Als je er nu mee de weg op gaat zal het resulteren in een fikse wandeling naar huis en je sloopt frame en versnellingsbak uitgaande as.

Groet,
Leo.
 
Jullie hebben het mis hoor, ik praat met de garage in privé bericht. ;-)
Ik zet hier niets openbaar, hier op het forum poste ik dit omdat ik wou weten hoe ernstig dit probleem is.

Heb intussen bericht gehad van hun. Ze zeggen dat het hun een raadsel blijft en dat dit zeker niet mag gebeuren. Ze willen dit onmiddelijk vervangen, ik moet daarom met de motor tot ginds rijden zeggen ze. Er kan geen olie of dergelijke uitlekken zeggen ze dus rijden kan geen kwaad :S.

Ik vertrouw het rijden toch ook helemaal niet hoor en zeker het verbruik van 30 euro ofzo.

Die 30 euro moet je niet over vallen, en kunnen ze evt ook wel vergoeden.
Maar is het zeker dat je er mee kunt rijden zo? Ik weet het niet..
Bel ze gewoon en zeg wat je mening is, en dat je bang bent om de evt gevolgen met rijden.
En vraag of ze garanderen of je er mee kunt rijden zo.
110km is toch n aardig stukje met iets waar je geen vertrouwen in hebt.
Zit er in de buurt van jou geen motorzaak, waar je advies kunt vragen of er mee te rijden valt? Voor je dat stuk gaat rijden.
 
Absoluut niet mee gaan rijden, zelfs geen 2 km :N
De ketting loopt idd veels te ver naar buiten, hij loopt tegen dat deksel maar zo te zien ook al bijna of geheel tegen het frame aan.
Voortandwiel moet losgekomen zijn en dat gaat nu echt op de hoop lopen zo.
Als je er nu mee de weg op gaat zal het resulteren in een fikse wandeling naar huis en je sloopt frame en versnellingsbak uitgaande as.

Groet,
Leo.

Ik ging er ook zeker niet mee rijden hoor.
Dat zei ik al in het begin. Ophalen is de 1e keus.
 
Jullie hebben het mis hoor, ik praat met de garage in privé bericht. ;-)
Ik zet hier niets openbaar, hier op het forum poste ik dit omdat ik wou weten hoe ernstig dit probleem is.

Heb intussen bericht gehad van hun. Ze zeggen dat het hun een raadsel blijft en dat dit zeker niet mag gebeuren. Ze willen dit onmiddelijk vervangen, ik moet daarom met de motor tot ginds rijden zeggen ze. Er kan geen olie of dergelijke uitlekken zeggen ze dus rijden kan geen kwaad :S.

Ik vertrouw het rijden toch ook helemaal niet hoor en zeker het verbruik van 30 euro ofzo.
Vertrouwen in de technische staat om een stuk te kunnen rijden, en de kosten om een stuk te kunnen rijden zijn twee volledig verschillende dingen.
 
Die 30 euro moet je niet over vallen, en kunnen ze evt ook wel vergoeden.
Maar is het zeker dat je er mee kunt rijden zo? Ik weet het niet..
Bel ze gewoon en zeg wat je mening is, en dat je bang bent om de evt gevolgen met rijden.
En vraag of ze garanderen of je er mee kunt rijden zo.
110km is toch n aardig stukje met iets waar je geen vertrouwen in hebt.
Zit er in de buurt van jou geen motorzaak, waar je advies kunt vragen of er mee te rijden valt? Voor je dat stuk gaat rijden.
Ja, zoiets dus :)
 
Kijk eens naar de scheur als je je koppelingshendel intrekt.
Beweegt ze?
Telkens je je koppeling intrekt komt er kracht op dat deksel.
Vermoedelijk heeft er in het verleden iets niet goed vast gestaan,en is er door beweging een scheur ontstaan.
Je voortandwiel heeft hier helemaal niets mee te maken.
 
Kijk eens naar de scheur als je je koppelingshendel intrekt.
Beweegt ze?
Telkens je je koppeling intrekt komt er kracht op dat deksel.
Vermoedelijk heeft er in het verleden iets niet goed vast gestaan,en is er door beweging een scheur ontstaan.
Je voortandwiel heeft hier helemaal niets mee te maken.

Rij jij hem dan daarheen?
Geef jij die garantie dat er niet iets anders stuk is?
De pomp laat dat deksel niet daar en zo scheuren!
De boutjes waarmee dat pompje vast zit zitten er 2 van in het blok zelf, en niet alleen in het dekseltje..
Sorry maar ik vind het een vreemde manier om te zeggen dat hij kan gaan rijden als het deksel niet beweegt...
 
Kijk eens naar de scheur als je je koppelingshendel intrekt.
Beweegt ze?
Telkens je je koppeling intrekt komt er kracht op dat deksel.
Vermoedelijk heeft er in het verleden iets niet goed vast gestaan,en is er door beweging een scheur ontstaan.
Je voortandwiel heeft hier helemaal niets mee te maken.

zou kunnen, maar weet je niet zeker. Evt. schade van een los voortandwiel is niet te overzien. Daarnaast, TS vertrouwt de boel niet en dan is er m.i. maar 1 optie, niet rijden. Zonder vertrouwen kun je niet rijden. En ik geef hem met dit probleem echt groot gelijk.
 
Kijk eens naar de scheur als je je koppelingshendel intrekt.
Beweegt ze?
Telkens je je koppeling intrekt komt er kracht op dat deksel.
Vermoedelijk heeft er in het verleden iets niet goed vast gestaan,en is er door beweging een scheur ontstaan.
Je voortandwiel heeft hier helemaal niets mee te maken.


Ik kan je uit heel betrouwbare bron vermelden, dat dit wel degelijk door een losgelopen tandwiel komt. Ik heb dat namelijk zelf ook gehad met een Honda. Het tandwiel zelf zal niet heel snel van de as lopen, maar de bout waar het tandwiel mee wordt geborgd komt naar buiten en zorgt voor een scheur in het deksel.
 
maak eens een foto van waar je ketting het kastje in gaat vanaf de achterkant en controleer je ketting op beschadigingen.

zal niet de eerste keer zijn dat er een kiezel of iets dergelijks door je achterwiel naar voren wordt geworpen en klem komt te zitten tussen ketting en blok/deksel/whatever
 
Kijk eens naar de scheur als je je koppelingshendel intrekt.
Beweegt ze?
Telkens je je koppeling intrekt komt er kracht op dat deksel.
Vermoedelijk heeft er in het verleden iets niet goed vast gestaan,en is er door beweging een scheur ontstaan.
Je voortandwiel heeft hier helemaal niets mee te maken.

Ja het ziet er echt uit alsof die scheur in het verleden is ontstaan zeg, ik denk afgelopen vrijdag O-)
U studeert voor paragnost begrijp ik, wellicht beter om geen adviezen op technisch gebied te geven misschien.
 
De slave cilinder zit niet alleen aan het deksel maar door het deksel heen aan het blok.
Ik zou het deksel er even afhalen om te kijken of het kettingwiel goed vast zit en zo nodig vastzetten.
full
 
Ik neem aan dat het een goede motor is, maar een sleutel fout is gemaakt.
Dat word heus wel opgelost.. Hoe dan ook.
Ook de zaak zal zeggen, het zijn mensen en mensen maken fouten.. Koffie drinken of wat dan ook.
De fouten worden opgelost, en de eigenaar is weer tevreden met zn mooie motor.
De zaak is weer blij het opgelost te hebben en hoopt een tevreden klant over te houden.
Ook bij dealers komen fouten voor, helemaal niet erg. Als er geen ongelukken van kunnen komen.
Een goede motor zaak zal er alles aan doen het te verhelpen.
Geloof me, ook de zaak vind het niet prettig dit te gaan zien en de evt monteur die er aan heeft gewerkt al helemaal niet, zeker weten dat het schaamrood hem nu op de kaken staat..
Deze krijgt al genoeg op zn sodeju, geloof dat maar.. Geen enkel bedrijf met eigenwaarde en naam wil deze problemen krijgen, het kost je zo je goede naam..
Een goede naam opbouwen duurt vele jaren, het verzieken van die goede naam is gedaan in 10 minuten..
En ook dat weten ze maar al te goed... Is het goed opgelost, zou ik het snel vergeten en tegen niemand zeggen.. Geef de mensen daar een hand en vergeef ze de fout.
Deze zaak zal het minder snel vergeten, dan jij zelf...
 
Terug
Bovenaan Onderaan