Scheur in deksel?

CBHolic

MF'er
21 nov 2014
42
0
Ik kom daarnet thuis met de Honda CB1000R en ik kijk nog eens naar onder en wat zie ik?

Langs de linkse kant van de CB aan het klein tandwieltje een scheurtje dat elk moment kan openbreken. Ongeveer waar het schakelpookje loopt. Kan het niet goed beschrijven.
Ik zie er precies een rubberen slangetje vanonder komen.

Hoe kan dit? Wat zit daar? Enkel het klein tandwieltje? Is dit enkel het afschermkapje?

Hoe noemt dit en kan dit makkelijk vervangen worden?

Alle info is zeker welkom!

Sorry voor de slechte foto's, ik hoop dat jullie weten over wat het gaat.
Op het gedeelte dat de scheur zit staat 1 N 2 3 4 5 6.

6ynla9.jpg


1jnrtj.jpg
 
Ik wil effe duidelijk maken dat ik de garage zeker niet slecht in de kijker zet ofzo.
Ik praat enkel met hem via Facebook meer niet.

Omdat het nu om zo'n geval gaat hebben we daarnet met elkaar gebeld.

Hij gaat dinsdagvoormiddag tot bij mij komen om het te herstellen zodat ik er nu dus niet mee moet rijden. Hij heeft dat onderdeel nog wel liggen zegt hij.
Hij zei trouwens ook dat dit zeker nog niet was voor ik vertrok, dat er dus spijtig genoeg iets zal losgekomen zijn tijdens de rit.

Nu zal ik straks maar eens kijken zeker dat ketting geen schade heeft opgelopen?
Anders kan ik nog nieuwe ketting opeisen enzo.

Wel service zo moet ik zeggen. ;-)
 
Zie je wel, gewoon een nette zaak...
Verder hoef je niets te doen.. Deze kijkt zelf wel hoor kerel, alles wat schade kan hebben heeft hij bij zich. Piet lut komt niet langs, er komt gewoon een monteur. En dinsdag betekend dat hij het nu besteld ipv heeft liggen.
Je mag meekijken als hij eraan werkt, dus kun je zien wat er is...

Ik zie het als opgelost.
 
Ik wil effe duidelijk maken dat ik de garage zeker niet slecht in de kijker zet ofzo.
Ik praat enkel met hem via Facebook meer niet.
Omdat het nu om zo'n geval gaat hebben we daarnet met elkaar gebeld.
Hij gaat dinsdagvoormiddag tot bij mij komen om het te herstellen zodat ik er nu dus niet mee moet rijden. Hij heeft dat onderdeel nog wel liggen zegt hij.
Hij zei trouwens ook dat dit zeker nog niet was voor ik vertrok, dat er dus spijtig genoeg iets zal losgekomen zijn tijdens de rit.
Nu zal ik straks maar eens kijken zeker dat ketting geen schade heeft opgelopen?
Anders kan ik nog nieuwe ketting opeisen enzo.
Wel service zo moet ik zeggen. ;-)

Zo te lezen is dit een fatsoenlijk bedrijf. Dan zou ik zeker niet te snel gaan roepen "ik eis", dat is dan meestal niet nodig en werkt juist contra-productief.
Je mag, gezien de gang van zaken tot nu toe, verwachten dat de klachten netjes worden opgelost. Bespreek rustig wat er mis is en wat er aan gedaan moet/kan worden. Eisen stellen kun je altijd nog...... ;)
 
Heel goed, er hoeft gelukkig niet meer mee gereden te worden.
Dat zou ook alleen maar in het nadeel zijn voor de verkoper.
Nu blijft de schade beperkt.
Laat aub even weten volgende week wat er precies aan de hand was.
Is weer leerzaam voor allen.

Groet,
Leo.
 
Zo te lezen is dit een fatsoenlijk bedrijf. Dan zou ik zeker niet te snel gaan roepen "ik eis", dat is dan meestal niet nodig en werkt juist contra-productief.
Je mag, gezien de gang van zaken tot nu toe, verwachten dat de klachten netjes worden opgelost. Bespreek rustig wat er mis is en wat er aan gedaan moet/kan worden. Eisen stellen kun je altijd nog...... ;)

:^
 
Ik heb daarnet gekeken en heb het volgende gezien:
De ketting heeft duidelijk geschuurd langs 1 deel.
Zelfs in elke schakel zitten barsten.

Ik heb dan natuurlijk ook meteen terug gebeld naar de garage om dit te melden.

Dit kan hij moeilijk allemaal herstellen bij mij thuis.
Hij gaat dus dinsdag de moto komen ophalen en in de garage herstellen alsook de ketting vervangen en daarna terug thuis brengen.

Volgens hem zal de moer van het kleine tandwiel dus losgekomen zijn.

Als ik zie hoe hard de ketting nu al heeft zitten schuren gaan er dan nog geen andere onderdelen schade hebben? Ik weet echt niet wat daar allemaal achter dat afdekplaatje zit.

Kan er ook iets aan tandwiel zijn? Kan je zomaar de ketting alleen vervangen zonder de tandwielen?

Nu kan ik uiteraard niet zien hoe hij het gaat repareren.

Ik ben toch al blij dat hij hem wilt komen ophalen om te repareren.

Hierbij een foto

2wlsvnr.jpg
 
Ik heb daarnet gekeken en heb het volgende gezien:
De ketting heeft duidelijk geschuurd langs 1 deel.
Zelfs in elke schakel zitten barsten.

Ik heb dan natuurlijk ook meteen terug gebeld naar de garage om dit te melden.

Dit kan hij moeilijk allemaal herstellen bij mij thuis.
Hij gaat dus dinsdag de moto komen ophalen en in de garage herstellen alsook de ketting vervangen en daarna terug thuis brengen.

Volgens hem zal de moer van het kleine tandwiel dus losgekomen zijn.

Als ik zie hoe hard de ketting nu al heeft zitten schuren gaan er dan nog geen andere onderdelen schade hebben? Ik weet echt niet wat daar allemaal achter dat afdekplaatje zit.

Kan er ook iets aan tandwiel zijn? Kan je zomaar de ketting alleen vervangen zonder de tandwielen?

Nu kan ik uiteraard niet zien hoe hij het gaat repareren.

Ik ben toch al blij dat hij hem wilt komen ophalen om te repareren.

Hierbij een foto

[afbeelding]


Daar zal verder niets achter zitten, dat ook schade oploopt. Ik heb hetzelfde gehad en toen was alleen de borg bout van het voortandwiel naar buiten gekomen. Barst in het deksel en verder geen schade. Bij mij zit op het deksel een verdikking, die er voor zorgt, dat het tandwiel niet van de as kan lopen. IK had een uurtje voordat ik het ontdekte nog over de 180 op de teller gehad. :X
 
In de schakels zitten duidelijk kleine barstjes. Er komt dus ook zoizo een nieuwe ketting op.
Ik las vroeger altijd dat ketting samen met tandwielen moesten vervangen worden klopt dit?
 
Kortweg? Ja!
Langer? Het ligt aan de tijd cq kilometers die de ketting op de kettingwielen heeft gedraaid, als die ketting er net op/om ligt heeft deze (kettingwielen/ketting) geen tijd gehad om in te lopen op elkaar.
Als de set er 110km om/opzit is het niet noodzakelijk.
Kijken naar het kettingwiel is het droog en dus meer ingesleten dan normaal bij 110km..
Heeft de ketting scheurtjes en krasjes die ik denk te zien, neem ik geen risico en vervang alles.

Ikzelf zou dus ook de complete set vervangen om risico uit te sluiten , en sterk te staan in dit geval.
Maar dat ben ik en het is mijn mening. Ik neem geen besluiten voor andere monteurs..
En al helemaal niet vanaf een foto..
 
Ik denk dat dit nog originele set zal zijn hoor. Hij heeft nu 11 000km.
In de ketting zitten duidelijk kleine barstjes, ik kan nu enkel het achtertandwiel zien maar daar is dan wel niets aan natuurlijk.

Ik ga hem niet vervangen dusja, moet ik dan meteen ook vragen of ze de tandwielen erbij vervangen?
Ik denk dat hij gewoon zei een nieuwe ketting op te leggen...
 
je kan het hem altijd vragen als hij ter plekke is.
als het allemaal nog origineel is, zou ik hem voorstellen de kosten van de tandwielen 50-50 te doen. beetje meewerken levert meer op dan hem als een citroen te behandelen ;)
 
Ik ga nog eens niet betalen hoor. Ik kocht deze moto net omdat die 100% in orde was, zogezegd.

nogmaals : als de tandwielen nog de originele zijn, en er wordt enkel een neiuwe ketting opgelegd, gaat je nieuwe ketting nooit zijn normale levensduur halen omdat ze op "half versleten" tandwielen ligt. Dan hebben we volgend jaar een nieuw topic "nieuwe ketting nu reeds versleten" ?

dus nu een kleine meerkost om op termijn veel te winnen ;)
 
Zo de CB staat weer in orde thuis.

Er was een stelschroef ofzo iets losgekomen. Ze hebben alles dus netjes vervangen inclusief ook nieuwe ketting opgelegd. De tandwielen waren nog perfect in orde.

Ik ben hem dus gewoon 1 weekje kwijt geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan